2012. okt. 22.

Top 5 Őszi Parfüm – 2012


Kicsit megkésve, rettenetesen szűkszavúan, de annál nagyobb szeretettel, az őszi kedvenceim:

Parfumerie Generale – Corps et Ames:    Rózsa, tövisestől.  

La Via del Profumo – Gringo:     Fás, állatias párlat.

Mona di Orio – Cuir:    Balzsamos, puha bőr.

Parfums de Marly – Lippizan:    Sziporkázó, klasszikus elegancia.

Christian Dior – Fahrenheit :    Elmaradhatatlan, benzingőzös útitársam.

Nőiesebb őszi válogatásokat szokás szerint az Illatoskertben, és a Parfümblogon találhattok.
Várom a ti kedvenceiteket is!

23 megjegyzés:

  1. Örülök a listádnak, Szimat ! A de Marly-ra kiváncsivá tettél.

    1. ma egy olyan parfümhöz nyúltam, ami majdnem feledésbe merült már a gyüjteményemben : Cristiano Fissore Cashmere Woman
    2. Mona di Orio : Oud
    3. Roja Dove : Amber Oud
    4. Dior Collection Privee Oud Ispahan
    4. Amuage Attar Asrar
    5. Plusz egy kis nyárias napsütés az öszi ködben: Sooud "Ouris"

    Amint látod az Oud nálam maradandónak bizonyul...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg nagyon aoud-osra sikeredett a válogatásod :D
      A Mona di Orio Oud-ja nálam is szinte bekerült a válogatásba, de aztán úgy döntöttem, hogy a Cuir inkább illik az őszhöz :)

      A Roja Dove Amber Oud-jára nagyon kíváncsi lettem. Írnál néhány szót róla?

      Törlés
    2. Hm, Amber Oud - be kell vallanom, hogy igazság szerint az inkább a téli 5-be való... Súlyos kompozíció - engem egy picit a Közel-keleti rózsa-Oud-füszer olajokra emlékeztet. Olyan mint egy sötétbarna, finom, puha bársony. Az info szerint sok minden van benne (t.k. jázmin, ylang-ylang, lime - egyiket sem találom benne...) - rajtam az egy hatalmas rózsa, amit érett oud-olajba ejtettek, utánadobtak még egy szantálfát és az egészet megfüszerezték sáfránnyal, fahéjjal, szerecsendióval...

      Törlés
    3. Hmm-hmm. Ez nagyon jól hangzik. És feltételezem, hogy nem egy Montale utóérzet :)

      Törlés
  2. Elég jó kis válogatás:) nekem a Marly-től a Godolphin nyerte el tetszésemet
    saját top 5:
    1: Amouage-Memoir Man
    2: PG-Intrigant Patchouly
    3: Amouage-Epic Man
    4: Dior-Fahrenheit
    5: Frapin-1697
    + Montale-Black Aoud

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Két Amouage is? Nem rossz :)
      Az Interlude Man-hez mit szólsz?

      Intrigant Patchouly nálam is nagyon ott van!

      Törlés
    2. Sajnos az interlude-ot nem sikerült eddig megszaglászni, de eddig az oregánós illatok nem álltak túl közel hozzám, szóval valahogy csigázta fel az érdeklődésemet :D A memoir a kedvenc illatom, mindig is imádtam a füstös-fás-édeskés illatokat és nálam ezt a memoir teljes mértékben teljesíti. Az epic inkább egy fűszeres -bőrös illat ami akár tavasszal is megállja a helyét enyhe virágos jellege miatt. Az intrigant patchouly-nak a tökéletes "arcát" Neked sikerült eddig csak megfogalmazni(dohos levegő fehér virágokkal)... :)

      Törlés
    3. Ne aggasszon az oregánó, nem arról szól. ;)

      Törlés
    4. Na sikerült megszagolni az interlude-ot. Az én orrom alapján olyan mint a black afgano csak sokkal gazdagabb, kifinomultabb és díszesebb. Nagyon bejövős, de az ára(mint az összes amouage-nak) számomra elfogadhatatlan:S
      üdv.

      Törlés
    5. Hát igen, az Amouage az már csak ilyen ;)
      Én sem leszek a vásárlói között soha...

