2011. szept. 28.

Top 10 Őszi Parfüm – 2011

Számomra az őszt a hideg, szitáló eső, nyálkás köd, bamba tekintetű kisiskolások és a bágyadt falevelekkel beborított, bokáig érő sár testesíti meg. Ezen meteorológiai jelenségek teljes hiányában még egyáltalán nincs őszi hangulatom, de a hagyományok előtt tisztelegve összedobtam egy rossz idő elleni tízes listát: előbb-utóbb jól fog jönni.

Parfum d’Empire – Aziyadé: Aki rendszeresen olvasgat engem, az tudja, hogy a római kömény az egyik gyengém, így egy olyan tökéletes római köményes, aszalt gyümölcsös finomsággal szemben, mint az Aziyadé, teljesen védtelen vagyok.

Parfumerie Generale - Intrigant Patchouli: A legpiszkosabb pacsuli, amely beteges, dohos levegőt és tűdőbajos fehér virágok illatát árasztja magából, valamiért mégis mindig mosolyra fakaszt. Perverz szépség.

Annick Goutal - Ambre Fétiche: Egy különleges ámbra interpretáció, amely száraz és férfias, a homályban pedig egy nagyon izgalmas, főtt kukoricára emlékeztető illat lebeg. Az idei év egyik legkellemes meglepetése volt.

Czech & Speake - No. 88: Egy régi kedvenc, amely újra előkerült és újra lenyűgözött. A legszebb férfiaknak szánt rózsa. Pont.

Maison Francis Kurkdjian - Cologne pour le Soir: Becsapós a név, ez az illat minden, csak nem egy megszokott kölni. Egy meleg, édes, fás parfüm méretes hatósugárral, és kiváló tartóssággal. Odabújós pillanatokra.

Vero Profumo – Onda: Egy nőknek szánt illat, amely azonban annyira nem evilági, hogy akár zöld, fotoszintetizáló marslakóknak is ajánlhatnák. Mézédes vetiver, virágokkal és bőrrel megvadítva. Uff!

Maitre Parfumeur et Gantier – Parfum d’Habit: Újabb szörnyeteg a láthatáron. Egy fekáliás felhangokkal bíró pacsuli-vetiver-bőr kombinácó. Számomra is felfoghatatlan, hogy miért szeretem, de nincs mit tenni ellene…

L’Artisan Parfumeur - Al Oudh: Egy méltánytalanul elhanyagolt Duchaufour mű, amely egy nagyon izgalmas aoud-római kömény kompozíciót mutat be. Simán üti a Montale színvonalat.

Lorenzo Villoresi – Vetyver: A szokásos vetiverem ezúttal Villoresi orra alól. Kissé régimódi, férfias parfüm, elsőre goromba fráternek tűnik, de a keménysége érző szívet takar.

Christian Dior – Fahrenheit: Tavaly is itt volt, és lehet, hogy jövőre is itt lesz. Annyira ütős cucc, hogy nem merem megkockáztatni, hogy bárki is megfeledkezzen róla. Mellesleg, az egyetlen mainstrem illat a listán…

Ha sikerült őszi hangulatba ringatnotok magatokat, ti is írjátok meg, hogy ki lesz a parfüm-polcotok főhőse az elkövetkező hónapokban, végezetül pedig tekintsétek meg Parfümblogger és Timka kedvenceit is!

