2010. okt. 18.

Thierry Mugler – Womanity (2010) 6/10

Thierry Mugler nagyon jól csengő névnek számít a parfümök világában és nem érdemtelenül. A francia divattervező kirakatrendezőként kezdte a pályafutását, majd addig ügyeskedett, míg 1974-ben sikerült megalapítania saját divatházát, amely főként a nyolcvanas években az egyik legnépszerűbb francia márkának számított. 1992-ben Mugler piacra dobta az Angel-t, az első gourmand-nak nevezett parfümöt, amely rövid idő alatt a világ egyik legismertebb és legbőszebben imitált parfümévé vált, s a legtöbb parfümkritikus egyenesen zseniálisnak nevezte, ez a hatalmas siker pedig csak folytatódott az A*Men, majd a Mugler Cologne megjelenítésével (mindkettő etalonnak számít a maga műfajában), és tulajdonképpen az Alien is egy jól sikerült illatnak számít. Ezek után érthető, hogy a feltűnő üvegű és szokatlan - szerintem kissé perverz - illatjegyekkel ellátott Womanity 2010 legjobban várt női parfüme lett.

A hatalmas várakozásnak pedig nagy koppanás lett a vége, hiszen - bár sokan és sok helyen beszélnek a Womanity-ről - egyelőre több a fanyalgás, mint a dícsérő szó (lásd például Parfümblog véleményét). Persze az is megeshet, hogy az idő ránk cáfol és a Womanity végül mégis befutja a neki előre megjövendölt karriert, hiszen van benne valami szokatlan, akár egyedinek is nevezhető, ami elindíthatja a siker útján, de egyelőre kevés esélyt látok rá. Mondom ezt, mivel az a bizonyos szokatlan jegy nem kifejezetten kellemes, és bár érdekes karaktert ad a parfümnek, széppé nem teszi azt. A fejillatban egy leheletnyi lágy citrusosság és egy kevés rózsaszín krémesség mellett rögtön szembetaláljuk magunkat, az imént emlegetett furcsa jeggyel, amely szerintem a kaviárt hívatott megtestesíteni, de halszag helyett (amit nem hiszem, hogy bárki is hiányol) valami fás, sós, jódos és vizes jellegekből összetákolt szintetikus molekulával találkozunk. Szerintem ez ugyanaz a molekula, amely az Etat Libre d’Orange hírhedt Sécrétions Magnifiques-ében a vér, nyál és sperma érzetét keltette, s én a legkevésbé sem találom kellemesnek. A szívillat során mindvégig ez a jegy dominál egy édeskés, kissé kókuszos, tejes és határozottan rózsaszín jeggyel kiegészítve, amely kellemes, de nem érdekes. Feltételezem, hogy ennek kellene a fügének és fügefának lennie, de ez az akkord mérföldekre van a Philosykos vagy akár a Premier Figuier fantasztikus, élethű fügéjétől, amelyet sokan a Womanity-től is vártak. Az utolsó néhány órára megfordul az erőviszony, lecsendesedik a kaviár és átveszi az uralmat az édeskés “rózsaszín füge”, melynek következtében elveszik a kellemetlenség, viszont beáll az unalom. Egyébként a Womanity tartóssága és hatósugara kiváló.

Értékelem Mugler-ék próbálkozását, hogy valami újat hozzanak a színtérre, és úgy gondolom, hogy részben sikerült is ez nekik, de azt hiszem, hogy nem a megfelelő irányba mozdították meg az állóvizet. A Womanity messze elmarad az Angel innovatív és lehengerlő erejű szépségétől, s nem tartom valószínűnek, hogy egy évtized múlva bárki is utánozni akarná a stílusát. Szerintetek?

