2010. jan. 12.

Guerlain Homme (2008) 6/10

A Guerlaine minden idők egyik legnagyobb múltú és leghíresebb parfümháza. 1828-ban alapította Pierre-Francois Pascal Guerlain és azóta töretlen lendülettel ontja magából az olyan remekműveket, mint a a Mitsouko, Shalimar, Vetiver vagy a Habit Rouge. Így nem csoda, hogy nagy érdeklődés övezte a legújabb illatukat is, amelyet a Guerlain orrok utóda, Thierry Wasser alkotott. Az üveget a Pininfarina tervezőstúdió készítette, így látszólag minden együtt állt az újabb sikerhez.

A Guerlain Homme (a névválasztás fantáziadús elméről árulkodik) szlogenje így szól: “For the animal in you”, azaz a vadállatért, aki benned lakozik. Ebből és a Guerlain múltjából kiindulva egy vad, fűszeres, egzotikus illatot képzeltem az orrom elé, illatolás után azonban a várt vadállatból csak egy víziló maradt. A fejillat egy élvezhető, de nem különösebben érdekes mojito akkorddal indít (ez tulajdonképpen csak mentát és lime-ot jelent, de így sokkal jobban hangzik), ennek ellenére ez a parfüm csúcspontja. Ami ezt követi, az egy unalmas, átlagos férfiillat, amelyhez hasonló tucatjával kapható a kereskedelemben. Sajnos úgy tűnik, hogy a Guerlaine beállt a sorba. Fontosabb lett számukra az üzleti siker, mint a hűség a hajdani minőséghez. Mindezek ellenére, meg vagyok róla győződve, hogy igen jól fogy a polcokról, mert az elejétől a végéig kellemes, friss, édeskés illat és nélkülöz mindenféle kellemetlen jegyet, de egyúttal sajnos minden eredetiségnek is a híján van. A virágjegyek, cédrusfa, vetiver jelen vannak de kellőképpen lehalkítva és kisimítva ahhoz, hogy senkit se zavarjanak és az egészet összefogja egy édeskés, fás, szintetikusnak tűnő anyag, ami az illatpiramis alapján cukornád lehet. Gyanítom, hogy a cukornád is csak a hangzatossága miatt szerepel a jegyek között és igazából egy szintetikus anyagot takar, aminek vajmi kevés köze van a cukornádhoz. A leszáradása 5-6 órát tart és ezalatt teljesen eltűnik a menta, de végig megőrzi friss, könnyed jellegét és meglehetősen távolról is észrevehető marad.

Ha valaki egy egyszerű, friss illatra vágyik, amivel sok bókot begyűjthet, akkor a Guerlain Homme jó választás lehet, azonban ne feledjük, hogy az eladott fesmények száma csak ritkán arányos a festő tehetségével. Számomra a parfümök elsősorban a művészi alkotásról és a kreativitásról szólnak, a legújabb Guerlain mindezek hiányában nem tudott megfogni. Ti szeretitek?

Illatjegyek: mojito akkord, bergamott, pelargónium, zöld tea, rebarbara, cukornád, cédrusfa, vetiver

Kreátor(r): Thierry Wasser

8 megjegyzés:

  1. hat igen, ebben az illatban nincs semmi rendkívüli de legalább kellemes:)

    Te(ti) milyen nevet valsztottál(atok) volna?:)

    VálaszTörlés
  2. A reklámfilmet és a szlogent látva én a Guerlain Tarzan nevet választottam volna, de az illatot érezve azt kell mondanom, hogy eltalálták a nevét :)

    VálaszTörlés
  3. Pár hete próbáltam a L'Homme L'Eau Boisée változatot, sajnos a bőrömön nem volt hely kipróbálni, de papíron elsőre érdekesnek tűnt, szerintem benne volt az a csavar, ami kiemeli az eredetit a szimplán kellemes kategóriából.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én már teljesen leszoktam róluk. Ha a fejillatot sikerül is eltalálniuk, utána úgyis a semmi következik.

      Törlés
    2. Ha a papírra gondolsz, tapasztalataim szerint ugyanúgy megvannak az illat fázisai azon is, csak jóval elnyújtottabb az egész folyamat, a fejillat például akár egy napig is megragadhat.
      Vagy a flankerekre célzol?

      Törlés
    3. Természetesen a flankerekre céloztam :)

      Törlés
  4. Nekem megvan a Homme L´Eau és a Homme Intense, mindakettő nagyon tetszik, sokak szerint a Homme Intense jobb mint a Homme. ;-) Nem tudom, a Homme-t nem illatoltam, nem is hiányzik :)))
    A Homme L´Eau nagyon nyári illat, jeges, citrusos, hűsítő.
    A Homme Intenset már tavaszra is el tudom képzelni, sőt télre is, egyedül talán az ősszel nincs egy hullámhosszon. Hasonlít eléggé az El Nabil - Musc Red parfümolajára, csak az nem tartalmazza ilyen mértékben a citrusos jegyeket. Nekem mindkét illat 9,5-10/10.

    VálaszTörlés
  5. Én nem próbáltam még őket. Egyrészt nem férek hozzuk, másrészt elvből elutasítom a flankereket :)

    VálaszTörlés