2010. szept. 25.

Top 10 Őszi Illat - 2010

Itt van az ősz, itt van újra, s akár tetszik, akár nem, egyre bágyadtabban süt a nap, az éjszakákon pedig csípős szelek vágtáznak keresztül, vékony bőrt húzva a pocsolyák tükrére. Ilyenkor, lassan előkerülnek a szekrények mélyéről a nyár során mellőzött melegebb, testesebb és fűszeres parfümök, amelyek elviselhetőbbé teszik a reggeli nyirkos hideget és egy kis életkedvet csempésznek a hulló falevek fakó színei közé. Mivel azonban a globális felmelegedés korát éljük, nem árt ha néhány könnyed hangvételű, pörgős illatot is kézűgyben hagyunk, ami átsegíthet a vénasszonyok nyarán. Íme az én őszi álomlistám:

Tauer Perfumes - L’Air du Desert Marocain: Tömjén, gyanta, bőr és szemérmetes virágok egy különlegesen kreatív, férfias eleggyé összegyúrva. Ha végre megérkezik az üvegem, akkor biztos, hogy érte fogok a leggyakrabban nyúlni az ősz folyamán.

Montale - Black Aoud: A világ egyik legjobb oud-os parfüme, melynek a szíve helyén egy vérvörös rózsa dobog. Az ezt követő meleg, pacsulis alap, amely a végtelenségig kitart, már csak hab a tortán.

Christian Dior - Fahrenheit: Egy régi kedvenc, amely még mindig meg tud lepni egyediségével és a benne rejlő hatalmas energiával. Motorolaj, mandarin, zöld jegyek, a végeredmény pedig egy elegáns és lehengerlően férfias illat, amely szerintem a hűvös, nedves időben működik a legjobban.

Versace - The Dreamer: Ha magával ragad az ősz romantikája és egy dombtetőre kiűlve gyönyörködöm a hulló falevelek elégiájában, akkor ez az a parfüm amelyre szükségem van. Egy melankólikus, álmodozó szépség.

Hermés - Eau d’Hermés: Egy igazi veterán, amely a világ legjobb római kömény jegyét rejti magában. Ehhez jön még egy kevés frissen reszelt gyömbér és kész is van a melegebb őszi napok tökéletes illata.

Etro – Patchouli: A pacsuli szerintem az egyik leginkább őszt idéző illatjegy, így mindenképp be akartam válogatni egyet közülük, a kérdés csak az volt, hogy Villoresi, Mazzolari vagy Etro legyen a befutó. Végül azért döntöttem az Etro mellett, mert ez a legnyersebb, vad és férfias, szerintem jól illik a borús, viharos estékhez.

Lorenzo Villoresi – Spezie: Egy hatalmas fűszerkavalkád, amelyben megtalálható az őszi befőzésekhez szükséges összes fűszer, mégsem kelt konyha-hatást, hanem erőt és keménységet sugároz magából.

Parfumerie Generale – Felanilla: Vanília, banán, írisz, mit nem lehet ebben szeretni? Egy édes, gourmand erényeket megcsillogtató parfüm, amely igazi ellenszere lehet a szomorú, csepergős délutánoknak.

L’Occitane – Vetyver: A legmelegebb, legbarátságosabb vetiver, amelyet ismerek. Nekem egy lombhullató erdő és nagymamám süteménye jut róla eszembe. Árad belőle a természet szeretete és az otthon melege.

CB I Hate Perfume - Burning Leaves: Christopher Brosius-nak sikerült tökéletesen megfognia az ősz egyik legjellegzetesebb illatát, nevezetesen a kerttakarítás után elégetett égő falevelek kesernyés aromáját. Egy füstös, nosztalgikus illat, amely nem is igazán parfüm, inkább egy emlék, üvegbe zárva.

Ha kiváncsiak vagytok a lányok őszi kedvenceire is, akkor mindenképp ugorjatok át az Illatoskertbe és Parfümbloghoz is. Ti mit viseltek mostanában?

19 megjegyzés:

  1. Nagyon jó kis válogatás! Páromnak én is szeretnék egy Etro Patchoulit, szerintem tetszene neki is!
    jaj, a CB I Hate P. Burning leaves nagyszerűen hangzik, azonnal ki kell próbálnom!! POnt valamelyik nap autókázás közben éreztem az őszi "kertészkedés" illatát, és annyi szép emléket elevenített fel, mellesleg pedig számomra isteni illat! Gondolom, csak illatminta rendelés jöhet szóba, nem?

    VálaszTörlés
  2. Nagyon örülök, hogy a Fahreinheit motorolajra emlékeztető illatát említetted. Azt hittem csak nekem érződik annak. :) De meg kell hagynom, hogy számomra pont ettől válik izgalmassá és szexivé.

    VálaszTörlés
  3. A CB I Hate Perfumes Burning Leaves illatmintámat a theperfumedcourt.com-ról rendeltem. Én a víz alapú változatát ismerem, de kicsit több pénzért létezik egy absolute változat is, ami biztosa vagyok benne, hogy még élethűbben adja vissza az égő falevelek illatát. Jó ismerkedést ;)

    Timka, örvendek, hogy egyetértünk a Fahrenheit-ot illatően. Egy bizarr szépségű illat, amelyet minden parfümkedvelőnek ismernie kellene.