63 megjegyzés:

  1. Imádom az első mondatot:D
    Czech&Speak még kimaradt neked, annyi szépet olvastam róla, hogy muszáj lesz beszereznem mintákat...ebből is:)

    VálaszTörlés
  2. Hát nekem az abszolút az a Fahrenheit... Számomra nem nagyon akad jobb őszi illat nála! És egy felsorolás a többi kedvencről: Chevignon Brand(1994), Hugo Boss No1(1985), Frapin Terre de Sarment(2007), Penhaligon's Opus 1870(2005) és ami eléggé furcsa, az pedig az Yves Saint Laurent Opium férfi változata. Na nekem ez a "kis" listám :)

    VálaszTörlés
  3. Parfümblog: Az alábbi linkről könnyen és viszonylag olcsón beszerezheted a mintákat. Érdemes velük ismerkedni :)

    http://www.czechandspeake.com/Samples

    VálaszTörlés
  4. Thomas Rainy: Jó kis válogatás. Örvendek, hogy nem vagyok egyedül a Fahrenheit-szeretetemmel :)

    VálaszTörlés
  5. Számomra az ősz pont olyan, amilyennek egy-két hete megélhetjük. A legszebb évszak. Csak jó érzéseket jelent számomra: hosszú árnyékok, színes fák, illatos erdők, kendő, vékony selyem harisnyanadrág. Imádom!
    Az idei őszöm illata az Azemour lesz/lett. A koriander találkozása a mandarin/naranccsal egészen levett a lábamról. Pont olyan ősziesen melengető, nagy hidegben már kevés lenne, de most tökéletes.

    VálaszTörlés
  6. Köszi, már nézegettem az oldalt, de erre nem akadtam rá!

    VálaszTörlés
  7. Jó kis lista. Amit ismerek, azzal egyetértek, amit nem, ahhoz kedvet csinálsz. Egy kivétellel: az Ondától rosszul vagyok, egy egyetlen parfüm, amit minden egyes próbálkozáskor azonnal le kell mosnom magamról.

    VálaszTörlés
  8. A Fahreinheit fan csoporthoz én is csatlakozom, hiába mainstream, megunhatatlan.
    A Francis Kurkdjian mintámat elő fogom halászni és újra letesztelni. És kedvet csináltál a perverz szépséghez és az Ondához!
    Ahogy a listádat olvastam, olyan érzésem támadt, mintha egy Top10 science-finction film listát olvasnék. Lenyűgöző! Kíváncsi lennék arra a listádra is!

    VálaszTörlés
  9. Szeretnem feltenni, a szinte, szokásosnak mondható kérdésemet! :) Honnan tudok mintát rendelni a fenti illatokból?! Kivéve talán a Fahreinheit-et.
    Sajnos a theperfumedcourt.com, nem vált be, mert 5 mintát rendeltem, több mint 1 hónapja, de még mindig nem kaptam meg őket. Pontosabban, megkaptam az 5 mintából hármat, a másik kettőt, egy külön csomagban adták fel, és az még mindig nincs itt! Gyanítom már nem is lesz! :( Mondjuk, már azt sem pontosan értem, 5db, 1 ml-es mintát, miért kell 2 csomagban feladni?! :)
    A legfájdalmasabb, hogy az a fránya Ambre Sultan kellett volna a legjobban, amivel, most valamelyik ország, valamelyik postása illatosítja magát, vagy a kóbor kutyákat! :))

    VálaszTörlés
  10. Biztosan megkapod. Rólad koppintva én is rendeltem onnan, látszott, hogy két adagban adták fel, nyilván két külön városból. Nem szoktak ezek csalni. Próbáld ki a Luckyscentet vagy az ausliebezumduftot, azok valószínüleg gyorsabbak. Bár azoknál nincs meg egy csomó minden, ami theperfumedcourtnál meg létezik, ahogy néztem.

    VálaszTörlés
  11. Remek lista, de csak kettőről írtál részletesen, a többit is kiváncsian várjuk. Én nem merészkednék 10-ig, de mondjuk top három: Frapin Passion Boisèe, Frederic Malle French lover, Amouage Jubilation XXV/Dia.

    sikariel: Én sokszor rendelek az allaviolettaboutique.it-ről, nagyon megbízhatóak, Ambre sultanjuk is van.

    VálaszTörlés
  12. deOwar, ez milyen jó kis oldal, megnéztem!

