2010. jún. 30.

Parfumerie Generale – Cuir Venenum 03 (2004) 9/10

Az idény egyik legnagyobb felfedezése számomra a Parfumerie Generale, amelynek ugyan csak egy pár alkotásához volt szerencsém, de mindegyikük lenyűgözött különlegességével, szépségével. A parfümház megalapítója Pierre Guillaume, egy francia kémikus, aki 2002-ben döntött úgy, hogy felhagy eredeti szakmájáva, és átnyergel a parfümkészítésre. Szerintem jól tette... Jelenleg huszonnégy különböző illat fut a Parfumerie Generale név alatt és emellett még egy Private Collection is létezik, amely szintén jó néhány alkotással büszkélkedhet. Ez elsőre kicsit soknak tűnik, általában többre értékelem a minőséget a mennyiségnél, de ha mindegyik illat annyira jó, mint az eddig megismertek, akkor egy rossz szavam sem lehet.

A Cuir Venenum, vagy ha valakinek jobban tetszik, a 03-as parfüm egy rendhagyó bőrillat azoknak, akik egy modern, újszerű aspektusára kiváncsiak ennek a klasszikus jegynek. A kifújást követően egy majdhogynem friss, fanyar és szokatlan illat üti meg az orromat, amelyben egy leheletnyi citrus és gyümölcsösség keveredik a visszafogott, száraz bőrrel és a mirhával olyan aromát eredményezve, amelyhez hasonlót még nem éreztem parfümben: a frissen csapolt barna sör szagát. Nem tartozom a legnagyobb sörimádók közé, de ez az akkord lenyűgözött: karakteres, eredeti és élettel teli, szinte látom magam előtt az üvegből kibuggyanó sörhabot, a nyüzsgő buborékok ezreit. A citrusosság ugyan hamar elillan, de a mirha és egy halvány bőrjegy marad, így a sörhatás is hosszan kitart, mindössze annyi változással, hogy a mósusznak köszönhetően kissé megédesedik és kikerekedik. Narancsvirágot és kókuszt nem találok az illatban, viszont az alapjegyek között ott bújkál egy fás, enyhén vegyszeres hatású jegy, amely engem a pacsulira emlékeztet és amely szerintem végérvényesen a férfiillat kategória fele billenti el a mérleget. (Lehet, hogy ez a kókusz-polialkohol?) Az alapban már egyáltalán nem érzem a bőrt, sokkal inkább a mirhát, amely a kissé fanyar, mégis édeskés jellegével nagyon szépen harmonizál a pacsuli/kókusz vegyszerességével már-már tisztaságérzetet keltve. A teljes leszáradás rajtam öt-hat óra alatt végbemegy, de ez alatt mindvégig jól érezhetően körülleng az illata.

Ha valaki egy klasszikus, bőr dominálta illatot keres,mint amilyen a Cuir de Russie vagy Serge Lutens Cuir Mauresque-je, akkor az könnyen csalódhat a Cuir Venenum-ban, ugyanis itt a bőrnek alárendelt szerepe van, csak nyomokban érezhető, de egy nyitott orrú, kiváncsi és különlegességeket kereső személy számára igazi csemege lehet. Engem meggyőzött, most már csak a barátnőmmel kellene ugyanezt megtennie...

Illatjegyek: narancsvirág, citrusok, mirha, bőr, mósusz, kókusz-polialkoholok

Kreátor(r): Pierre Guillaume

6 megjegyzés:

  1. Jelenleg a kedvenc italom a citromos sor - vajon akkor ez a parfum is fog tetszeni???

    VálaszTörlés
  2. Szerintem a Cuir Venenum nem annyira citrusos, mint a citromos sör, de azért nincs is olyan nagyon távol tőle az illata. Mindenképp próbáld ki ha alkalmad adódik rá, kellemes meglepetésben lehet részed :)

    VálaszTörlés
  3. A bőrös jelleg nagyon felkeltette az érdeklődésemet, de a sörtől kissé lelombozódtam. Ettől függetlenül, pont olyan illatnak tűnik, amelyet már csak magáért az élmény miatt érdemes lehet kipróbálni. :)
    Egyébként uniszex illat?

    VálaszTörlés
  4. Igen, uniszex illatként van forgalmazva, de az orrom alapján inkább férfiillatnak nevezném. A leírások alapján én is arra számítottam, hogy ez a parfüm főként az élményről szól, de egy-két tesztelés után úgy érzem, hogy kifejezetten jól viselhető, az esztétika és különcködés mellett a gyakorlati hasznára is odafigyeltek :)

    VálaszTörlés
  5. A Cuir Venenum, úgy néz ki, hogy nem csak egy fantázianév. Az én esetemben igazi méregnek bizonyul, hisz minden alkalommal, amikor ismerkedni szeretnék vele, az orrom hevesen tiltakozik!
    Egy-egy felületes szippantás viszont elégnek bizonyult arra, hogy az Oyedora emlékeztessen, valami furcsa, rózsaszín szintetikusság mindkettőben ott lakozik :)

    VálaszTörlés
  6. Köszi, hogy megfejtetted a Venenum szó jelentését (méreg), én is törtem rajta a fejemet, de nem ugrott be a válasz. Nekem tetszik a parfüm, de valamiért mégis úgy érzem, hogy találó elnevezés :)
    Az én orrom nem érzi az Oyedo-val való hasonlatosságot, talán csak annyit, hogy én azt is szeretem, de megpróbálom majd egymás mellett tesztelni őket, hátha úgy észreveszem :)

    VálaszTörlés