2010. júl. 25.

Creed – Millésime Impérial (1995) 4/10

Parfümökről olvasgatva gyakran összefutottam a Creed parfümház nevével, amellyel látszólag mindenki nagyon meg volt elégedve, jó kritikákat kaptak az illatai, ráadásul igazi hírességek neveit emlegették a márkával kapcsolatosan. Az angol királyi ház tagjaitól elkezdve, David Beckham-en keresztül, hollywood-i sztárok hadai viselik/viselték a Creed parfümeit, sőt még maga Sigmund Freud is ennek a parfümháznak volt a híve, így nem csoda, hogy egyre kiváncsibb lettem. Később azt is megtudtam, hogy a Creed kifejezetten ősi gyökerekre tekinthet vissza, James Henry Creed már 1760-ban megalapította az első parfümériáját London szívében és a márka azóta is családi kézen van. A jelenlegi orr, Olivier Creed már a hatodik generációt képviseli és neki köszönhetőek napjaink legnépszerűbb Creed alkotásai, úgymint a Green Irish Tweed, Silver Mountain Water, Virgin Island Water, Erolfa, vagy épp a Millésime Impérial.

Hosszas tanakodás után úgy döntöttem, hogy a Millésime Impérial-al kezdem az ismerkedést, ugyanis a leírások alapján úgy tűnt, hogy ez a parfüm képviseli a leghűbben a Creed stílusát, ráadásul ez az egyik legnépszerűbb darab (Jay Z és P. Diddy is neki hódol), meg amúgy is szerettem volna már egy jó kis sárgadinnyés, vizes illatot. Sajnos, nagyon hamar kiderült, hogy nem egyezik az ízlésem a fentebb említett két úriemberrel, ugyanis a Millésime Impérial nálam nem kapott átmenő osztályzatot. Az én orrom számára ez egy szánalmasan szintetikus, átlagos alkotás, mintha csak Olivier Creed nem egy parfümöt, hanem egy sereg olcsó, sportos tusfürdő illatának legkisebb közös többszörösét próbálta volna létrehozni. Lehet, hogy sokak szeretik ezt az illatot, de valljuk be férfiasan, hogy mérföldekre van attól a művészettől, szépségtől, amelyet egy igazán jó parfüm nyújtani tud. A Millésime Impérial fejillata sárgadinnyés-citrusos, némi fémes, uborkás mellékjeggyel és csak úgy árad belőle a Calone nevezetű szintetikum. Ez még nem is lenne olyan nagy baj, mert friss és tiszta hatást kelt, de hamarosan megjelenik mellette egy édeskés-sós, vizes jegy is, ami még az eddiginél is szintetikusabb szintre emeli a löttyöt és sajnos az egész alap erről az illatról szól. Unalmas, olcsó és hosszú távon nyomasztóvá is válik.

Ha a kezdeti sárgadinnyés frissesség végigvonulna az egész illaton, akkor azt mondanám, hogy a Millésime Impérial nem különösebben izgalmas, de legalább kellemes, modern és főként divatos alkotás; ezzel a jellegtelen, gyatrán kivitelezett alappal és az érthetetlenül magas árával azonban nem menekülhet a haragom elől. Azt hiszem, ezek után jó ideig nem fogok újabb Creed minta után vágyakozni...

Illatjegyek: ropogós gyümölcsök, tengeri só, sziciliai citrom, bergamott, mandarin, írisz, mósusz, fás jegyek, vizes jegyek

Kreátor(r): Olivier Creed

26 megjegyzés:

  1. Osztom a véleményed ha az illatról van szó, a Creed üvegek viszont megkapják nálam az átmenőt :)

    VálaszTörlés
  2. Annyira jó lenne egy finoman illatozó sárgadinnyés parfümre bukkanni...
    Ti már találtatok ilyet?

    VálaszTörlés
  3. Az üveg nekem is nagyon szimpatikus, igazi luxus benyomását kelti. Kár, hogy a benne rejlő folyadék nem emelkedik fel erre a szintre...
    Sárgadinnye illatot találhatsz az Un Jardin Aprés la Mousson-ban, ami egy Jean-Claude Ellena alkotás, de nekem az sem igazán tetszik. Más ötletem nincs, de remélem, hogy valaki majd csak kisegít a bajból :)

    VálaszTörlés
  4. Un Jardin Aprés la Mousson nem igazán nyűgözött le, sokkal inkább a Nílusi Kert...

    VálaszTörlés
  5. Milyen érdekes, hogy pont a Creedről írtál, egyre több helyen olvastam róla, érdekelnek az illatai. Még több posztot a Creedről!!.)

    VálaszTörlés
  6. Azt hiszem, még egy ideig nem lesz új poszt a Creed-ről, ugyanis ez volt az egyetlen Creed illatmintám és nem győzött meg arról, hogy érdemes újabb mintákba befektetni...

    VálaszTörlés
  7. Ha van lehetőséged az Annick Goutal parfümök tesztelésére arra nagyon kiváncsi lennék.

    Üdv. T.Z.

    VálaszTörlés
  8. Sajnos csak két Annick Goutal mintám van és úgy tűnik, hogy mostanában nem is fog gyarapodni a számuk, de ezekről mindenképp fogok írni.

    Üdv, Szimat

    VálaszTörlés
  9. Ha sárgadinnyés férfi illatot keresel akkor én tudok egyet:)
    Constance Caroll-Elope (for men)... egy baj van vele, hogy jópár éve nem gyártják így csak kéz alól lehet beszerezni ebayről legtöbbször. Nem niche illat, de egy kellemes kevésbé szintetikusnak ható viszonylag olcsó edt

    ui: írtam Neked e-mailt, ha arra jársz légyszi olvasd majd el :)
    üdv.TR

    VálaszTörlés
  10. Szívesen kipróbálnám, de nem hiszem, hogy egy egész üveggel megvennék, mintát pedig nem találok sehol.