    VálaszTörlés
  13. Csi: Örülök ha tetszik, Nápolyban vannak, elég gyorsan veszik át az újdonságokat és minden rendelésem még aznap elküldték, legalább 3 Jól kiválasztott, a rendeléshez illő ajandék illatmintával.

    VálaszTörlés
  14. Egyébként mindig meglepődöm, amikor hozzám hasonló parfüm-betegekkel futok össze. Régebben azt hittem, csak én nem vagyok normális. Főleg férfiaknál lep meg. De olyan jó, hogy vagytok! :)

    VálaszTörlés
  15. Ez nagyon kedves Tőled Csí! Szerintem a rengeteg és egyre csak gyarapodó niche parfüm házaknak is köszönhető a jelenség, amellett remek időtöltés.

    VálaszTörlés
  16. Már tényleg mmeg kellene szerveztünk egy 'csoport-találkozót', nem gondoljátok?! A szervezési részét én szívesen vállalom, budapesti vagyok. Ha Főnök nem is tud eljönni, mi azért összefuthatnánk.

    VálaszTörlés
  17. Remek ötlet, azért Ha Szimat is eljönne az lenne az igazi. Én ott leszek!

    VálaszTörlés
  18. Köszönöm a tippeket! :) Én is ott leszek! :)

    VálaszTörlés
  19. Fleur: Az Azemour-ra nagyon kíváncsi vagyok, eddig még minden izgalmasnak bizonyult, ami a Parfum d'Empire név alatt jelent meg. Remélem hamarosan sikerül mintát rendelnem belőle. Mellesleg, szép kis őszt festettél le :)

    VálaszTörlés
  20. Csí: Az Onda egy tipikus szeretem-gyűlölöm illat. Úgy tűnik, neked az utóbbi jutott :)

    A csoporttalálkáról csak annyit, hogy én az idén már biztos nem fogok Magyarországon lenni, úgyhogy csak nyugodtan gyűljetek össze nélkülem. Majd írtok nekem egy jó kis beszámolót róla ;)

    VálaszTörlés
  21. Timka: Örvendek, hogy tetszik a válogatás :) Sci-fi Top 10-et nem fogok írni, de azt azért elárulom, hogy a Gattaca, a District 9, a Jacob's Ladder, az Inception, meg a Stalker biztos benne lenne. Meg talán a Twelve Monkeys is :)

    VálaszTörlés
  22. Sikariel: A theperfumedcourt három hölgyből áll, akik három különböző városban élnek, és mindegyikük más parfümökkel rendelkezik. Mindig az küldi a mintát, akinél épp megvan, ezért jönnek több helyről, különböző időpontban. Szerintem is várj még egy kicsit, mielőtt teljesen elkeseredsz :)
    A Top 10-ben levőkből egyébként mindent megtalálsz az ausliebezumduft-nál. És onnan egy hét alatt megérkeznek :)

    VálaszTörlés
  23. deOwar: A French Lover-rel már szemezgetek egy ideje, de még nem sikerült kipróbálnom. Te melyik jegyet érzed benne a leghangsúlyosabbnak?
    A maradék nyolc illatról meg mindenképp lesz cikk, de csak apránként adagolom az ilyen finomságokat :)

    VálaszTörlés
  24. Szimat, sajna ettől tartottam, ismerve bokros teendőidet..Ha összejön, feltétlenül beszámolunk.
    Szóval akkor, kinek lenne kedve egy illatos délutánhoz, mondjuk? Eddig vagyunk: Csí, deOwar, sikariel. Szívesen megszervezem, itt Budapessten. Akit érdekel, ésszerű határidőn belül jelentkezzen ebben a posztban. Uff, én beszéltem. :)

    VálaszTörlés
  25. Szimat: iskolázatlan orromnak angelika gyökér, tömjén, tölgymoha tűnik fel elsőként, ha nagyon erőlködöm vetiver, pacsuli. Majdnem chypre, az össhatás egy kicsit szúros, szerintem a tölgymohától, de ezt a többi jegy szépen körülfogja és egy nagyon jó férfi illattá válik. A Lys mediterranee-t (ugyancsak Frédéric Malle) ráfújva pedig egy kiváló unisex komfort illattá válik, könnyed, de komplex, se nem szúrós se nem túl florális. Szóval szerintem érdekes.

