2010. jan. 1.

Prada - Infusion d'Iris (2007) 9/10

Az íriszt, mint illatjegyet a rövid idő alatt kultikussá vált Dior Homme-on keresztül ismertem meg és azonnal meggyőzött földes, fás, púderes jellegével, amely leginkább egy antik budoárra emlékeztetett. Ezek után valósággal vadásztam az íriszt a parfümökben, így érthető, hogy nagy várakozással néztem az Infusion d’Iris tesztelésének elejébe is.

És nem kellett csalódnom. Csupán csak annyi történt, hogy teljesen mást kaptam, mint amire számítottam. Klasszikus, arisztokratikus, és mindenekelőtt nőies íriszkompozíciót vártam és ehelyett egy gyermeki ártatlanságot sugárzó, üde illat bújt elő az üvegből (minimalista, szögletes üveg, jópofa, kellemes tapintású kupakkal). Az írisz az első pillanattól fogva dominál, száraz, szinte kesernyés oldalát mutatja, melyet frissebbé, könnyedebbé tesz egy kevés mandarin és narancsvirág. A narancsvirágnak köszönhetően az illat szofisztikált, szappanos jelleget kap (bár nem tartom valószínűnek, hogy valaha is készült ilyen fantasztikus szappan). Ebben a stádiumban érezni vélek egy halvány mentolos akkordot is, ami talán a vetivertől származik és kitart egészen az alapjegyekig.

A kezdeti frissesség fokozatosan lankad, teret adva a benzoénnek és a cédrusnak, ami kissé púderessé és fássá teszi a kompozíciót, de sosem válik nehéz, meleg illattá. Az illatpiramis még említi a tömjént, masztixfát (Pistacia lentiscus) és a gyantás husángot (Ferula gummosa). Az utóbbi kettőt még nem volt szerencsém megismerni, így nem tudom, hogy jelen vannak-e, de a tömjént hosszas szimatolás után sem sikerült megtalálnom. Talán az én orrom a hibás, talán csak marketing-stratégiának köszönhető, hogy bekerült a főbb jegyek listájára (a tömjén napjainkban igencsak jól mutat az illatpiramisokban). A szív- és alapjegyek között nincs nagy különbség, ez a rész leginkább egy kamillateában frissen fürdetett babapopsi illatára emlékeztet (ha szagoltatok már ilyent...). Tartosságát tekintve 8-10 órára és bőrközeli magatartásra számítsunk.

Összességében ez egy remekbe szabott, modern és egyedi illat, amit leginkabb egy ífjú anyukán, vagy egy ártatlan kislányon tudok elképzelni. Mindezek ellenére nem értem, hogy miért ilyen népszerű, szerintem nem talál a legtöbb modern nőhöz. Talán ezzel próbálnak kompenzálni…

Kedvenc íriszetek?

Illatjegyek: narancsvirág, mandarin, írisz, benzoén, tömjén, masztixfa, gyantás husáng, cédrus, vetiver

Kreátor(r): Daniela Andrier

18 megjegyzés:

  1. the best...EVER:)

    VálaszTörlés
  2. Gratulálok az igényes bloghoz! Remélem valamikor cikkek formájában is olvasni fogom írásaidat, a Nők Lapjában pl:D Sikeres blog írást!! Szilárd

    VálaszTörlés
  3. én nem vagyok nagy írisz kedvelő,
    de a The Different Company Bois d'Irisét
    tudnám viselni:-P

    (jó, hogy rábukkantam ezekre az irományokra és remélem, hogy idővel gyarapodunk, és midenféle illatos dolgokat kivesézünk Szimat úr társaságában:))

    gratula, elbűvölő kis világot társz elénk:)

    VálaszTörlés
  4. Köszi a biztatást. További kellemes böngészést!

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű poszt:)
    Fél éve nem értettem a felhajtást az íríszinfúzió:) körül, mígnem beleszerettem a Chloe edp-be, amin én is meglepődtem (őrült orientális rajongó vagyok, semmi púder és rózsa:), a nagy Chloe szerelemben kipróbáltam a d'Irist..és kell!