Illatjegyek: füge, kaviár, fügefa, fügefa levelek

Kreátor(r): Fabrice Pellegrin

50 megjegyzés:

  1. Imádom ezt a posztot:P
    Kedvenc mondatom:
    "Ezek után érthető, hogy a feltűnő üvegű és szokatlan - szerintem kissé perverz - illatjegyekkel ellátott Womanity 2010 legjobban várt női parfüme lett."
    Tényleg perverz, csak eddig nem találtam rá a megfelelő szót!
    Megnyugodtam, hogy nem csak nekem nem jött be!

    VálaszTörlés
  2. Köszi a dícséretet :)
    Kiváncsi vagyok, hogy mások is osztják-e a véleményünket, vagy tévedtünk és bestseller lesz a Womanity-ből...?

    VálaszTörlés
  3. A kiváncsiságot az egekig fokozták a reklámkampánnyal, és hogy minden nagyobb parfümportálon lehetett illatmintákat nyerni. Hozzátenném, hogy szerintem a parfüm oldala, ami a köré épül, hogy mit is jelent nőnek lenni, szerintem nagyszerű.
    De ki akar valamit magára kenni, ami a halszagra emlékeztet, mégha azt kaviárnak is nevezzük?
    És most jutott eszembe, hogy kiknek is lehet a tökéletes választás ez a parfüm: a minap újranéztem az 50 első randit, na és ebben a lány és fiú romáca úgy kezdődik, hogy Drew Barrymore-nak roppant bejön a halszagú Adam Sandler ( fókaidomár), mert mindig az édesapja jut eszébe, aki halász. Mert amikor kislány volt, és hosszú hónapok után hazatért az apja percekig szorította magához és neki is épp ilyen szaga volt, mint Adam Sandler kezének. A lényeg, hogy talán igazából halászfeleésgeknek, kalózfeleségeknek, és fókaidomár feleségeknek a Womanity kötelező darab :)

    VálaszTörlés
  4. Igazad lehet :) Mindenesetre, ez az elmélet eléggé lecsökkenti a lehetséges viselők számát, hacsak hirtelen el nem szaporodnak a kalózok, nem lesz a Womanity-ből világra szóló siker :P

    VálaszTörlés
  5. szerintem meglepő módon egész kellemes. nem tudom, hogy magamon állandó jelleggel elviselni is ilyen könnyű lesz-e :)

    VálaszTörlés
  6. Meg tudlak érteni, szerintem is van egy kellemes, bár nem túl izgalmas oldala, viszont engem az a bizonyos szintetikus molekula nagyon zavar. Ha neked nincs azzal gondod, akkor szerintem a viselése sem fog problémát okozni, nem az a nehéz, nyomasztó típusú parfüm :)

    VálaszTörlés
  7. Szerintem nagyon finom, modern és tartós. Amióta használom minden nő szagolgat és az egész munkahelyi szobát belengi az illata.

    VálaszTörlés
  8. Én is észrevettem, hogy nagy teret betölt az illata :) Egyébként örvendek, hogy tetszik a Womanity, Muglerék bátorsága megérdemli, hogy rajongói is legyenek az alkotásuknak.

    VálaszTörlés
  9. Amikor először megéreztem az illatát nagyon tetszett, volt benne vmi titokzatos..és később megvettem a 30ml parümöt. 5fújás után elmúlt a titokzatossága, és már nem tetszik...most otthon mélyjógázik:-)

    VálaszTörlés
  10. Én is jártam már így parfümmel és attól kezdve alapszabály lett nálam, hogy minimum háromszor tesztelek egy illatot, mielőtt a megvásárlása mellett döntenék. Azóta csupa jó parfümmel gazdagodtam :)

    VálaszTörlés
  11. Sziasztok! Én szívesen elcserélném, 50ml parfümöm, ajándék testápolóval, és táskával együtt, mert sajna nekem sem jött be. :-( Irjon akit esetleg érdekel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szia,kérlek irj egy levelet a heringlinda@gmail.com-ra ha még megvan a parfümöd és él ez a post:)

