2010. máj. 18.

Cartier – Le Baiser du Dragon (2003) 8.5/10

Talán az egyik leglíraibb névvel rendelkező parfüm a Le Baiser du Dragon, amelyet A Sárkány Csókjaként lehetne magyarra lefordítani. Ezt az elnevezést a Cartier hasonló nevű ékszerkollekciójától “örökölte”, mely a sárkányos motívumokban igencsak gazdag kínai kultúrából ihletődött, így Alberto Morillas alkotásának is a sárkány jegyében kellett fogannia és szerintem nem vallott szégyent. Lángra ugyan nem lobbantam iránta, de sikerült örökre beleperzselnie magát az illatmemóriámba és azt hiszem, egy ilyen illatú sárkánytól a csókot is bármikor elfogadnám…

Már az első fújás is nagyon igéretesnek tűnik: a borostyánszínű folyadék és a bőrömön maradó olajos folt jelzi, hogy ez nem egy áttetsző, ártatlan illatocska, hanem egy igazi testes, orientális fenevad. A fejillatban az amaretto (fűszeres mandulalikőr) keserédes, mandulás jellege dominál, kiegészítve egy kevés alkoholos, sűrű, gyümölcsös aromával, amely nekem a cseresznyelekvárt juttatja eszembe. Talán így teremtődik meg a likőr-hatás... Emellett jelen van még egy szúrósabb akkord is (szerintem a rózsa), amely meggátolja a fejillatot abban, hogy túlzottan édessé váljon, és ezt segíti a fokozatosan élre törő pacsuli is. Bár Alberto Morillas egy nőies vetiver megalkotását vette tervbe, szerintem ennek a parfümnek a pacsuli a megkérdőjelezhetetlen sztárja és a többi jegy csupán az orientális jelleg megteremtésében kap szerepet. A szívillaton elterpeszkedő mély, sötét, kissé dohos, néhol keserűcsokira emlékeztető pacsulit tökéletesen egészíti ki a cédrus és a vetiver fás jellege, valamint a benzoén, ámbra és egy kevés írisz képviselte alap, amely a kissé púderes édességet biztosítja. Az így megteremtődő illat egy igazi orientális különlegesség, ugyanis a vanília felhasználása nélkül éri el a keleti parfümök gazdag, komplex bujaságát, de szerintem ebből a puha, meleg illatfelhőből nem is hiányzik a vanília. Elérkezve az alapillathoz, elhalványul a pacsuli, nagyobb teret engedélyezve a benzoénnek, és ezzel újra felerősödik a mandulás jelleg is. Ez a stádium számomra már egy kissé lapos és unalmas, hiányzik belőle a fej- és szívillat tüze, de ettől függetlenűl nem nevezném kellemetlennek. Tartóssága nem rossz, rajtam hat-hét órát marad, amelynek során a kezdeti terjengős illatfelhő szép lassan bőrközeli, puha finomsággá csitul.

A Le Baiser du Dragon talán nem rendelkezik a sárkány vadságával, sem pedig a házisárkányok szigorával, de a lélegzetének melege kétségtelenül ott van benne. Ha szereted a jó pacsulit, vagy egyszerűen csak egy karakteresebb orientális parfümöt keresel, mindenképp próbáld ki A Sárkány Csókját!

Illatjegyek: amaretto, gardénia, neroli, írisz, cédrus, mósusz, bulgár rózsa, vetiver, pacsuli, benzoén, ámbra

Kreátor(r): Alberto Morillas

12 megjegyzés:

  1. Nemrég illatoltam ezt a parfümöt, de túl férfiasnak találtam, lehet a vetivernek köszönhetően.Kérni is akartalak, h ajánlj pár női pacsulit, mert a Patchouli Antiqe-on kívül mást nem ismerek(meglehet az sem kimondottan női
    ), de a 'sárkánytól kapható csók' ráébresztett, h csakis női parfüm lehet:P

    VálaszTörlés
  2. Jól gondolod, A Sárkány Csókja tényleg női parfüm, méghozza az érzékibb fajtából :) Egyébként nem volt nagy a kezdeti tévedésed sem, hiszen a vetiver és a cédrus valóban ad egy férfias jelleget az illatnak, a basenotes-on böngészve találtam is néhány férfit aki viseli ezt a parfümöt és kitart az uniszex mivolta mellett.
    Nők számára is viselhető pacsuli még a Chanel Coromandel-je, Serge Lutens Borneo 1834-e, esetleg Mazzolari Patchouly-ja. Jó szaglászódást ;)

    VálaszTörlés
  3. Rajtam kifejezetten szépen viselkedik a sárkányka. Ritka szép orientális illat, de nem az a vonulat, ahol az egyik a másiktól alig különböztethető meg. Mondjuk alighanem szerencsém is van, mert a vetiver általában jó rajtam, és ebben az illatban nem is jön ki annyira, hogy férfiassá váljon a bőrömön. Így a pacsulival békében elvagyunk ebben a hűvöskés időben :)

    VálaszTörlés
  4. Örvendek, hogy neked is tetszik :) Szerintem is egyike az eredetibb orientálisoknak.

    VálaszTörlés
  5. Milyen fantasztikus, hogy miket tárol az ember agya: nekem ez a kölni egy kifejezetten rossz kapcsolathoz kötődik, nem is szerettem soha igazán. Pedig abszolút a zsánerem. Hát így jártam. Az a pasi elszúrta a sárkányomat a csókjával együtt. :)

    VálaszTörlés
  6. Szimat,te értékeled a szép orientálisokat. Nem akarnál írni a Must de Cartier-ról is? (Mármint a nőiről, a férfit nem ismerem, de írhatsz mindkettőről is.)
    Végre jön a hűvösebb idő, és lehet sárkányokkal csókolózni! ;)

    VálaszTörlés
  7. Szívesen írnék a Must de Cartier-ről, valamikor régen próbáltam és tetszett, de sajnos az utóbbi időben 100 km-es körzetben nincs a közelemben parfüméria, mintám meg nincs belőle. Ha esetleg mégis összefutok vele valahol, akkor mindenképp írok róla :)

    VálaszTörlés
  8. Mi egészen konkrétan érezzük, hogy nincs annyi lehetőséged írni, mint régebben és nagy a hiányérzet bennünk.

    VálaszTörlés
  9. Ezt jó volt olvasni :) A cikkhiánynak sajnos csak az egyik oka a parfümériák hiánya. A másik - és fontosabb - oka az időhiány. Még rengeteg megírásra váró illatmintám van, csak nem igen tudok időt szorítani rájuk. Talán majd télen több időm lesz :)

    VálaszTörlés
  10. Igyekszem azért a minimum dózist szállítani :)

    VálaszTörlés
  11. Közhírré tétetik: A Cartier halálra ítélte a Baiser du Dragon-t. Ha valaki úgy érzi, hogy nem tud élni nélküle, akkor igyekezzen minél hamarabb beszerezni néhány üveggel, mert jövőre már nem lesz.

    VálaszTörlés