2011. márc. 28.

Etat Libre d’Orange – Vierges et Toreros (2007) 6/10

Vierges et Toreros, Szüzek és Torreádorok. Ennek az alkotásnak már a neve is sejteti, hogy az Etat Libre d’Orange fenegyerekei itt valami nagyon ellentétes dolgokat próbáltak összetársítani és parfümmé kovácsolni, s némi szimatolás, szaglászódás után meg is értjük, hogy miről van szó. A két Antoine-nak az a gondolat pattant ki a fejéből, hogy párosítaniuk kellene az egyik legnőiesebb virág - a tubarózsa - illatát a legdurvább, legférfiasabb illatjeggyel; a cserzett bőrrel, s lévén igazán tökös gyerekek, munkához is láttak. Ennek a két kontrasztos jegynek az elegyéből született meg a Vierges et Toreros, amelyről egy dolgot biztosan kijelenthetünk: nem a tömegigény szülte.

Mint mániákus különlegesség-vadász, nem hagyhattam ki ezt az illatot, és bár engem nem győzött meg arról, hogy érdemes lenne viselnem, egyáltalán nem bántam meg, hogy megrendeltem, hiszen megkaptam tőle azt, amire számítottam: a különlegességet és az izgalmat. A parfüm egy bergamottos, kissé mentolos hatású kardamom akkorddal nyit, majd rögtön utána szemben találjuk magunkat egy durva megjelenésű, bozontos szemöldökű, sötét bőrű torreádorral, azaz egy száraz, poros, állatias bőr jeggyel, amelyet egy marék feketebors tesz még vadabbá és agresszívabbá. Érdekes, de nem nevezném kellemesnek. A bőr - amellett, hogy állatias - határozottan száraz és rendelkezik némi hideg, minerális jelleggel is, ami egyáltalán nem hat természetesnek és engem kifejezetten taszít.

A szűz megérkeztére körülbelül fél órát kell várni (egy igazi nő mindig késik), legalábbis én ekkor kezdem érezni a tubarózsa és ylang-ylang fehér szirmainak puha, krémes illatát, amely egy kissé megédesíti és ellágyítja a a torreádor rideg szívét, csodára azonban ne számítsunk, továbbra is a száraz, keserű bőr dominál, némi fás alappal kiegészítve. Bár a tubarózsa csak diszkréten van jelen, mégis jót tesz a parfümnek, ezt a stádiumot már jobban élvezem, és akár azt is el tudnám képzelni, hogy valaki viselje a környezetemben. A virágoknak köszönhetően kissé hangsúlyosabbá válik az állatias, szerecsendiós oldala is a parfümnek, így a kezdeti rideg illat fokozatosan átalakul egy meglehetősen érzéki, erotikus alkotássá. Egy fekete bőrbe öltözött dominát juttat eszembe, ami jelzi, hogy a tubarózsának sikerült egy kis nőiességet csempésznie a torreádorba, de a szűzies oldala már egyáltalán nem jutott érvényre. Tartóssága átlagos, hatósugara kiváló.

Mint már említettem, a Vierges et Toreros egy érdekes illat, de számomra erősen a viselhetetlen kategóriába tartozik. Ennek ellenére jól beleillik az Etat Libre d’Orange koncepciójába, s szerintem egyáltalán nem kell szégyenkezniük, hogy világra hozták ezt az illatkülönlegességet. Biztos vagyok benne, hogy megtalálják azt a szűk csoportot, akiknek bejön ez a dolog. Én azoknak ajánlom, akiknek tetszett a Lonestar Memories és az Aoud Cuir d’Arabie füstös, száraz bőre, de egy kevésbé brutális, levegősebb illatra vágynak.