    Ha Szimat nincs is azért jó lenne ha parfüm bloggerek is jönnének!

    VálaszTörlés
  26. Akár Zólyomi Zsolt is jöhet, ha ezt olvassa. :)

    VálaszTörlés
  27. Nagyon várom az írásod Villoresi Vetyveréről. Részemről All Time Top3. Lehet lobbizni azért, hogy ezzel kezd?! :)

    VálaszTörlés
  28. deOwar: Egész jól hangzik. Kíváncsi vagyok, hogy működik együtt a tölgymoha a tömjénnel. Nem egy gyakori kombináció :)
    Ha végre sikerül bedugnom az orromat egy Malle parfümériába, biztos ezt is kipróbálom.

    VálaszTörlés
  29. Gomboc_Arthur: Azt nem garantálom, hogy rögtön a következő írásom ez lesz - ihletfüggő a dolog - de azt megígérhetem, hogy siettetni fogom az ihletet :)

    VálaszTörlés
  30. Nem akarom a mi csapatunkat reklámozni, de az nlcafé parfümös topicjának is szokott rendszeres találkozója lenni, akár össze is vonhatjuk, nov. 12-én lesz a következő. Ha valakit érdekel, esetleg benézhetne hozzánk.
    http://www.nlcafe.hu/forum/?fid=441&topicid=10132

    VálaszTörlés
  31. Elen, köszi a meghívást! Most én arra gondolok, előbb ismerkedjünk meg mi itteniek, aztán jöhet az nlc. Október utolsó hétvégéjére godoltam, / önző modon, mert én csak akkor érek rá /. Hárman vagyunk eddig, szeretném, ha még többen kedvet kapnának!

    VálaszTörlés
  32. Az utolsó hétvégén nekem vasárnap nem lenne jó, péntek vagy szombat tökéletes. Köszönjük Elen a meghívást, de te is eljöhetnél hozánk!

    VálaszTörlés
  33. Köszönöm - köszönöm! A Top3 másik két tagja már szerepel (Sel De Vétiver és a Déclaration), és nagyon kíváncsi vagyok, hogy egy "vájtorrú" ínyenc milyen finomságokat fedez fel benne.
    Nekem az első szavam a Bérgyilkosokból vett Banderas idézet volt: "Mácsó! - Mácsó!" :)

    VálaszTörlés
  34. Akkor október 29. Jelezze, aki szeretne csoporttalira jönni!

    VálaszTörlés
  35. Megtennéd, hogy írsz a csi4920 kukac gmail pont com-ra, a szervezés miatt?

    VálaszTörlés
  36. Szívesen mennék, de munka miatt nem biztos, hogy összejön, de ha már látom az életemet, akkor írok neked Csí.

    VálaszTörlés
  37. Kedves Mindenki! Október 29-én topictalálkozó lesz a budapesti Jókai téri Vörös Oroszlán Teaházban, 17 órakor! Várunk mindenkit szeretettel, aki ír ide, aki csak olvas, szóval mindenkit, aki szereti a parfümöket!

    VálaszTörlés
  38. Gomboc_Arthur: Számomra nem feltétlenül macsós illat a Vetyver, de hogy férfias, ahhoz nem férhet kétség.
    Részletek majd a megszületendő cikkben! :)

    VálaszTörlés
  39. Csí, deOwar, Sikariel: Jó lenne csatlakozni hozzátok - négyen már tisztességesen körülülhetnénk egy asztalt :) - de sajnos kénytelen leszek beérni a beszámolótokkal. Jó szórakozást nektek!

