2010. szept. 20.

Juliette Has a Gun – Miss Charming (2006) 7/10

A Juliette Has a Gun sorozat második darabja, a Miss Charming (Elbűvölő Kisasszony) talán a legkevesebb port kavarta a parfümház eddig megjelent illatai közül, de még így is meglehetősen népszerűnek számít a fiatalok körében. Köszönhető ez főként annak, hogy a sorozat többi tagjával ellentétben a Miss Charming kifejezetten fiatalos, szinte gyermekien üde és ártatlan illat, naiv romantikát áraszt magából.

Mint az összes többi Juliette Has a Gun parfüm, a Miss Charming is a híres Francis Kurkdjian orra alól került ki, és a központi eleme a rózsa, amely jelen esetben Marokkóból származik. Hogy ez a marokkói rózsa mennyiben különbözik az itáliai rózsától, amely a Lady Vengeance alapanyaga, vagy épp a bulgár rózsától, amely a Citizen Queen-t ékesíti, az számomra nem nyilvánvaló, az viszont teljesen egyértelmű, hogy a mellérendelt anyagok jelen esetben sokkal frissebbek, könnyedebbek, mint az előbb említett illatokban. A Miss Charming fejillata citrusos, borsos, könnyed és kissé szappanos jellegű, kevés licsivel és sok rózsával, a citrusok azonban egy-kettőre eltűnnek, és kapunk helyettük egy erősen szintetikus, gyümölcsös aromát, amelyet az illatpiramis szamócaként tüntet fel, de az én orrom számára sokkal inkább egy vegyes, erdei gyümölcsös koktélnak tűnik szederrel, málnával, ribizkével és csak aztán a szamócával. Azt nem mondanám, hogy kellemetlen ez az illat, de hosszú távon kicsit fárasztó, tolakodó, mintha csak folyton az orromba dörgölné, hogy nézd milyen friss, üde és kívánatos vagyok. Néhány óra elteltével szerencsére elcsitul ez a gyümölcsös jegy, és ami marad, az egy bájosan zsenge, ropogós szirmú, rózsaszín rózsa egy puha és tiszta mósuszágyon. Nem rossz... Ártatlan és kislányos illata ellenére, a hatósugara igencsak bőre lett szabva, csupán egy-két fújást tettem magamra, de az is könnyedén betöltötte a szobát.

A Miss Charming nem egy különösebben eredeti alkotás (Montale Roses Musk-ja egy kis extra édességet leszámítva nagyon hasonlít rá, és biztos vagyok benne, hogy egy kevés nyomozással a Les Parfums de Rosine illatai között is találnánk hasonlót), de a sorból enyhén kilógó gyümölcsös jegyet leszámítva, kifejezetten kellemes. Én elsősorban hamvas bőrű, rózsaszín ruhájú, vasárnap reggeli misére igyekvő ifjú hölgyeken tudom elképzelni, de biztos vagyok benne, hogy az idősebb, romantikus lelkületű nőknek is nagy kedvence. Ismertek hasonló illatokat?

Illatjegyek: licsi, szamóca, marokkói rózsa, mósusz

Kreátor(r): Francis Kurkdjian

13 megjegyzés:

  1. "...nézd milyen friss, üde és kívánatos vagyok..."
    :))
    pontosan.a harmattól ittasan illatozó rózsa is ezt sugallja, s mégsem találja senki tolakodónak:)
    sőt jó mélyen beleszippantunk a rózsaszínű sziromágyba.Ha ugyanezt teszem a Miss Charminggal, akkor tényleg tolakodóvá válhat(ilyenkor zavaróan szintetikus), de szerencsére nem tartom egész nap a csuklómon az orrom, igy csak az ártatlan énje tud kibontakozi:P

    VálaszTörlés
  2. Teljes mértékben egyetértek veled :) Ha bizonyos távolságból, és nem állandó jelleggel érzem az illatát, akkor már nem is zavaró a szintetikussága, de sajnos aki a nyakán viseli, az kénytelen ezzel az oldalával is szembesülni.

    VálaszTörlés
  3. Nem kellett volna... főleg nem kipróbálnom. De most már mindegy. A legvégén (kb. 9 órával a próba után) a maradékot lemostam. Semmi baj vele, kiváló darab, de azt hiszem, annak kiváló, aki pont az ellentétem nőben. Pedig szeretem a rózsát, nagyon szeretem, de ez fájt.

    Viszont van pozitív csalódásom: szintén JHG. Calamity J. Próbáljátok ki, szeretni fogjátok. Egyszerre fák és virágok, egyszerre finom nőies és macsós. Hát igen.

    VálaszTörlés
  4. Hát én már biztosan nem fogom szeretni, sem a Calamity-t sem bármelyik JHG-t, Kurkdjian ide, Romano Ricci oda. Egyébként a Calamity-t, és a Citizen Queen-t az utóbbi tervezte a Fragrantica szerint.
    Rózsában számomra Montale az első, Andy Tauer Incense Rose a második, sajnos a többi illatát még nem ismerem. Rosine a harmadik.
    Minden más a futottak még kategória, beleértve a Stellát, és a Very Irresistible összest.