      Törlés
  3. Sziasztok!
    Tetszik a listád és Lady Jane Gray-é is, pedig nem vagyok az aoud nagy barátja. Mostanában éreztem valakin egy nagyon puha aoud illatot, azt hiszem az egyik TDC volt. Az én őszi kedvenceim:
    1. Diptyque Eau Duelle (tavasz végéig jöhet)
    2. PdR Poussiere de Rose
    3. Piguet Calypso
    4. Montale Dark Purple
    5. PdF By Night White
    + 1: Frapin 1270 (ő még nincs a gyűjteményemben, de nagyon tetszik)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A TDC aoud-ja teljesen elkerülte a figyelmemet. Pedig régebb a kedvenc parfümházaim között volt, csak aztán Ellena-k nélkül maradt... De most felébresztetted a kíváncsiságomat :)

      Ja, és a Calypso-n is elgondolkodtam.

      Törlés
  4. Azért nyomasztóan veszélyes olvasni a blogodat, mert azonnal késztetést érzek, hogy mintákat rendeljek azokból az illatokból, amiket nem ismerek. Pl sajnos a listádból csak a Dior "van meg" emlékeimben, a többi..... Hát kérem, a kíváncsiság a fejlődés útja, meg az élet megrontója....? Vagy azt másra mondják?
    Az én őszi kedvenceim:
    1. Montale: White Aoud
    2. A. Goutal: Myrrhe Ardente
    3. P.d.Rosine: Rose D'Homme
    4. Parfum D'Empire: Cuir Ottoman
    5: Amouage: Lyric,Epic for woman, és Jubilation XXV. for man - ez igazából csalás, mert csak nagyon kevés mennyiségem van ezekből, így mikrocseppenként fogyasztok.
    De most jöttek meg a Frederic Malle mintáim, és nagyon izgulok!!! Musc R., Portrait of a L., és Noir Epices! Hátha lesz új szerelem....
    Katus-Vidék

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kíváncsiság még Einstein szerint is a legfontosabb tulajdonságok egyike, csak hát néha egy kicsit költséges :)
      Egyébként meg nagyon kedvemre való a válogatásod!

      Noir Epices-ről számolj majd be, ha lesz kedved, kíváncsi vagyok rá!

      Törlés
  5. Egy konzervatív tízesfogattal készültem, borsok, tömjének, fák, bőrök és vetiverek. Szimat Úr, íme:

    10. Hermessence - Poivre Samarcande
    9. Amouage - Epic Man
    8. Olfactive Studio - Autoportrait
    7. Frapin – Passion Poisée
    6. L'Artisan Parfumeur – Méchant Loup
    5. Lorenzo Villoresi - Vetiver
    4. Atelier Cologne - Oolang Infini [Bulgari Pour Homme]
    3. L'Artisan Parfumeur – Dzing!
    2. Amouage – Dia Man
    1. Lorenzo Villoresi – Piper Nigrum

    Kobold

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudnék közülük szemezgetni. :D
      Csak az Autoportrait szúrja a szememet, nekem az a parfüm nagyon nem jött le :)

      Törlés
    2. Őszintén szólva nekem sem, hasonlóan a Profumum Roma - Arso-hoz, de az Olfactive-sorozat legjobbja. Szerintem ott az egész koncepció hibádzik.

      Sajnos lehet, hogy egy Dzing!-re be kell ruháznom. Hihetetlenül jó érzetet tud adni egész nap, nem is értem a randa kritikákat róla.

      Törlés
  6. Az én őszi kedvenceim ezek, habár télen is használom őket:
    1. Atelier Cologne - Ambre Nue
    2. Montale - Attar
    3. Etro - Patchouly
    4. L'Artisan Parfumeur - Dzing!
    5. Juliette Has a Gun - Calamity J.
    Viszont most jött meg pár mintám Annick Goutal 4 orientálisa és 3 Serge Lutens így lehet, hogy nemsokára új kedvencem lesz...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örvendek, hogy már másodszor látom a Dzing!-et. Megérdemli. :)
      Lutens nagyon erős az őszi-téli mezőnyben, és a Goutal négyes is jó. Kíváncsi vagyok, lesz-e trónfosztás.

      Törlés
  7. Az én kedvenceim:
    1. Montale Black Aoud
    2. Diptyque L'Eau
    3. Caron Parfum Sacre
    4. Tablau de Parfums Dark Passage (sajnos csak cseppenként, nagyon kevés a 7ml)
    5. Guerlain Shalimar Edp

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ütős. És ezekkel gond nélkül átvészelheted a telet is :)

      Törlés
  8. Szia Szimat!

    Íme az én top 10 listám:
    http://candyparfumeboy.blogspot.hu/2012/10/osziteli-top-10.html

    Ha gond, hogy beraktam a linket a megnyitás után töröld nyugodtan! :)

    Üdv,
    CPB

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hello!

      Egyáltalán nem gond a link :)
      Tetszik a válogatásod. A Le Labo Oud-jára nagyon kíváncsi lettem.

      Törlés