2010. aug. 3.

Burberry – Brit for Men (2004) 8/10

Antoine Maisondieu több ízben is bebizonyította nekem, hogy igazán tehetséges parfümőr: már az Armani Code is egy jól sikerült, modern orientális volt, aztán az Etat Libre d’Orange-nál nagyobb szabadságot kapva, még inkább lenyűgözte az orromat a Jasmin et Cigarette megalkotásával. Úgy gondolom, hogy aki képes két jó parfüm összerakására, arra érdemes odafigyelni, ezért adtam egy esélyt a Brit for Men-nek is, az meg élt a lehetőséggel.

A fentiek ellenére nem tápláltam vérmes reményeket a teszteléssel kapcsolatban, ugyanis az a tapasztalatom, hogy az esetek nagy többségében a nagy divatházak túlságosan is keretek közé szorítják a parfümőröket, ráadásul minél olcsóbb alapanyagok kerülnek a parfümbe, nekik annál jobb, jelen esetben azonban ebből a mentalitásból nem sok látszik. Bár kétségtelenül egy jobbára szintetikus parfümmel állunk szemben, Antoine Maisondieu-nek köszönhetően ez egyáltalán nem hat zavarólag. A fejillat kellemesen citrusos, gyömbéres, csipetnyi kardamommal fűszerezve, és meglepően hosszantartó üdeséget biztosít a parfümnek. E mögül a fiatalos és modern fejillat mögül kacsintgat elő a szintúgy fiatalos és szexi szívillat, amelynek a központi eleme egy virág – az illatpiramis alapján a vadrózsa lehet -, azonban ez egy teljesen absztrakt és szintetikus akkord, amely nem igazán hasonlít a természetben illatozó rózsára, sem pedig a rózsaparfümökből ismertre, de ettől még egészen jó. Ez a rózsa édes, és mégis könnyed, s nagyon szépen összeillik a cédrussal meg az egyéb fás jegyekkel. A leszáradás során előkerül az Armani Code-ból is ismert mósuszos, tonkababos alap, amely púderes, kumarinos, vaníliás jellegével kissé édesebbé és melegebbé teszi az illatot, de sosem válik nehézzé, mindvégig megmarad a parfüm kezdeti, citrusos, virágos éle. A szürke mósusz egyéként csak egy szintetikus és bonyolúlt hangzású mósuszmolekula közérthetőbb megnevezése, jellegében a fehér mósuszra emlékeztet. Az én bőrömön a Brit for Men egészen tartósnak bizonyúlt és a hatósugarára sem panaszkodhatom.

A virágos szívillatnak és a púderes, édeskés alapnak köszönhetően a férfias kezdet kifejezetten nőiesbe torkollik, de szerintem ez egyáltalán nem árt a parfümnek; talán épp ennek a nőies jellegnek köszönheti a szexi és fiatalos kisugárzását. Fiatalosnak mondom, mert ez a domináns jellemvonása, de a Brit for Men rendelkezik egy elegáns, tradicionális oldallal is, amely a klasszikus, férfiaknak szánt virágillatokat idézi, és ez legalább annyira szeretnivaló, mint a modern oldala. Egy kellemes meglepetés és egy újabb bizonyíték Antoine Maisondieu tehetsége mellett. Próbáljátok ki!

Illatjegyek: zöld mandarin, gyömbér, bergamott, kardamom, vadrózsa, cédrus, szerecsendió, szürke mósusz, orientális fák, tonkabab

Kreátor(r): Antoine Maisondieu

13 megjegyzés:

  1. Szia!
    Honnan szerzed be a niche parfum illatmintakat?
    Ugy latom nagy tapasztalatra tettel szert a parfumvilagban. Erdekesen es stilusosan jellemzed oket.
    En is erdelyi vagok es erdekelnenek niche parfummintak, mert csak egy Montale-Black oud mintam van es az is egy meghokkento alkotas. A ceges parfummintakbol van vagy 50-60, de kiprobalas utan sem talalkoztam meg az igazi nekem valo parfummel.
    Elore is koszonom a valaszt
    Tovabbi tisztelettel
    Lehel

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    A Black Aoud szerintem is egy fantasztikus illat, igazi művészi alkotás. Niche illatmintákat rendelhetsz a parfumneroli.hu oldalon keresztül, de ha jól tudom külföldre nem szállítanak, ezért én egy Magyarországon élő ismerősömhöz rendelek, aki továbbküldi nekem a mintákat. Remélem számodra is járható ez az út. Amit nem kapok meg a Neroli-ban, azt a theperfumedcourt.com-ról szoktam megrendelni, de itt már jóval borsosabbak az árak. Egyéb lehetőségek a leparfum.hu és az ausliebezumduft.de oldalak. Remélem segítettem.

