2010. jan. 18.

The Different Company – Bergamote (2003) 7/10

A The Different Company-t kedvenc parfümőröm, Jean-Claude Ellena alapította 2000-ben, azzal a céllal, hogy olyan illatokat hozzon létre, amelyek a lehetséges legnagyobb koncentrációban tartalmazzanak minőségi, természetes alapanyagokat. Ennek elismeréseként a Greenpeace-től Green címkét kapott. Ellena minden parfümében megpróbál egy jegyre fókuszálni és abból a lehető legtöbbet kihozni. Nincs ez másként a Bergamote (régi nevén Divine Bergamote) esetében sem, ahol – azt hiszem, hogy nem nehéz kitalálni – a bergamott a központi jegy, és az illatanyag 70%-a színtiszta, hidegen sajtolt bergamottolaj.

Rögtön a fejillatban szembe is találjuk magunkat a bergamottal, amely tényleg természetesnek tűnik és egy kevéske gyömbért leszámítva, semmit nem enged szóhoz jutni. Ez az eleven, fűszeres, már-már harsány akkord uralkodik az első harminc percben, így van időm felidézni a jó öreg Earl Grey teát, amelynek illatában igencsak hasonló bergamott fedezhető fel. Szerintem ez a parfüm legizgalmasabb része. A szívjegyek megjelenésével lekerekednek az élek és fokozatosan teret kap egy egyszerű, kissé unalmas mósusz és egy leheletnyi narancsvirág, amelyet azonban nem vennék észre, ha az illatpiramis nem említené. Azt hiszem, a mósusznak köszönhető, hogy a leszáradás során a parfüm nem lesz szúróssá, mint a legtöbb citrus-parfüm, ehelyett lágy, selymes illattá válik. Sajnos rajtam az egész nem tart két –három óránál tovább és az első félórát leszámítva, csak akkor érzem az illatot, ha az orromat a bőrömhöz szorítom. És ugye, ez nem minden helyzetben lehetséges...

Jean-Claude Ellena híres a minimalizmusáról és ez talán az egyik legminimalistább alkotása. Egyszerű, élethű bergamott, de ezzel vége is a dalnak. Nekem ez kevésnek tűnik, de az igazsághoz tartozik az is, hogy csak lötyögtetősből teszteltem és gyanítom, hogy szórófejes üveggel jobban működne. Ha tehetitek, permetezzétek be magatokat vele, mert a fejillat kifejezetten élvezetes és talán rajtatok tovább tart...

Megjegyzés : a The Different Company üvegcséit Thierry de Baschmakoff tervezte, tömör üvegből vannak és szerintem lenyűgözőek. A csomagolás szintúgy.

Illatjegyek: bergamott, gyömbér, narancsvirág, rebarbara, mósusz, zöld levelek

Kreátor(r): Jean-Claude Ellena

2 megjegyzés:

  1. A Bergamote-ot nem januárban kellene tesztelni, hanem mostanában. Ez az igazi idő, amiben ki tud bontakozni, és jól esik viselni is.
    Számomra ez az illat napsárga, de ez a kép is illik hozzá, amit idetettél. :)
    Elfogult vagyok a TDC-vel, de a Bergamote nekem a citrusos illatok csúcsa.
    Igen, spriccelve sokkal tartósabb, és egy kicsit szikrázóbb is, mint abból a pici üvegcséből.
    Nálam 9,5 pont.

    N_azalea

    VálaszTörlés
  2. Egyetértek veled, ez az illat tényleg hőségben, a felforrósodott bőrön működik a legjobban, ugyanakkor azt is el kell mondanom, hogy sosem írok kritikát egyetlen tesztelés alapján, a Bergamote-ot is többször, különböző körülmények között teszteltem, mielőtt írtam róla. Szerintem a bőröm és a szórófej hiánya az, ami nem engedi, hogy úgy érezzek iránta, mint te :)

    VálaszTörlés