    VálaszTörlés
  6. Úgy tűnik, ki kell próbálnom a Chloe EdP-t :)

    VálaszTörlés
  7. Ma kipróbáltam az írisz infúziót, és mit mondjak, remek élmény volt. Hullafáradt vagyok, úgyhogy ennyi méltatásra telik. De nem kizárt, hogy a polcomon fog landolni nyárra, olyannyira szépen működött rajtam.

    VálaszTörlés
  8. Ja, csak én sem ifjú anyuka, se ártatlan kislány nem vagyok, senki olyasvalaki, akihez ez az illat illene. Mégis nagyon szeretem magamon - könnyű, szellős, távolságtartóan elegáns, pillanatig sem hivalkodó, és a legnagyobb kánikulában (bár eddig még csak 30 fok volt a max) is üde élmény. Szóval a polcomon landolt mégis.

    VálaszTörlés
  9. Az ifjú anyukák és ártatlan kislányok csak az én asszociációim. Biztos vagyok benne, hogy ezeknek a jellemzőknek a hiányában is élvezni fogod az Infusion d'Iris-t :)

    VálaszTörlés
  10. Az Infusion d'Homme lesz valamikor tesztelve? Érdekelne vélemény róla. Nagyon gondolkodom egynek a beszerzésén. Imádom a szappanos, frissítő tisztaságillatokat. :)

    VálaszTörlés
  11. Néhányszor teszteltem már az Infusion d'Homme-ot, és tetszett is, de valamiért nem lett belőle cikk. Mostanában nem nagyon lesz lehetőségem újra tesztelni, de ha mégis, akkor talán ezúttal meg is írom :)

    VálaszTörlés
  12. Jó kérdést kaptam egy kollégámtól, úgyhogy ha tudsz, segíts. Szóval az úriember nagy rajongója az írisznek (mint virágnak), több száz fajtája virít a kertjében, amit minden évben megcsodálhatunk néhányan. Nemrég odaadtam neki a Bois d'Iris-t és a Prada Infusion d'Iris-ét, hogy ismerkedjen eme szép virág további oldalaival, de ezek után, mint hősszerelmeshez illik, megkérdezte tőlem, hogy tudnék-e neki egy igazi férfi íriszparfümöt mondani, de mivel a tárgykörben némileg hiányos az ismeretem, a Bois d'Iris-en kívül nem volt ötletem, de úgy tűnt, ő kifejezetten a férfias és nem az uniszex illatokra gondolt. Tipp?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. http://illatvadasz.blogspot.hu/2011/04/maitre-parfumeur-et-gantier-iris-bleu.html

      és

      http://illatvadasz.blogspot.hu/2011/07/serge-lutens-iris-silver-mist-1994-7510.html

      Törlés
  13. Dior Homme, Dior Homme Intense, Odin - 04 Petrana , Narciso Rodriguez - for Him , Creed - Green Irish Tweed

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyre gyakrabban futok bele a Narciso Rodriguez For Him / For Him Muscba. Valaki próbálta már valamelyiket? Elég meghökkentő analógiákat lehet olvasni róluk.

      Törlés
    2. Én sajnos nem tudtam még kipróbálni őket...

      Törlés
  14. Uff! Kedves Elen, elnézést kérek az elmaradt válaszért. Szerencsére TimeaZsofia, meg egy kedves ismeretlen a segítségemre sietett.
    Igazán férfias írisz szerintem nem létezik, vagy ha létezik, akkor én nem ismerem. Ha mégis mondanom kell néhány nevet, akkor az a TimeaZsofia által is említett Iris Bleu Gris, meg a Prada Infusion d'Homme-ja. A Dior Homme is jó cucc, de sehogy sem tudom férfiasnak nevezni.
    További nyomozás szükségeltetik :)

    VálaszTörlés