2010. jan. 31.

Hermés - Concentré d’Orange Verte (2004) 10/10

Ma fejfájós napom volt és nem kívántam semmi nehézkes, bonyolult illatot, így esett a választásom a Concentré d’Orange Verte-re. Ez a parfüm a Francoise Caron alkotta Eau d’Orange Verte sűrített változata, de még így is lenyűgözően friss és üde tud lenni, és bár Eau de Toilette besorolást kapott, jellegét tekintve jobban hasonlít egy Eau de Cologne-ra. Az eredeti változatot sajnos nem ismerem kellőképpen, így most nem fogom összehasonlítani őket, csupán saját értékei alapján méltatom.

Ez az illat a narancs mennybemenetele. Szerintem minden gyümölcs leghőbb vágya , hogy valaki olyan gyönyörű formába öntse, mint amilyenbe Jean-Claude Ellena facsarta az áldozatát. A fejillat egy tökéletesen érett, lédús, zamatos narancsot fest a bőrömre, szinte kedvem lenne beszűrcsölni. Ez nem a narancs héjának az illata, hanem maga az édes, citrusos gyümölcshús, amelyhez épp csak egy leheletnyi bergamott van hozzáadva a frissebbség kedvéért. Az általam ismert fejillatok közül ez az egyik legtermészetesebb, semmi szintetikusat nem sikerül kiéreznem belőle. Persze, nem is nagyon erőltetem a dolgot…

Ahogy az illat fokozatosan leszárad, eltűnik a bergamott és felüti a fejét a menta, majd csendes burjánzásba kezd, azonban sosem veszi el a színteret a narancstól. Csupán annyi a szerepe, hogy megadja a parfümnek a nevében emlegetett zöld színt és megőrzi az illat üdeségét. Ez a legférfiasabb fejezete a leszáradásnak, de még ez is könnyedén megfér bármelyik nő bőrén. A továbbiakban megjelenik egy kevés neroli és kömény, ami megadja az érdeklődés fenntartásához szükséges csavart és egy pötty erotikát is csempész a vászonra. Megjegyzem, hogy az illatpiramis nem említi a köményt, így akár az is lehetséges, hogy a cédrus az, akinek ezt a hatást köszönhetjük. A továbbiakban már nem áll be nagy változás, az én bőrömön alig érzékelhető a tölgymoha, így háborítatlanul élvezhetem a mennybemenetel minden percét. Sajnos a minden perc csupán két-három órát jelent, de ez nem von le semmit az illat értékéből. Tökéletes.

Ha mindenképp szeretném valamihez hasonlítani, akkor az a Cologne Sologne lenne, ugyanúgy életvidám és friss, de valamivel lágyabb, nőiesebb és lényegesen narancsosabb. Ennek ellenére, szerintem férfin is simán megállja a helyét, köszönhetően a mentának.

Milyen illattal gyógyítjátok a fejfájást?

Illatjegyek: narancs, bergamott, citrom, menta, neroli, jázmin, cédrus, pacsuli, tölgymoha

Kreátor(r): Jean-Claude Ellena (más források szerint Jean Guichard)

9 megjegyzés:

  1. Fejfajasra allitolag a kamilla, levendula, citrom, borsmenta stb. jo, de en nem igazan hiszem, hogy csak az illattol elmulna a fejfajasom. Az viszont biztos, hogy vannak illatok amitol fajni kezd a fejem :(

    VálaszTörlés
  2. Azt hiszem, hogy ennel a mennybemenetelnel en is szivesen asszisztalnek - termeszetesen csak az orromon keresztul! Mindig is nagy kedvenceim voltak a konnyu citrusos illatok, ugyhogy ezzel a leirassal igencsak felcsigaztad az erdeklodesemet!
    A fejfajas csillapitasaval kapcsolatban pedig csak annyit, hogy nalam azt hiszem a frissen kaszalt fu vagy egy nyari ret illata johet szoba, mastol csak meg jobban faj a fejem. :D

    VálaszTörlés
  3. ezután a leírás után még jobban szeretem a polcomon lapuló fejfájáscsillapítót:)

    nekem még Hermes Jardin Sur Le Niljét is eszembe juttatja...az is a preferált illatok sorait bővíti nálam:)

    VálaszTörlés
  4. Az Un Jardin Sur Le Nil is Ellena alkotás és szerintem is egy jól sikerült illat. Ugyanakkor lényegesen szintetikusabbnak tűnik, így nem biztos, hogy az is fejfájáscsillapító hatású :)

    A kamilla tényleg jó dolog, de sajnos egyetlen parfümöt sem ismerek, amelyik rá alapozna... Ti tudtok?

    VálaszTörlés
  5. A fejfájásos kérdésre válaszolva: emlékeztem még a "vietnámi balzsam"-ra? Ici-pici tégelyben volt, nagyon mentolos és fejfájás ellen a homlokra és a halántékra kellett kenni. Nekem ízlett az illata.
    A kamillával kapcsolatban én sem ismerek egyet sem, de a múltkor meglepve olvastam, hogy a Fracas-ban van kamilla. Az igaz, hogy még nem próbáltam a Fracas-t, várom a mintát, de valahogy mégis meglepődtem.

    VálaszTörlés
  6. Egyébként nagyon érdekelne ez a narancsos parfüm, imádom a narancs illatát :) Hol tudnék mintát szerezni?
    Előre is köszönöm a választ.

    VálaszTörlés
  7. AZ általam összeírt Fracas illatpiramisban nem szerepel a kamilla, de ettől még nyugodtan ott lehet. Mindenesetre, én nem nagyon érzem benne :)
    A vietnámi balzsamot én is nagyon szeretem. Nálunk kínai balzsam néven futott :) Egyébként van egy parfüm, amely egész jól visszaadja az illatát: Heeley - Esprit du Tigre. Írtam is róla.

    Concentrée d'Orange Verte mintát sajnos sehol nem találtam - lehet, hogy készülnek kivonni a forgalomból - de a sima Orange Verte, amely majdnem ugyanolyan jó, megtalálható a legtöbb parfümériában, illatmintát pedig rendelhetsz a következő linken:
    http://theperfumedcourt.com/Products/Hermes-Eau-DOrange-Verte__HERMESORANGEVERTE.aspx

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm a gyors választ! Azóta már olvastam a Heeley parfümről írt gondolataidat és máshol is láttam már említést a balzsamról. Nagyon jó a blogod, örülök, hogy létrejött! :)

    VálaszTörlés