2010. szept. 14.

Etat Libre d’Orange – Like This (2010) 8.5/10

Tilda Swinton nem egy hétköznapi színésznő, mint ahogy az Etat Libre d’Orange sem nevezhető egy átlagos parfümháznak, és ha mindehhez még a szufista perzsa költő, Rumi egy verse is csatlakozik, nem csodálkozhatunk, hogy a frigyük egy igazán egyedi parfümöt eredményez. Tilda Swinton bevallottan nem nagy parfümrajongó, de annál jobban szereti az otthon és a nyugalom illatát, így arra kérte Mathilde Bijaoui-t, hogy olyan parfümöt alkosson neki, amely - bárhol is tartózkodik éppen - mindig a családi fészek békét és nyugalmat árasztó légkörét idézze fel benne. Hogy még egy támpontot adjon a parfümőrnek, Rumi egyik verséből idézett neki, amelynek címe később a parfüm névadója is lett. Az idézett részlet így szól:

If anyone wants to know what "spirit" is,
or what "God’s fragrance" means,
lean your head toward him or her.
Keep your face there close.

Like this.

Hogy mindebből Mathilde Bijaoui mit szűrt le, azt nem tudjuk, az viszont tény, hogy Tilda Swinton nagyon elégedett volt a végeredménnyel és a parfümkritikusok is jól fogadták az illatot. A Like This egy kifejezetten „narancssárga” parfüm, mintha csak Tilda Swinton hajkoronájának illattá való lepárlásából született volna, és erre a hatásra az illat üvegcséje is rájátszik. A nyitány citrusos, gyümölcsös jellegű, itt a főszerep az édes mandariné és a fűszeres gyömbéré, de már a sütőtök krémes illata is jelzi a jelenlétét. Ez az akkord egyszerre szokatlanul egyedi és mégis valahogy ismerősnek hat, mintha a távoli múltban már éreztem volna hasonlót, csak most képtelen vagyok beazonosítani. A szívillathoz megérkezve még mindig kissé fanyar az illat, de a sütőtöknek és egy kevés juharszirup illatú szalmavirágnak köszönhetően az édes oldala is kezd hangsúlyossá válni. Ez a stádium engem egy sütőtök-, vagy édesburgonya krémleves illatára emlékeztet egy picit, és bár nincs az illatjegyek között megemlítve, egy leheletnyi római köményt is érezni vélek. Hogy a Like This mégse váljon egy gourmand parfümmé, arról a visszafogott anyaghasználat és a mindvégig kitartó fanyar mandarin-gyömbér páros gondoskodik. Az utolsó néhány órára aztán előkerül a tiszta, kissé samponra emlékeztető mósusz és egy gyűszűnyi édes vaníliavirág is, azonban ez a rész már nem sok meglepetést tartogat számunkra.

A Like This-nek a legfőbb erőssége szerintem az, hogy bár kifejezetten egyedi, (egyetlen parfümhöz sem tudom hasonlítani az illatát), mégsem egy feltűnést keltő, hangoskodó parfüm, inkább egy furcsán ismerős, visszafogott, kiegyensúlyozott és harmóniát árasztó alkotás, amely tökéletesen működhet a hétköznapokon is. Like this.

Illatjegyek: mandarin, gyömbér, sűtőtök, szalmavirág, marokkói neroli, rózsa, vetiver, vaníliavirág, mósusz

Kreátor(r): Mathilde Bijaoui

10 megjegyzés:

  1. Nagyon kíváncsi vagyok erre az illatra, a leírásod alapján igazán nekem való lenne, egy nyugis, csöndes napon ezt el tudnám képzelni magamon. Hol lehet kipróbálni?

    VálaszTörlés
  2. Azert tunik ismerosnek, mert a "mindig a családi fészek békét és nyugalmat árasztó légkörét idézze fel benne" keres megvalosult. Meleg es edes!!!

    VálaszTörlés
  3. parfümblog: Az Etat Libre d'Orange-nak sajnos nincs bemutató üzlete Magyarországon, de még a környékén sem; legközelebb hozzánk Lengyelországban, Olaszországban, vagy Németoszágban lehet megtalálni. Én az illatmintámat a www.ausliebezumduft.de oldalról rendeltem, ott egész üveggel is lehet találni ;)

    Anyuka: a meleg és édessel nem tudok teljesen egyetérteni, az én bőrömön mindig van egy kis fanyarsága, abban viszont igazad lehet, hogy a sütőtök-krémleveses része tényleg az otthon melegét idézi meg :)

    VálaszTörlés
  4. Hat igen, az otthon edes melegebe is szokott egy kis fanyarsag keveredni neha ....

    VálaszTörlés
  5. ...habár még egyiküket sem ismerem igazán, sehogy sem tudom ezt az illatot Tilda Swinton-nal társítani:)
    És ha vele nem is, de a parfümmel szívesen barátkoznék még...

    VálaszTörlés
  6. Az én fejemben sem illenek nagyon össze, de hát mi Tilda Swinton-nak csak a színénsznői énjét ismerjük, a valós személyiségéről semmit nem tudhatunk...

    VálaszTörlés
  7. Szerintem illik a színésznő androgén megjelenéséhez és személyiségéhez. Egyébként Tilda Swinton elég szabad szellemben éldegél idősebb férjével és gyermekével, és köztudottan egy igen csinos loverboy-jal is rendelkezik. De mindezt mondhatni spirituális szellemiséggel átitatottan teszi.
    Én a Luckyscent. com-on keresztül tettem szert az én mintámra.

    VálaszTörlés
  8. Még csak annyi, hogy szerintem így kell igazi celebrity parfümöt csinálni!

    VálaszTörlés
  9. Nekem a leírásod alapján sem került egymáshoz közelebb Tilda Swinton és a Like This, de azt hiszem, hogy nem is az én fejemben kell egymásra találniuk :)
    Amúgy szerintem is ilyen egy jó celebrity parfüm, a Like This-ről elhiszem, hogy Tilda Swinton tényleg ott volt a készítés során és tényleg a saját ízlésének megfelelően irányította a munkálatokat.

    VálaszTörlés