2011. jan. 21.

Thierry Mugler – A*Men (1996) 9/10

Thierry Mugler a szélsőségek embere, és úgy tűnik, hogy Jacques Huclier parfümőr személyében megértő társra, hű követőre talált. Az 1992-es Angel hatalmas sikerén felbuzdulva, a két férfiú egy újabb gourmand fenevad megalkotásába vágta a fejszéjét – ezúttal a férfiaknak szánva munkájuk gyümölcsét - és 1996-ban meg is született az A*Men (Amerikában Angel Men néven ismert), amely egy új fejezetet nyitott a férfiparfümök történetében. Megszületésénél két fontos tényező játszott közre: egyrészt az Angel csokis, karamelles jegyeinek és brutális erejének hatalmas sikere, másrészt a 90’-es évek férfiillatain végigvonuló kisfiús, vizes divat, amely egy igazi lázadóból, mint amilyen Mugler, szinte kikényszerített egy vad válaszreakciót.

Az A*Men - ez a szellemes, provokatív nevű parfüm - ott folytatta, ahol az Angel abbahagyta, nevezetesen a csokinál és a karamellnél, csakhogy ez, a férfiasság érdekében egy nagy adag agresszív, sötét kávéillatot is kapott kísérőül. A kezünkre kifújva a parfümöt, rögtön orrbavág a pörkölt kávé kesernyés, kissé szúrós, de összességében melengető aromája, amelyet a parfümőr egy hajmeresztő ötlettől vezérelve, mentával ellensúlyozott és egy hatalmas adag sűrű, földes pacsulival tett mélyebbé és kerekebbé. Ha kukacoskodni szeretnék, akkor mondhatnám, hogy itt-ott szintetikusnak tűnik a dolog, meg, hogy durva és agresszív a kivitelezés, de az igazság az, hogy szeretem az A*Men-t. Jól esik ez a brutális, forró pacsuli-kávé kavalkád, és az is nagyon kellemes, ahogy az idő lassú csordogálása során bemelegedik a csokoládé, méz és a karamell, ínycsiklandó, édes felhőket eregetve, mintha csak a Willy Wonka csokigyárának kéményei füstölögnének a bőrömön. A nagyon kései végjátékra előkerül a benzoén is, ami egy kicsit krémessé, vaníliássá teszi az alapot, de erre tényleg nagyon sokat kell várni. Az A*Men ereje, akár egy megvadult gorilláé, és a hatósugara is tartja vele a lépést, úgyhogy óvatosan tessék pöfékelni. Gyanítom, hogy a halálos dózis valahol öt-hat fújás körül lehet, de én még kettőnél többet nem mertem magamra tenni, az is bőven elég ahhoz, hogy elárasszam vele a szobát…

Ez a parfüm egy tipikusan olyan illat, amit vagy imádnak, vagy gyűlölnek az emberek és szerintem épp ez teszi igazán naggyá. Szinte kiköveteli a vélemény-nyilvánítást és úgy gondolom, hogy mindig lesznek olyanok, akik vevők erre a nyiltsisakos, ragacsos tobzódásra, amit az A*Men kínál a viselőjének. Mintha csak, még a vérengző periódusa előtt álló Amerikai Psycho hősének találták volna ki, aki mindig mindenből a legnagyobbat, legfeltűnőbbet és a legmenőbbet szerette volna magáénak tudni, ennek tükrében pedig nyilvánvaló, hogy az A*Men vallásos kicsengése csak egy kis szurkálás a visszafogottság és böjt buzgó gyakorlóinak. Próbáljátok ki, igazán jó móka!

Illatjegyek: bergamott, levendula, menta, koriander, pacsuli, Atlasz-cédrus, pörkölt kávé, csokoládé, karamell, tonkabab, mósusz, aldehidek, benzoén (Styrax spp.)

Kreátor(r): Jacques Huclier

32 megjegyzés:

  1. Nekem jobban bejott a Pure Malt meg a Pure Coffee,a P Maltnak ujra elinditottak a gyartasat ami nagy orom szamomra mert az egyik kedvenc illatom:)Isteni Scottish whiskey illat ajanlom mindenkinek

    Ferenc

    VálaszTörlés
  2. Es kedves Szimat varom a kis minta uvegeket :)es akkor a Pure Maltbol is tudok kuldeni ha nem ismered

    Ferenc

    VálaszTörlés
  3. Szia Ferenc!

    A Pure Coffee nekem is nagyon tetszett, sajnos nagyon hamar eltűnt a parfümériákból, mindössze egyszer sikerült tesztelnem.
    Kis mintás üvegcséket azóta is keresgélek, de a theperfumedcourt.com-on kivűl sehol sem találtam, és onnan mostanában nem tudok rendelni. Remélem azért, hogy rövid időn belül megoldom a problémát, mert nagyon kiváncsi vagyok a Pure Malt-ra is, jól hangzik a leírásod alapján.

    Esetleg van valakinek ötlete, hogy hol lehet találni kis mintás üvegcséket?

