2010. aug. 26.

The Different Company – Oriental Lounge (2009) 6.5/10

Celine Ellena nem szereti az orientális parfümöket. Ezek után kicsit furcsának tűnhet, hogy mégis egy orientális parfüm megalkotására adta a fejét, de a The Different Company-nak bevallottan hiányzott a polcáról egy meleg, keleties parfüm, és mivel Celine Ellena is igyekezett nyitott maradni mindenféle illatcsaláddal szemben, így 2009-ben megszületett az Oriental Lounge. Ugyanakkor Celine fontosnak tartotta, hogy ne egy megszokott, klasszikus orientális parfümöt alkosson, hanem kitörve a clichék közül, egy új szemszögből világítson rá erre a népes illatcsaládra. Ennek érdekében az alkotás során mellőzte az orientális parfümök egyik alappillérét, a vaníliát és bevezette a keleti származású caloupilét, amelyet ezidáig nem igen használtak a parfümőrök.

Az eredmény egy krémes, lágy illat lett, amely megosztja a véleményeket: sokak rajonganak érte, de vannak szép számban fanyalgók is, akiknek a táborát én is szaporítom. Azt kell mondanom, érződik rajta, hogy Celine Ellena nem szereti az orientálisokat. Bár nagyon vártam a találkozást és még az első néhány perc után is úgy éreztem, hogy ez egy nekem való parfüm, lassan be kellett látnom, hogy számomra valami hiányzik belőle. A fejillatban néhány percig a bergamott dominál, de aztán nyomtalanul elillan és átadja a helyét a caloupilé kissé érdes, fűszeres, enyhén zöld és fémes illatának, amely a parfüm egyediségéért lenne felelős, de szerintem ahhoz kevés, viszont arra jó, hogy mindvégig kordában tartsa az édességet. Ehhez az akkordhoz csatlakozik a krémes, meleg labdanum és az ámbra, de ezek a jegyek sem erősek, mintha csak le lennének “halkítva”, nehogy zavarjanak valakit, a caloupilének köszönhetően pedig az édességük is visszafogott. Nekem hiányzik az ámbra gyantás, keserédes jellege, amely annyira gyönyörűvé teszi az Ambre Sultan-t, vagy a Blue Amber-t. A szaténfa, amely egy púderes, szantálfára emlékeztető szintetikus anyag fedőneve, az alapban hallat magáról először, kiegészítve a labdanum, ámbra és a halványan derengő tonkabab kellemes, de unalmas melegét . 18%-os töménysége ellenére az Oriental Lounge-ot én nem találom elég testesnek, és bár a hatósugara és a tartóssága is rendben van, mégis anyagszegénynek érzem.

Számomra az Oriental Lounge az orientális parfümök lecsupaszított csontváza, amelyből hiányzik minden elem, amely igazán érdekessé és egyedivé tehetne egy illatot. Mint egy karácsonyfa, díszek nélkül. Azt hiszem, hogy ez a folyadék kitűnő kiindulási alap lenne minden orientális parfüm megalkotásához, gyönyörűen fel lehetne díszíteni egzótikus fűszerekkel, aszalt gyümölcsökkel, vagy éppen füstös tömjénnel, édes vaníliával és borostyánszínű ámbrával. Persze, ez elsősorban az én ízlésemet jelzi, és biztos vagyok benne, hogy sokan vannak akik az egyszerűbb, halkszavúbb illatokat szeretik és nekik az Oriental Lounge maga a tökély. Szeretitek?

Illatjegyek: bergamott, caloupilé (curry levél), fekete bors, vörös rózsa, labdanum, tonkabab, ámbra, szaténfa

Kreátor(r): Celine Ellena

6 megjegyzés:

  1. Ó, hát nem kell ám minden parfümnek füstölnie! Szerintem ez az illat pont a légies eleganciájával ragad magával, viszont egyáltalán nem illik férfi bőrre. Meleg, érzéki, nagyon nőies alkotás, egyáltalán nem csúfolja meg Celine munkásságát, sőt!
    Amit Te vártál ettől az illattól, az egy másik...mondjuk a Frapin 1270.
    Nálam az Oriental Lounge 10/9 pontot ér. :)

    N_azalea

    VálaszTörlés
  2. Szerintem sem kell minden parfümnek füstölnie :), de azt azért egy jó illattól elvárom, hogy legyen személyisége (főként ha azt a Jasmin de Nuit és a Sel de Vetiver magalkotója készítette), az Oriental Lounge-ban pedig nem találtam ilyesmit. Kétségtelenül egy kellemes, nőies illat, akár még elegáns is, de számomra semmi több és épp ezért egyetlen érvet sem tudok felhozni amellett, hogy valaki ezt válassza és ne mondjuk egy Serge Lutens-t, vagy akár a Shalimar-t. De mint már mondtam, ez csak az én ízlésem... :)

    VálaszTörlés
  3. Nekem is felkeltetted az érdeklődésem...orientális illat, ami kissé visszafogott? Mostanában erre vágyom. Kipróbálom mindenképp!

    VálaszTörlés
  4. Remélem, neked jobban fog majd tetszeni, mint nekem :)

    VálaszTörlés
  5. Nekem majdnem minden orientális parfümmel ellentétes a kapcsolatom, olyan se veled, se nélküled.
    a Caloupilé érdekesen hangzik, de mennyire illik egy fémes, zöldes illat egy orientális parfümbe...
    Mindenesetre szívesen kipróbálnám.
    Egyébként a Shalimart én kifejezetten nem szeretem.

    VálaszTörlés
  6. Szerintem a caloupilé jól illeszkedik az illatba, nem bontja meg a rendet, csak nem érzem elég karakteresnek ahhoz, hogy egyedi arculatot adjon a parfümnek. Lehet, hogy nagyobb mennyiségben izgalmasabb lenne, viszont akkor talán kilépne az orientális mederből és valami frissebbé válna...
    A Shalimarral egy ideig én sem voltam jó viszonyban, de aztán apránként megszerettem. Mostanában egyre gyakrabban járok így :)

    VálaszTörlés