    VálaszTörlés
  4. Teteszik az őszi illatcsokrod (a Spezienek és a Fahrenheitnak különösen örülök), de mivel csak férfi és unisex illatokat válogattál be, arra gondoltam, h egy Top5 nek női vonalon sokan örülnének,köztük én is :D

    VálaszTörlés
  5. Hmmm... Jó kis kérdés :)
    Ha már lúd, legyen kövér alapon a következő 10 parfümre gondoltam:

    Guerlain - Shalimar
    Parfum d'Empire - Cuir Ottoman
    Montale - Aoud Flowers
    Yves Saint Laurent - Opium
    Serge Lutens - Arabie
    Etat Libre d'Orange - Charogne
    Jesus de Pozo - In Black
    Cartier - Le Baiser du Dragon
    Parfums de Nicolai - Sacrebleu
    Robert Piguet - Bandit

    Mit szólsz hozza? :)

    VálaszTörlés
  6. mostanában leggyakrabban Chicco babapüder illatom van:), de tavaly ilyenkor valószínű a Chanel - Chance került elő.

    VálaszTörlés
  7. Ó, a Shalimar nagy név, de én még nem jutottam el arra a színtre, h szeretni is tudjam :) A Banditot még nem ismerem, az In Black-et sem, de a többi...mintha nekem íródott volna ez a lista. A Török Bőr nagy szerelem volt :) A rothadó rózsát nemrég fedeztem fel(nagyon tetszetős). Az audos rózsa most lett felébresztve nyári álmából, ú h most gyakran illatozik rajtam, a Sacrebleut is sokáig viseltem...
    szóval egy újabb thumps up!

    VálaszTörlés
  8. Lolita: Biztos vagyok benne, hogy a Chicco babapúder illata sokkal több örömet szerez neked, mint tavaly a Chanel Chance :) Egyébként a Chance szerintem is őszies illat, de én nem rajongok érte.

    Illatvirág: Te rendelted, a listát, úgyhogy úgy illett, hogy kedvedre valót írjak :p Viccet félretéve, örülök, hogy ilyen jól talál az ízlésünk, a Shalimarnak meg - ha teheted - adj még egy esélyt, hátha meglátod benne a szeretnivalót.

    VálaszTörlés
  9. Illatvirág, szerintem próbáld ki az Eau de Shalimart! Az anyaillathoz képest könnyedebb, de nagyon érdekes, fűszeresen pikáns illat. Az eredeti Shalimar nekem is túl sok, ezt a verziót viszont nagyon élvezem, hátha Neked is tetszeni fog.:)

    VálaszTörlés
  10. Köszi a tippet Vicea, máris felvéve a szaglászandók listájára, majd beszámolok az élményről :)

    VálaszTörlés
  11. Szia Szimat! Átolvastam, amit a top 10 ősz illat kapcsán írtatok egymásnak, és felmerült bennem egy kérdés, miután ezt olvastam Tőled:
    "Én a víz alapú változatát ismerem, de kicsit több pénzért létezik egy absolute változat is, ami biztosa vagyok benne, hogy még élethűbben adja vissza az égő falevelek illatát"
    A víz alapú változat, és az absolute változat közt, tulajdonképpen, mi a különbség? Nem konkrétan ennél a parfümnél, hanem általánosságban? Eddig egyértelműnek tűnt, de most nem vagyok biztos, hogy jól gondolom... :)

    VálaszTörlés
  12. Jó kérdés :) Elég nagy a zűrzavar a megnevezések terén. Az igazi Absolute a különböző virágokból, meg egyéb illatos anyagokból kivont tiszta, hígítatlan illatanyag. Például egy tonna jázminsziromból különböző oldószerekkel, majd desztillációval kinyerhető kb. 2-3 kg Jasmin Concret, amelyből alkoholos extrakcióval kb 1 kg Jasmin Absolute oldható ki. Ez egy sűrű, sötét színű, viaszos anyag.
    A CB I Hate Perfumes esetében persze nem ez a helyzet, Christopher Brosius Absolute-ja egy Diisoproply Adipate alapú olajas oldat, amely nagy koncentrációban tartalmazza az illatos molekulákat. A víz alapú illata kisebb koncentrációjú, illanékonyabb változata ugyanannak a parfümnek.
    Remélem így érthetőbb egy kicsit :)

    VálaszTörlés
  13. Ha jól értem, ez azt is jelenti, hogy a parfümériákban megvásárolható "absolute" feliratú parfüm, csak valamennyivel koncentráltabb az EDT-nél? Tehát a szó eredeti értelmében vett absolute-hoz, csak a parfümőr jut hozzá? Mi a helyzet az EDP- el, az "töményebb" az absolute- nál, és EDT-nél is? Vagy nem így viszonyulnak egymáshoz?

    VálaszTörlés
  14. Igen, jól érted. Az eredeti értelemben vett absolute-okkal nekünk nincs dolgunk, nem is lehetne őket parfümként használni, annyira koncentráltak.
    Ha a parfümériákban található absolute-ok alatt például a Fahrenheit Absolute-ra gondolsz (más nem jut eszembe hirtelen, pedig biztos van még), akkor az nem a koncentrációra utal. Csak egy hangzatos név, üzletpolitika. Legfennebb annyit érzékeltet, hogy az eredeti alkotásnak egy sötétebb, nehezebb változata. Legalábbis én így tudom :)

    VálaszTörlés
  15. Itt egy összefoglaló cikk a különböző parfüm koncentrációkról. Még hasznos lehet :)

    http://perfumeshrine.blogspot.com/2011/06/myth-busting-what-fragrance.html

    VálaszTörlés
  16. Köszi :) Erre az illatra is érvényesek a fentiek. Sima EdP, az Absolue szócska csak a nevét teszi izgalmasabbá.

    VálaszTörlés
  17. Köszönöm a cikket, és a válaszodat is! :) Már sokkal jobban értem! :)

    VálaszTörlés