    VálaszTörlés
  4. Innen lehet üres fiolákat rendelni:

    http://www.illatfelho.hu/-2907

    Remélem, tudtam segíteni :)

    N_azalea

    VálaszTörlés
  5. Köszi a tippet. Pontosan erre volt szükségem :)

    VálaszTörlés
  6. Az A*Men-t én nem igazán tudom ilyen szőrtelen, izomkolosszusokon elképzelni :p

    VálaszTörlés
  7. Én nagyon jót derültem, amikor megtaláltam ezt a fotót. Szerintem egészen jól eltalálnak: úgy a parfüm, mint a pasi hatalmas, menő és minden erejével azon van, hogy feltűnő legyen :)
    Ugyanakkor az is igaz, hogy elég vicces egy ilyen fickót karamell és csoki illatával társítani :D

    VálaszTörlés
  8. épp erre gondoltam, az erős pörkölt kávés kezdetről nem is beszélve! ;)

    VálaszTörlés
  9. Igen, egy ilyen izomtömeghez valószínűleg jobban illene az energiaitalok szaga :D

    VálaszTörlés
  10. Ez a parfüm... Úristen! - mikor először megéreztem... Na, ebbe a felhőbe beleszerettem teljesen! Mindent visz! A modell egyáltalán nem passzol ahhoz a képhez, amit bennem ébresztett - egészen más vizuális módon fogalmaznám meg. Mélyen érzéki és "csupán" kifinomultan vad, hipnotikusan megnyugtat, felold, elvarázsol. Észrevétlenül sokkol, agy kikapcs, mégis inspirál, bekúszik a zsigerekbe. Eszméletlen! Mondanám, hogy rám öntötték, ha nem nőnek születtem volna :) Így marad, hogy keressem a kizárólag X-kromoszómákra tervezett mását/társát/párját/ikrét, azt az illatot, ami legalább ugyanígy hat! - rám és a célszemélyemre ;)
    Esetleg javaslat? :)

    Zita

    VálaszTörlés
  11. A modell szerintem sem talál a parfümhöz, én inkább viccként fogtam fel a fotót, és azért is választottam ezt a cikkhez. Ami a kérdésedet illeti, ha ennyire tetszik az A*Men, akkor viseld bátran. Ahogy az ízeket sem választjuk szét férfiasra meg nőiesre, úgy valószínűleg az illatokat sem kellene. Meg egyébként is, az A*Men-ben elég sok a desszertes jelleg, hogy akár női parfümként is tekinthessünk rá. Ha mindezek ellenére is idegenkednél a viselésétől, akkor szerintem próbáld ki a női párját, az Angel-t, az is hasonló stílusú illat. Egyéb sajnos most nem jut eszembe, de még gondolkodom a dolgon :)

    VálaszTörlés
  12. :) Azért első olvasatra feljebb szökött a szemöldököm :D
    Köszönöm szépen az ide szánt energiákat :)

    Zita

    VálaszTörlés
  13. Zita,
    nem feltétlenül kell hogy felszökjön a szemöldököd Szimat javaslatára. Nincs ám kőbe vésve hogy a férfiaknak szánt illatot csak ők viselhetik. Ilyen összeállításban nem nagyon fogsz női parfümöt találni, mert a levenduás-gyógynövényes-fűszeres összetétel általában a férfiaké. Az Angel-t sem tartom nagyon hasonlónak, mert ott meg a gyümölcsök vannak túlsúlyban, de az alapjegyek már azért jobban stimmelnek.
    Ismerek olyan nőt, aki a férjével közösen használta az A*Men-t, és ne hidd hogy egyforma volt rajtuk.
    Szóval bátran próbáld ki! Ha csak keveset használsz, pl. az előre kifújt illatfelhőbe sétálsz bele, jól is elsülhet a dolog. :)

    VálaszTörlés
  14. A kedvencem a "jól IS elsülhet" rész :D
    A szemöldökzetem első pillanatra szökött fel, a másodikra szinte egészen vonzó lett a gondolat, hogy valószínűleg nem sok nő használja ugyanezt az illatot ;) Szóval, ki tudja... ha legközelebb nőneműn érzitek, az lehet, hogy én leszek ;)
    Kedves Szimat és N_azalea, köszönöm a gondolataitokat, valamint a kellemes és érdeklődést izgató képeket itt a blogon, amiket szavakkal festesz! :)

    Zita

    VálaszTörlés
  15. Zita: Köszönöm a dícsérő szavakat. Remélem sok örömed lesz majd az A*Men-ben :)

    N_azalea: Neked meg köszöm a segítséget és a meggyőző érveket :)

    VálaszTörlés
  16. Szerintem is használhatnak a nők férfi illatot, illetve fordítva. A parfümök az emberek bőrén más és más illatot árasztanak.

    Egyébként az A Men az életem második parfümje, rögtön beleszerettem, igaz még nagyon fiatal voltam akkoriban, lehet nem is illett még hozzám. Pont most tervezek újat venni belőle. És egyébként én kipróbáltam jópárszor az általad halális dózinsnak nevezett mennyiséget. :) Bulikban szeretem ha erős az illata, elnyomja a helység cigisfüst-doh szagát.