    Üdv, Szimat

    VálaszTörlés
  3. Koszonom a gyors valaszt!
    Az eddigi parfummintaimat a theperfumedcourt.com-rol rendeltem, csak mindig baj volt a vamosokkal. Gondoltam jo lenne mas forras utan nezni. A neroli honlapjat en is nezegettem, le is adok egy rendelest proba szerencse alapon, ha nem megy akkor marad az altalad emlitett megoldas.
    A leparfum honlapjan nem sikerult megtalalnom a mintarendelesi lehetoseget. Biztos bennem van a hiba.
    Azt a nemet honlapot nem ismerem meg, de meglesem milyen termekeik vannak.
    Koszi a segitseget, es kitartast kivanok a tovabbi kiseletezgetesben es foleg a tapasztalatok megirasaban.
    U.I. Lenne meg egy keresem ha tesztelned es leirnad a velemenyed az Egoiste Platinumrol.
    Tisztelettel
    Lehel

    VálaszTörlés
  4. Látva, hogy neked nem vált be a theperfumedcourt, keresgéltem még egy kicsit és rátaláltam a luckyscent.com-ra és a theposhpeasant.com-ra ahol szintén lehet mintát rendelni. Én még sosem próbáltam őket, így nem tudok véleményt mondani róluk, de úgy látom, hogy bőséges a kínálatuk és az áraik is rendben vannak. Ha kipróbálod, számolj majd be a tapasztalataidról ;)
    A leparfum.hu-n nincs mintarenedlési lehetőséget, mert nem árulnak mintákat, viszont úgy tudom, hogy kérésre tudnak adni egy pár ingyenes mintát. Ha nincs lehetőséged személyesen betekinteni hozzuk, akkor próbálkozz egy levéllel.
    Amint lehetőségem lesz a Platinum Egoiste tesztelésére, írni is fogok róla, feltéve, hogy lesz róla véleményem :)

    Üdv, Szimat

    VálaszTörlés
  5. Én a luckyscent.com-ot ajánlanám még niche parfüm rendelésre. A havi illatminta csomagjaiknak pedig nehéz ellenállni. :)

    VálaszTörlés
  6. Minél többet nézegetem a luckyscent.com minta-ajánlatát, annál jobban tetszik. Azt hiszem, kénytelen leszek igénybe venni a szolgáltatásukat :)

    VálaszTörlés
  7. Nem csak a parfümőr tehetséges a Burrberrynél, a reklámgrafikusukra sem lehet panasz!Tetszenek a kreációi, tud valaki nevet mondani? :D

    VálaszTörlés
  8. Nevet nem tudok, de nekem is tetszenek a reklámfotók, és az üvegcséik is egész jól néznek ki.

    VálaszTörlés
  9. Csak most sikerult olvasnom a hozzaszolasaitokat, az utobbi idoben szabadsagoltam es kirandulgattam, nem is volt sem idom sem kedvem a szamitogephez.
    Kosz a tippeket, megneztem a luckyscent.com honlapjat, ott aztan van valasztek niche parfumokbol. Hamarosan rendelek is toluk.
    Ja es egy jo dolog: kozben megerkeztek vmi regebbi parfummintak az USA-bol, es koztuk volt egy Cartier-Roadster. Eddig meg nem volt szerencsem hozza. Az illata nagyon elragadott, biztos, hogy a kovetkezo alkalommal azt fogom megvasarolni, szerintem nagyon is elmegy nyari illatnak. Telire egyelore fahrenheit, Black oud, amig nem talalok jobbat.
    Tovabbi jo szimatolast, es szivdobogtato illatokat kivanok!
    Lehel

    VálaszTörlés
  10. A Fahrenheit-nál és a Black Aoud-nál nem is kívánhatsz jobb téli illatokat, bár én a Fahrenheit-ot melegben is boldogan viselem. A Roadster-t eddig csak egyszer teszteltem és akkor nem fogott meg, de lesz még neki esély adva.
    Illatos napot ;)

    VálaszTörlés
  11. Hogyha Burberry, akkor nálam London For Men. Nagyon szeretem, egyszerre sötét és édes is. Az üvegek pedig egyszerűen csodásak és egyediek. Még több ilyen jó illatot!

    VálaszTörlés
  12. A London for Men-t egyszer teszteltem, és akkor érdekesnek tűnt, de nem találtam elég férfiasnak. Újratesztelés betervezve :)

    VálaszTörlés
  13. Sziasztok nagyon keresek egy Suzanne lang nevű parfümöt,segítsetek légyszi megtalálni elérhető áron.Előre is köszönöm,aki tud segíteni keressen meg ezen a címen: virginke@vipmail.hu

    VálaszTörlés