2010. jan. 5.

Juliette Has a Gun - Lady Vengeance (2006) 9/10

A Juliette Has a Gun-t a híres divattervező Nina Ricci unokája, Romano Ricci alapította és öt különböző rózsaillattal szándékozik elkápráztatni minket. A parfümház neve szerintem azt próbálja sugallni, hogy a modern Júliák probléma esetén nem mérget isznak és meghalnak, hanem magukhoz ragadják az illatszerüket és egyéb szépítkezőszereiket, majd kivágják magukat a bajból. Ez ilyen egyszerű...

A Lady Vengeance, avagy a Bosszúálló Hölgy az első két illat egyike, (a másik a Miss Charming), és a tehetséges Francis Kurkdjian kreálta. Míg a Miss Charming az ifjú hölgyeket célozta meg, addig a Lady Vengeance az érettebb nők illata lehet. Szerintem tökéletesen illene a The Graduate film Mrs. Robinsonjához (Anne Bancroft), aki egyszerre vonzó, érzéki és felsőbbrendű, aki minden helyzetben irányít, de nőiességét sosem veszíti el. Ha nem láttátok a filmet, akkor ezzel nem sokat segítettem, de legalább ajánlottam egy kis néznivalót…

Ezzel a parfümmel kapcsolatosan nem beszélhetünk illatpiramisról, inkább csak egy illatsíkról, ugyanis szándékosan lineárisra készítették. Ez annyit jelent, hogy a leszáradása során minimálisak a végbemenő változások, ami bizonyos személyek számára unalmas lehet, én azonban nem vagyok az a bizonyos személy. A parfüm egy kissé citrusos jellegű pacsulival nyit, de rögtön feltűnik a síkon egy erőteljes rózsaakkord és a vanília is. Ezt követik a már említett minimális változások, amik a citrusosság elillanásával és a vanília felerősödésével járnak, így egy meleg, fás rózsát kapunk, ami szinte már a gourmand fele hajlik. Ezután már csak el kell merülnünk az illat élvezetében, ami akár 10-12 órát is jelenthet. Egyetlen hibájaként talán csak azt rónám fel, hogy hiányzik belőle az a bizonyos valami, amitől igazán egyedivé, maradandóvá válhatna, de ideális esetben ezt a valamit megtalálhatjuk a viselőjében. Hatósugara meglehetősen nagy, minden jól nevelt úriembernek illene észrevennie és bókolnia. Férfiak, ti csak akkor próbálkozzatok a viselésével, ha nagyon ki akartok tűnni a tömegből!

Az általam ismert rózsák közül a legjobban talán a L‘Artisan Voleur de Roses-éhez hasonlít, de annál érzékibb és melegebb illat, ugyanakkor szerintem tökéletes párja lehetne a Czech & Speake No. 88 nevű parfümének, ami egy klasszikus, férfias rózsa. Ismertek hasonlóan hódító illatokat?

Illatjegyek: itáliai rózsa, pacsuli, vanília

Kreátor(r): Francis Kurkdjian

11 megjegyzés:

  1. "érzéki rózsa" ...annyira jól hangzik...
    sajnos a rózsas parfüm sem az akategória ami közel áll a szívemhez, kivéve ha nincs egy kis aouddal fűszerezve(Montale Aoud Flowers):)

    VálaszTörlés
  2. ha már a filmek világaba kalauzoltál,
    szerinted audrey tautou karakteréhez illik a chanel nr 5?

    VálaszTörlés
  3. Én nem lelkesedem különösebben a kettejük párosításáért. Szerintem Audrey-hoz jobban illene egy játékos, vidám illat. Például a The Different Company Osmanthusa.

    VálaszTörlés
  4. Sajnos nem fogott meg ez az illat sem (mint más Juliette sem..), tényleg nem találtam túl különlegesnek. Dögösnek dögös, de azt egy középkategóriás parfümtől is megkapom. Én kicsit többet vártam.) Az üvege viszont nagyon jó!

    VálaszTörlés
  5. Az üvegét én is szeretem, főként azt, hogy olyan jó nehéz, érzem, hogy van valami a kezemben :) És persze a mintázata sem rossz...

    VálaszTörlés
  6. Már olyan rég szerettem volna kipróbálni, és végre sikerült, Zólyom Zsolt jóvoltából. Nekem nagy kedvencem a Citizen Queen, a Calamity J., és azt kell, hogy mondjam, most sem csalódtam. Szerintem a JHG-re jellemző a tőkéletesség valamilyen szintű hajszolása, tényleg hiányzik valami plusz, túl tökéletes az összes illat. De, - ahogy Te is mondod Szimat - itt jön a viselője, (ez esetben én), hogy karakteressé tegye! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. "..itt jön képbe.." :) Ezt kihagytam az utolsó mondatból, bocs.

      Törlés
    2. és persze Zólyomi Zsolt, ezért is elnézést, úgy látszik túl fáradt vagyok. :)

      Törlés
    3. A JHG Not a Perfume esetében nem beszélnék a tökéletesség hajszolásáról, de a többi illatnál egyetértek :)
      Calamity J-t még kell tesztelnem néhányszor, mert elsőre egész jónak tűnt, csak aztán valamiért megfeledkeztem róla.

      Törlés
  7. a Not a Perfume-ot nem is nagyon szeretném kipróbálni, miután olvastam a Miss Charming leírásodban, hogy ugyanolyan, mint a Molecule 01, csak a cetalox helyett ambroxan, vagy fordítva? Szóval nem vágyom rá....

    VálaszTörlés
  8. Molecule 02, mert a Molecule 01 Iso E Super, de egyébként jól tudod :)

    VálaszTörlés