Illatjegyek: bergamott, feketebors, kardamom, szerecsendió, tubarózsa, ylang-ylang, bőr, állatias jegyek (animalis), pacsuli, vetiver, costus

Kreátor(r): Antoine Lie és Antoine Maisondieu

10 megjegyzés:

  1. Ezek mindig a belső feszültségre gyúrnak. Még a Tilda Swintonos is, amelyik elméletileg nyugalmat áraszt, vibrál és nem hagy nyugodni. Van a családban valakinek, aki nagyon szereti, folyton érzem és nem igazán tudom magam teljesen átadni ennek az illatnak.

    VálaszTörlés
  2. Amikor a bejegyzés elején említetted, hogy a bőrre és a tubarózsára épít, arra számítottam, hogy pont ellentétesen jelenik meg a parfümben. Előbb a tubarózsa majd a bőr... Lehet h ebben az esetben egy sokkal viselhetőbb illat lenne.

    Tilda Swintonnal találkoztam (na csak egy pár percre) de nem volt merszem megkérdezni, hogy valóban viseli-e a róla elnevezett alkotást, amit mellesleg én igen kedvelek!

    VálaszTörlés
  3. Csí: A Tilda Swinton tényleg vibráló kis illat. Nekem a húgom viseli, s mostanig még mindig jól esett egy szippantás belőle. Egyébként nekem pont az tetszik az ELdO-ban, hogy mindig feszültséggel teli, izgalmas illatokat kreálnak. Még egyetlen parfümüket sem találtam átlagosnak, vagy unalmasnak.

    VálaszTörlés
  4. Timka: Jó körökben foroghatsz, ha Tilda Swinton is oda jár :)
    Előzetesen én is arra számítottam, hogy a tubarózsa lesz a domináns és a bőr csak az alapban fog jelentkezni, de nem így történt...

    VálaszTörlés
  5. Hello azért itt is megkérdezem, szerinted/szerintetek hülyeség tubarózsa illatú szappant, tusfürdőt etc adni férfinak? Szerintem pasifüggő, de eddig mindenhol csak avval találkoztam h mennyire női/nőies illat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A tubarózsa szerintem is nőies, de ettől még nem tartom összeférhetetlennek egy férfival. Egy szappant magamnak is el tudnék képzelni :)
      Ha jól ismered a megajándékozandó férfit, és úgy gondolod, hogy illik hozza a tubarózsa, akkor nincs okod visszalépni, csak azért, mert nem írja rajta, hogy For Men. Mindenki olyan illatokat használjon, amitől jól érzi magát, függetlenül attól, hogy az női, vagy férfi.

      Törlés
  6. A Szüzek és Torreádorok szerintem az egyik legizgalmasabb ELDO illat. nem mondom hogy hordanám, de nagyon tetszik. pedig én inkább a hagyományos illatokat kedvelem. rajtam mézédes tubarózsa, gyönyörű, sötét bőrjegyekkel. Angelina Jolie-nak érzem magam, ha felteszem. Kár, hogy a valóság más.... Én ennek az illatnak adtam volna a Charogne nevet.
    B. Anna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az biztos, hogy nem egy unalmas alkotás ;)

      Törlés
    2. Kedves Anna, maximálisan osztom a véleményedet, szerintem is jó illat a Vierges et Torreros. Szimat leírása, mint mindig, most is nagyon pontos a parfüm személyiségjegyeivel kapcsolatban, rajtam azonban az első pillanattól próbálkozik a tubarózsa, és teret is nyer. Sajnos a férjem gyűlöli. Azt mondja, szerinte a "szűzek" bikaszarban fürdenek, a ""torreádorok" meg szétitták magukat a győzelem után, és most hányásban fetrengenek. Nem igazán értem, miért ilyen elutasító, mikor az én orromnak gyönyörű harmónia bomlik ki az illatból uszkve egy óra múltán, de válási papírokat emleget, ha felhozom a kérdést. Remegve várom a Lonestar Memories illatmintámat.....
      Katus, vidék-

      Törlés
    3. Érdekes: már nagyon sok hölgyről tudok, aki imádja a Vierges et Torreros-t, férfit viszont egyet sem :)

      Vajon miért?

      Törlés