2010. nov. 13.

Jo Malone – Pomegranate Noir (2005) 9/10

Jo Malone a szülei bőrápoló termékeket forgalmazó boltjában kezdte el a karrierjét, kissé rendhagyó módon. Eleinte csak a családi konyhában kevergetett össze különböző illatos olajakat, majd ezeket “pult alatt” kínálta eladásra és a magánvállalkozása szépen-lassan beindult, pult fölé került s olyannyira népszerűvé vált, hogy 1994-ben már saját boutique-ot kellett nyitani London belvárosában. A sikertörténet azonban itt nem ért véget, az Estée Lauder 1999-ben bekebelezte a Jo Malone parfümházat, ezzel még nagyobb hírnevet és főként anyagi hátteret biztosítva a vállalkozásnak. Jo Malone illatkreációi egyébként attól igazán egyedülállóak, hogy nagyon jól keverhetőek egymással új aromák létrehozásának céljából, és ehhez különböző ötletekkel, tanácsokkal is szolgálnak a honlapjukon.

A Pomegranate Noir (Sötét Gránátalma) nevű illatuk szerintem egy nagyon ötletes, eredeti és intenzív alkotás, köszönőviszonyban sincs a legtöbb gyümölcsös parfümmel, melyek meleg, édeskés fülledtséget árasztanak magukból és szinte megkülönböztethetetlenek egymástól. Ez a parfüm tele van élettel és pezsgéssel, a gyümölcsei harsogó húsúak, lédúsak és vérvörös színűek. Fejillatában a gránátalma fűszeres fanyarsága keveredik az érett szilva édességével, amely már-már alkoholosnak hat és mindezt a csontszáraz tömjén, egy csipetnyi földes pacsuli és egy kevés „poloskás” málna teszi még izgalmasabbá. Nekem ez az illatkavalkád mindig ugyanazt a képet juttatja eszembe: édes vörösborban pácolódó, szegfűszegekkel megtűzdelt, kissé éretlen körtéket meg puha szilvákat, mellette egy tál meleg, málnalekváros sütemény. Tudom, hogy ebben a képben minden finom és ehető, de nem kell azt gondolnotok, hogy ez egy teljességgel gourmand parfüm, ugyanis a száraz, alkoholosan fanyar jellegének meg a kissé fás leszáradásnak köszönhetően kellőképpen férfias ahhoz, hogy kilépjen a desszert kategóriából és ne csak mint étvágygerjesztő működjön. Egyébként, mint a legtöbb Eau de Cologne koncentrációjú illat, ez sem egy nagyon összetett alkotás, a leszáradása eléggé lineáris, viszont a tartóssága meglepően jó: rajtam öt-hat órán keresztül érződik és a hatósugara is nagyon rendben van.

A márka honlapja szerint a Pomegranate Noir-t a friss hatás érdekében az English Pear & Fresia nevű kölnijükkel érdemes keverni, míg egy melegebb árnyalatot az Amber & Lavender segítségével érhetünk el. Sajnos ezidáig egyiket sem sikerült kipróbálnom a fentebb említett két parfüm közül (Kelet-Európa nem sok affinitást mutat Jo Malone iránt), így nem tudom megítélni ezeket a kombinációkat, de kiváncsi lennék rájuk, úgyhogy ha valaki ismeri őket, bátran számoljon be róluk. Összességében mindenkinek csak ajánlani tudom a Pomegranat Noir-t, egy igazi meglepetésparfüm, tele élettel, karakterrel és sötét húsú bogyókkal. Ja, és kétségtelenül a legjobb gyümölcsös parfüm, amelyet valaha is megszimatolhattam.

Illatjegyek: gránátalma, rózsaszín bors, málna, szilva, opoponax (édes mirha), tömjén, pacsuli, mósusz, fűszeres-fás jegyek

Kreátor(r): Jo Malone

8 megjegyzés:

  1. Nekem ez annyira alkoholosnak hat! Talán túlzás, de a fahéjjal és szegfűszeggel megspékelt szilvapálinka shottokat juttatja eszembe, amikkel megfázáskor kúrálom magam :)
    Szeretem, de viselni nem tudnám.

    VálaszTörlés
  2. Huha, ilyen kezelés mellett szinte érdemes betegnek lenni :) Én nem érzem ennyire vadnak a Pomegranate Noir-t, de azért látom, hogy mi vezethetett téged ehhez az asszociációhoz :) Egyébként én boldogan viselném is, ha lenne egy üvegcsém belőle.

    VálaszTörlés
  3. En is valami hasonlora asszocialtam, mint Illatvirag:)Ettol fuggetlenul nagyon szivesen kiprobalnam :)Mindenkepp el kell mennem kiprobalnom oket!

    VálaszTörlés
  4. Remélem, sikerül majd kipróbálnod a keverésre ajánlott illatokat is :) Kiváncsi vagyok a véleménydre, mindenképp számolj be a tapasztaltakról!

    VálaszTörlés
  5. Kedvedért valamelyik nap összeszedem magam és kipróbálom a Pomegranate Noir-t az Angol Körtés Fréziával keverve, véletlenül pont ez a kettő van Jo Malone-tól nekem.
    Megjegyzem, külön-külön is remek illatok... legalábbis nekem mindkettő nagyon tetszik, csak azt sajnálom, hogy a Gránátalma löttyintős, azok szerintem sokszor másképp adják ki az illatokat, mint a fújósak. Persze, vannak illatok, ahol meg pont a löttyintős jobb.

    VálaszTörlés
  6. S jól működtek együtt? Én nem nagyon szoktam kísérletezni a parfümök keverésével, de talán a közeljövőben bátrabb leszek.
    Jó lenne megrendelnem az English Pear & Fresia-t, de a Ginger & Nutmeg-re is nagyon kíváncsi vagyok.

    VálaszTörlés
  7. Sosem szoktam keverni a parfümöket, de ezt most kipróbáltam. Szóval az English Pear and Fresia egy nagyon kellemesen körtés uniszex illat, ami keverve a Pomegranate Noir-ral egy nagyon izgalmasan fűszeres-friss illatot alkot. Aminek a fűszeres-fás részét a PN adja, a frissességét, könnyedségét az English Pear. Úgy gondolom, igazán jól keverhető, és egy harmadik minőség születik a két, amúgy is rendkívül igényes illatból. Jo Malone for everyone!
    And Jo Malone for East-Europe :)
    Sajnálom, hogy nem tudok úgy írni egy illatról, mint te, de azt a két illatot önmagában, illetve együtt is szívesen viselném. A legjobb értelemben vett uniszex parfümök egyébként, talán furcsa módon az English Pear a "fiúsabb".

    VálaszTörlés
  8. Egyetértek, szerintem is megérdemli Kelet-Európa Jo Malone-t :)

    Egyébként meg nagyon szépen leírtad az illatokat, az English Pear egyre feljebb kúszik a megrendelendő minták listáján :)

    VálaszTörlés