    Egyszer egy barátom mesélte, hogy egy ilyen buli után mikor másnap felébredt, a párnája tiszta Angel illatú volt (ami nyilván a buliban rárakódott, és éjjel pedig a párnájára). Azóta csak így emlegeti a parfümöt, bár neki nem tetszett az illat. :)

    És amit a legjobban szeretek benne, hogy extra sokáig kitart. Egy parfünöt sem ismerek ami ennyi ideig bírja. Akár 24 óra elteltével is érződik, ha úgy adódik a helyzet, hogy nem lehet mosakodást beiktatni.

    nagyhajvezer

    VálaszTörlés
  17. Nekem is van egy Le Male, és nagyon szeetem használni, nő létemre.

    VálaszTörlés
  18. nagyhajvezer: Buliban tényleg másképp kell adagolni a parfümöt. A nagy füst, piaszag teljesen elnyomja a normál adag parfümöt, úgyhogy ilyen helyekre én is megemelem a fejadagomat :)

    VálaszTörlés
  19. Sikerült megszagolnom a Pure Havane-t, hát valami isteni! Nem fújtam magamra, mert nem volt már hely rajtam:), de így papírcsíkon teljesen úgy tűnik, nők is nyugodtan viselhetik. Kissé édesebb mint a Tom Ford Tobacco Vanille, de ez egész jó alternatíva lehet annak, aki azt nem tudja kifizetni, és beszerezni.

    VálaszTörlés
  20. Egyszer én is összefutottam vele, tényleg nagyon jó. És a bőrön is jól működik. Kár, hogy limitált kiadás...
    Most megint feléledt bennem a kíváncsiság a Tom Ford Tobacco Vanille-ja iránt :)

    VálaszTörlés
  21. Én lányként használom az Amen-t, senki meg se mondaná, h ffi parfüm van rajtam, nagyon szeretem az illatát, többen dícsérték már, de vkinek meg túl provokatív/tolakodó...
    Szerintem a női változata édesebb és töményebb, ez meg fásabb/földiesebb illatú. Nem hsizem, h külön kéne választani, h ffinek v nőnek szánták, ha tetszik egy illat és megy vkihez, "hordja"!:)

    Málni

    VálaszTörlés
  22. Tökéletesen egyetértek. Azt kell viselni, ami jólesik, és amiről úgy gondoljuk, illik hozzánk. Teljesen mindegy, hogy a gyártó kiknek szánta.

    VálaszTörlés
  23. A napokban jutottam hozzá ehhez az illathoz ahogy mondani szokták nekem nagyon bejön. Ezután a pozitív hatás után és whiskey rajongóként(persze csak mértékkel)nagyon kíváncsi lennék a pure malt-ra illetve gyakorlatilag az összes Mugler illatra:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Pure Malt-ról sok jót olvastam, de sajnos kipróbálnom nem sikerült. Ettől függetlenül biztos vagyok benne, hogy jó parfüm.
      Ja, és ha teheted, szaglászd meg a 10 éves Talisker whiskey-t. Zseniális az illata.

      Törlés
  24. Én meg arra lennék kíváncsi, hogy a szintén 1996-os Micheal című filmet mennyiben inspirálta ez az illat, John Travolta karamellás süti illatú angyalt játszik benne.:]

    VálaszTörlés
  25. A filmet sajnos nem láttam, de a megjelenési évből és a parfüm illatából kiindulva elképzelhetőnek tartom, hogy van köztük összefüggés. A kérdés csak az, hogy melyik volt előbb?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A film imdb szerint Amerikában decemberi, sok helyen már 1997, szóval gyanítom, hogy az illat volt hamarabb, amúgy nem feltétlenül érdemes megnézni, nem egy korszakalkotó film, inkább csak érdekesség.

      Érdekes, hogy csak egyszer említetted a mézet, én például azt találom benne a legdominánsabbnak, sőt talán nem is méz az igazán, hanem propolisz vagy méhpempő, de mintha az adná a ragacsosságát.

      Törlés
    2. Számomra inkább pacsuli, karamellel megtoldva, de igazad van - a méz is komoly szerephez jut. A propoliszos illatát is ki lehet belőle érezni, de szerintem ez a hatás inkább a pacsulinak tudható be, mintsem igazi propolisznak.

      Törlés
  26. B*Men-t szagoltad már? Vajon mennyire ffias v inkább úgy kérdezem lány is fújhatná e?:) Sajnos egyik parfümériában sincs belőle, h ki lehessen próbálni:S

    Málni

    VálaszTörlés
  27. A B*Men-t sajnos nem ismerem, és lehet, hogy már nem is fogom. Úgy látszik, mindenhonnan eltűnt.

    VálaszTörlés
  28. Nekem van egy B*Men fújós mintám (gyári), Szimat, majd eljuttatom hozzád, csak most időben kezdjünk el szervezkedni karácsony előtt :) Szerintem egyébként az A*Men egyediségét nem közelíti, de jó kis illat, tartós is.
    Az A*Men Pure Havane-t én is elfogadnék saját használatra, de addig marad a Tobacco Vanille és a Eau les Baux...

    VálaszTörlés