    Írom a válasz e-mailt :)

    VálaszTörlés
  11. Annyit tudnék hozzáfűzni a Creed-es dolgokhoz, hogy nekem is jött a mintacsomagomban Creed, Black Love, hááát... nagyon finom fejillat, de a szív és az alap nem túl jól van összerakva. Legalábbis szerintem. Ha osztályozni kéne, 5/10-et adnék.

    VálaszTörlés
  12. Én még nem próbáltam ezt az illatot, de amit olvastam róla, az tényleg nem túl biztató.

    VálaszTörlés
  13. adelmus testvér2012. március 18. 1:25

    Szia..

    Nemrég bukkantam írásaidra a Givenchy Gentleman okán.. azóta figyelem az itteni életet.. Kérdésem: Green Irish Tweed-ről lesznek-e "illatos gondolatok" ha nem hol tudnék egy mélyreható "értékelést" olvasni eme híres illatról..
    Üdv.: at

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elnézést kérek a kései válaszért, néhány hétre kiestem az időből, és az internet világából.
      A Green Irish Tweed-ről szívesen írnék, ugyanis engem is érdekel ez az illat, de sajnos még nem volt lehetőségem tesztelni. Ha egyszer összejön, akkor mindenképp írok róla.
      Addig is ajánlom figyelmedbe a Basenotes.net közösséget, ott sok mindent megtudhatsz róla.

      Törlés
  14. GIT-ről, esetleg Aventusról tényleg jó lenne egy írás.
    Nem tudom mennyire hihető, de az előbbit előszeretettel hasonlítják a 3 évvel későbbi Cool Waterhez, legalábbis sokan a tisztább, zöldebb, természetesebb verziót látják benne.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én is olvastam ezt a Cool Water pletykát, többek között ezért is szeretném nagyon kipróbálni a GIT-tet.

      Törlés
  15. Nem kell nagy durranásra számítani GIT illetve Aventus téren... ugyan az a lapos, légies szinte áttetsző illatok mint a többi Creed:( Én valahogy nagyon nem vagyok kibékülve a Creed "parfümökkel". Több bennük a név mint a minőség, az alapanyagokba és a komplexitásba fektetett gondosság...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó hallani, hogy nem csak én gondolok így a Creed-re :)

      Törlés
  16. A Royal Oud sz-tem nagyon fini!! Mondjuk a tobbi engem sem nyűgözött le!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is hallottam már erről az illatról jókat, de elvből nem barátkozom a Creed-del :)
      Na meg, aoud hiányban sem szenvedek mostanában :D

      Törlés
  17. Bírom mikor a beképzelt sztármajmokkal futtatnak bizonyos illatokat,aztán kiderül,hogy nagy nulla az egész.Én több Creed illatot is teszteltem,hát nekem sem jöttek be!Sokkal nagyobb élményt tud nyújtani egy Parfume d' Empire,vagy egy GFT illat.Creed...Ekkora sza.t,már bocsánat a világnak. negro

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Negro!
      Szerintem hiba ha egy parfümházat leírsz néhány illata megszagolása után bár tény és való általában nekem sem szimpatikus ha egy márkát sztárokkal reklámoznak. Én megpróbálom figyelmen kívül hagyni amit a házak felém próbálnak kommunikálni! Látom neked ez kevésbé sikerül! Gondolom az általad említett két ház összes illatát szagoltad és odavagy érte, ugye? :)) Mint ahogy a CREED illatok közül is legalább 20-25-öt ismersz? :))
      Ha sokat szagolsz akkor majd rájössz : attól még hogy egy parfümház "niche" vonalba tartozik nem biztos, hogy minden illata is oda tartozik! Ez értendő az általad említett házakra is!
      Attila

      Törlés
  18. Kedves Attila!Van igazság abban amit írsz,viszont az biztos,hogy általában megvan egyes parfümházak illatvilága,ami végigkísérik szinte az összes kreációikat,persze,tényleg nem minden esetben.Az általam kedvelt GFT,pl klasszikus vonalvezetésű és nekem tetszenek az illataik,bár mindegyiket nyílván nem vásárolnám meg...A Creed illatokat mikor teszteltem,kb.5-öt,bennük is meg volt a jellegzetesség,de nekem nagyon nem tetszettek,túlzottan silánynak véltem őket ahhoz,hogy el tudjam dönteni,hogy érdeklődöm e továbbra is az illataik iránt.Így a kíváncsiságom abba maradt a Creed parfümház irányába.Egyébként eltudok vonatkoztatni a sztárok által reklámozott dolgokról,van is egy Antonio Banderas parfümöm(meditteráneo),úgyhogy nem ez volt a fő problémám.A fölháborodásom azért van,mert szerintem a Creed túlságosan puccosan adja elő a dolgait,ráadásul megfejelik sztárok reklámozásával,plussz szerintem nem érnek annyit mint amennyiért kínálják őket.Bocs,ha belemásztam valaki lelkivilágába,lehet,hogy túlságosan nyers voltam.Még egyszer bocs! negro

    VálaszTörlés
  19. Attila!Még annyi lemaradt,hogy én is sokat szagoltam már,évek óta űzöm ezt a hobbit.Akkor te most engem írsz le?Hisz nem ismerjük egymást...negro

    VálaszTörlés
  20. Kérdésem ,lenne ,nem tudom eldönteni ,férfi parfüm ,egy tartós ,divatost kellene nem tudom milyen ,köszi
    Imre

    VálaszTörlés