    VálaszTörlés
  40. Azért titokban reménykedem, hátha összejön neked...Naaa..:)

    VálaszTörlés
  41. Köszönjük Szimat! Ha mégis eljönnél, most vagy máskor, adnék egy pár érdekes illatmintát, hátha vmelyiktől ihletet kapsz! (Amouage Gold, Frederic Malle French Lover, Lys mediterranee, Honores des Pres Chaman's party, Miller et Bertaux Om, stb, stb:-)

    VálaszTörlés
  42. Igen, igen, ez milyen jó ötlet! Nekem is vannak olyanok, amiket szívesen odaadok elemzésre!

    VálaszTörlés
  43. Most olvastam a Neroli Facebookos oldalán, hogy 11-től emelik az árakat. Akit érint, keddig bele kell húzni!

    VálaszTörlés
  44. Érint! Köszönöm Csí!
    ha pedig valaki Serge Lutens-től rendel, holnapig még elengedik a posta költséget.

    VálaszTörlés
  45. Fú, ezt nem kellett volna...:)

    VálaszTörlés
  46. Egyébként mennyi a szállítási idő Lutensénél Magyarországra? A max. 30 nap, amit írnak, elég nagy helyet hagy a fantáziának..

    VálaszTörlés
  47. Én egyszer rendeltem tőlük és 1 hét alatt itt volt. Nekem úgy tűnt, hogy furcsa módon Franciaországból/Párizsból ér ide legkésőbb. Nasomatto Hollandiából 3 nap alatt érkezett meg.

    VálaszTörlés
  48. Én már az egy hétnek is örülni fogok, Németországból is ennyit kellett várni a rendelt parfümre. A Nasomatto alighanem rekordot írt. / Illetve a fuvarozó. /

    VálaszTörlés
  49. És mit rendelsz tőlük??

    VálaszTörlés
  50. Meglepi. :) Mondjuk 29-én majd játsszuk azt, hogy mindenkinek ki kell találni, mi van a másikon és rajtam ez lesz. Ha megjön addig, persze. :)

    VálaszTörlés
  51. Addig simán megjön!
    Rendben, kb a parfümjeik felét ismerem, úgyhogy nem teljesen esélytelen. Az abszolút női illatokat nem nagyon.

    VálaszTörlés
  52. Nem abszolút női. De többet nem segítek. :)
    Amúgy korrektek, email a shippingről, nyomonkövetés, van minden, ami ilyenkor elvárás. Közben rájöttem én is, hogy szoktam kapni tőlük a hírlevelet, csak valahogyan megfeledkeztem a legutóbbiról.
    A Neroli egyébként csontra le lett pusztítva / vagy csak visszatartják az árut / a holnapi áremelés előtt, semmi nem volt, amit vettem volna. Jól kitoltam velük, ugyanazt a pénzt Lutensnél dorbézoltam el. :)

    VálaszTörlés
  53. Én is voltam vasárnap a Neroliban, de amit ki akartam próbálni, az pont nem tetszett, lehet, hogy nem is volt, úgyhogy ez a pénz is Serge bácsinál landolt!

    VálaszTörlés
  54. Csí, deOwar: Köszi a felajánlott illatmintákat, így még fájóbb, hogy nem lehetek ott, de talán majd jövőre. Addig is megpróbálom legalább a blogírást nem abbahagyni :)

    VálaszTörlés
  55. Hát még mi hogy sajnáljuk! Mondjuk küldd át a fényképed, bekeretezem és 29-én körbeüljük és martrákat kántálva hálát rebegünk neked! :)

    VálaszTörlés
  56. Azt semmiképpen ne hagyd abba Szimat! Addig is hűtőben tartom a mintákat.
    Csi: pont most jött egy fekete doboz Serge bácsitól!

    VálaszTörlés
  57. DeOwar, nekem is ma fog jönni!

    VálaszTörlés