2010. máj. 25.

L’Artisan Parfumeur – Méchant Loup (1997) 8/10

Nemrég olvastam valahol, hogy Penélope Cruz kedvenc illata a L’Artisan Méchant Loup-ja (Gonosz Farkas), amit többek között azért is nagyon érdekesnek találtam, mert ez egy férfiaknak, méghozza a hódításra induló férfiaknak szánt parfüm. Hogy ennek ellenére Penélope Cruz ezt az illatot választotta személyes kedvencéül, annak csak örvendeni tudok: egyel több ember, aki nem a konvenciók rabja. Tulajdonképpen, ha jobban beleszippantunk a Gonosz Farkasba, egy kis képzelőerővel megpillanthatjuk benne a modern Piroska erotikus, kihívó illatát is, amelytől bármelyik vadásznak megremeg a térde.

A bőrömön először egy édes, fűszeres illat jelentkezik, amelyből néhány perc után kibontakozik az ánizs és a méz, majdhogynem gourmanddá téve a nyitányt, rövid idő elteltével azonban megérkeznek a fás jegyek, úgymint a szantálfa és a cédrus, amelyek kissé szárazabbá, férfiasabbá teszik az illatot. A fákkal együtt tör be az orromba a mogyoró is, az a mogyoró, amelynek szerintem a Méchant Loup a népszerűségét köszönheti: egyetlen parfümöt sem ismerek, amely ilyen jól visszaadja a kissé pörkölt erdei mogyoró illatát. Ez úton is gratulálok Bertrand Duchaufour-nak ezért a különleges jegyért. Amint előretörünk a szívillatban, fokozatosan megvilágosodunk, megértjük, hogy miért a farkasról és nem a mókusról nevezték el ezt az illatot. Elsősorban persze azért, mert valószínűleg kevesebb férfi szeretne mókusként indulni a nők nyomába, mint gonosz farkasként, de egy apránként előbújó különleges, "nedves", fás jegy is egyértelműen nagyobb vadra enged asszociálni, mint a mókus. Ez a jegy sokakat - többek között Luca Turint is - egy ázott kutyára emlékeztet és emiatt viselhetetlennek találják a Méchant Loup-ot. Én nem érzem ennyire kellemetlennek, de valószínűleg nélküle jobban szeretném ezt az illatot, bár az is igaz, hogy ennek a jegynek az eltávolítása a farkas kasztrálását jelentené. Egyébként, Duchaufour egy nagyon hasonló jegyet használt a Jubilation XXV alapjában is, ott egy óvszer szagát juttatta eszembe... A továbbiakban nagy változások már nem állnak be, a tölgymoha szúróssága rajtam nem jelentkezik és hat-hét óra elteltével csak egy kissé édes, fás alap marad a bőrömön.

A furcsa, nedves jegyet leszámítva ez egy kiváló parfüm, még a megvásárlásán is elgondolkodtam, de végül lemondtam róla. Az első óra elteltével túlságosan csendessé, bőrközelivé válik rajtam, én pedig szeretem érezni magamon az illatomat. Talán, majd ha EdP változatban is kapható lesz... Szerintetek talál Penélope Cruz-hoz?

Illatjegyek: bors, édesgyökér, ánizs, mogyoró, cédrusfa, szantálfa, guajakfa, méz, mirha, tölgymoha

Kreátor(r): Bertrand Duchaufour

3 megjegyzés:

  1. Gratulálok a blogodhoz, teljesen magával ragadott a hangulata! :)
    Én is parfümökről írok blogot (illatoskert.blogter.hu), és nagyon szeretném felvenni veled a kapcsolatot, de sajnos nem találtam elérhetőséget. Ha van kedved, írj a parfum.kert@gmail.com-ra.

    VálaszTörlés
  2. Én valamilyen romantikusabb illatra asszociálnék Penelope Cruzról. De hát lehet, hogy ő egy báránybőrbe bújt farkas :)

    VálaszTörlés
  3. Szerintem még csak báránybőrbe sincs bújtatva az a farkas :) Nekem elég vadócnak tűnik...

    VálaszTörlés