    VálaszTörlés
  5. Én nem próbáltam még a Calamity-t, de nemrég azt olvastam róla, hogy hasonlít a Chanel Bois des Iles-ére, s ez nagyon felkeltette az érdeklődésemet. Egyébként nekem sem tetszik, amerre a JHG tart (főként a Not a Perfume tűnik nagy butaságnak), de a Calamity-t azért még szeretném kipróbálni :)
    A rózsákhoz meg mindenképp hozzátenném a No.88-at, Lady Vengeance-ot és a Parfum Sacré-t, bár az jóval több, mint rózsa :)

    VálaszTörlés
  6. Hát azt kell mondjam: messze van az attól! Mármint a Calamity a Bois des Iles-től. Már eleve hiányzik belőle az az ún "chanel faktor", amiről minden Chanel vakon felismerhető. De egyéb téren sem jutna eszembe összehasonlítani őket. A Chanel klasszisokkal szebb, nagyon jó arányérzékkel összeállított illat. Több mint nyolcvan éves,igazi klasszikus, amilyen a Calamity - fájdalom - de soha nem lesz.

    VálaszTörlés
  7. Én meg a Bois des Isles-t nem ismerem, de mivel egyébként nagyon szeretem Chanel illatait (általában persze), kipróbálom, ha lesz módom rá.
    Szimat, adj esélyt a Calamity-nek! A többi JHG illat közül (szerintem) max. a Citizen Queen ér a nyomába, a Lady Vengeance a Calamity után laposnak tűnt, pedig egyébként nagyon tetszik.
    A Not a Perfume egy reklámfogás, nem több.Olyan, mint tökéletes rózsaparfümöt készíteni úgy, hogy csak felhígítom a rózsaolajat. Finom, persze, na és? Talán úgy használható, hogy egy másik illattal együtt fújja valaki. De akkor inkább veszek olyat, amiben eleve van cetalox, nem fogok ezért kétféle parfümöt használni egyszerre.
    Viszont jó a JHG üzletpolitikája. Rendeltem tőlük mintacsomagot, nem drága, rendkívül mutatós a csomagolása, ingyen házhoz szállítják minden EU-s országba, és ha 3 hónapon belül tőlük rendelek parfümöt (ami olcsóbb, mint itthon), akkor abba beleszámítják a minták árát.

    VálaszTörlés
  8. N_azalea: Sejtettem én is, hogy egy kicsit vad ez az összehasonlítás, de azért a kíváncsiság csak belémfészkelte magát :)

    VálaszTörlés
  9. Elen: A Not a Perfume több szempontból is bosszantó. Egyrészt a művészi kreativitás teljes mellőzésével készült, másrészt egy nevetségesen olcsó szintetikumot árulnak viszonylag magas áron, harmadrészt pedig az egész ötletet az Escentric Molecules - Molecule 02-től lopták, amely már jó pár évvel ezelőtt megjelent és a Not a Perfume-hoz hasonlóan egyetlen szintetikus ámbrából áll (ebben az esetben Ambroxan). Egyébként az érdekes az, hogy sokáig a Not a Perfume-ról is azt lehetett olvasni, hogy Ambroxan van benne, majd hirtelen kiderült, hogy a tőle alig különböző Cetalox-ot tartalmazza. Lehet, hogy a plagizálás vádja elől menekültek?
    Ezek után kell is a jó üzletpolitika, hogy visszanyerjék a megbecsülésemet :)

    VálaszTörlés
  10. A kíváncsiság az jó, az viszi előre a parfümkritikust (is) :)
    A Not a Parfum-mel kapcsolatban minden szavaddal egyetértek. Szerintem egyébként akinek nincs ilyen érzékennyé edzett orra mint nekünk, nem is érzi. Csak nem merik bevallani hogy "meztelen a király" :D

    VálaszTörlés
  11. Hát, pedig ha nem is teljesen meztelen, de legalábbis alsógatyás a király :)

    VálaszTörlés
  12. Mit mondjak, nekem is a csuklómon kellett tartanom az orromat a Not a Perfume esetében, jó, nyilván századannyira sem edzett ez az orr, mint a tiétek, de én is úgy gondolom, hogy ha nem szólok valakinek, hogy "hé, milyen a parfümöm?", akkor megesküszik, hogy semmit sem használtam.
    De vegyük úgy, hogy ez egy extravagánsnak szánt húzás volt, és reméljük, hogy az utolsó.
    Viszont ezek után igazán jöhetne egy szép írás a Bois de Iles-ről.

    VálaszTörlés
  13. Én is szeretnék írni a Bois des Iles-ről, de sajnos még nem sikerült kipróbálnom, csak olvastam róla. Úgy meg nem megy :)

    VálaszTörlés