      Törlés
  12. Mi lehet jobb, mint a vér, a nyál és a sperma illata? Főleg, ha együtt van. =)

    VálaszTörlés
  13. Így is lehet nézni a dolgokat :) Sajnos azonban, ez a csodálatos egyveleg a szintetikus molekulák segítségével parfüm nyelvre lefordítva egy meglehetősen erőszakos és szerintem kellemetlen akkordot eredményez, amely elég távol esik a kiindulási pont bizarr természetességétől. De ha teheted, csak nyugodtan próbáld ki a Sécrétions Magnifiques-t, hátha neked jobban tetszik ;)

    VálaszTörlés
  14. Mikor először "illatoztam" meg nagyon nem tetszett.Másodjára már inkább volt fura mint rossz.Aztán csak nem hagyott nyugodni. ( Talán azért mert az én abszolút kedvencem az Angel és nem akartam elhinni hogy a Womanity nem jön be):)
    Szóval mégis vettem egyet.Nem tudom megmagyarázni de mostanra tetszik.Nem szokványos szerintem.
    Ja és először az Angelt is utáltam:)

    VálaszTörlés
  15. Sejtettem, hogy lesz egy-két ember, akit nem fog nyugodtan hagyni a Womanity furcsasága :) Jól tetted, hogy adtál neki még egy esélyt.

    VálaszTörlés
  16. Én első "szaglásra" beleszerettem. Szeretem hogy nem olyan mindennapi. Engem is mindenki szagolgat, hogy mi ez az illat, valamire hasonlít. Eddig mindenkinek tetszett és egyáltalán nincs halszaga.

    VálaszTörlés
  17. Én sem állítottam, hogy halszaga lenne, és nem is hiányolom, de akkor mire jó a kaviárt felsorolni az illatjegyek között? Egyébként tényleg nem mindennapi illat, legalábbis az első néhány órája :)

    VálaszTörlés
  18. én imádom az illatát *.* én is első "szaglásra" beleszerettem, és azóta is imádom...szerintem hasonlít az illata a szilvára, de lehet hogy az akar lenni a füge :D

    VálaszTörlés
  19. Eddig még nem gondoltam a szilvára a Womanity-vel kapcsolatosan, de legközelebb megpróbálom megkeresni benne :)

    VálaszTörlés
  20. nekem nagyon különleges illat,nem vetném meg azt aki megdobna egyel :-))

    VálaszTörlés
  21. Még senkit nem hallottam, aki el szeretné dobni a sajátját, de ha megtudom valakiről, akkor értesítelek :)

    VálaszTörlés
  22. Egy hete találkoztam egy neves újságban az illat tesztel...érdekes volt, amikor a csuklómra raktam engem egyből a citrusfélékre emlékeztetett..Egyből beleszerettem az illatba,de nem csak én hanem a kedvesem is..Pedig ,egyikünk sem "halász":)
    Tetszik ,hogy valahogy más..különleges..és tényleg nagyon tartós illat.

    VálaszTörlés
  23. Hmmm, úgy tűnik, mégis csak sikerillat lett a Womanity :)

    VálaszTörlés
  24. Hát nem tudom én a "nyuszitól" kaptam egyet és nem jön be de nagyon nem. Akitől kaptam azt mondta ellenbe itt a halas illatokkal hogy olyasmi mint amikor a strandon vagy és a naptej meg a strand illata együtt van... valami ilyesmit...
    De sajna nekem nem tetszik sokadszorra sem :(

    VálaszTörlés
  25. Naptej, strand, nem rossz asszociációk, de ennek ellenére én sem örvendenék, ha Womanity-t hozna a nyuszi :)

    VálaszTörlés
  26. Hát, ízlések és pofonok, én is citrusosnak érzem leginkább, de sajnos az iskolai menza "narancs" léi jutnak eszembe róla. Kár, mert ha tényleg egy kicsit tengerillatú füge lenne, azt tudnám szeretni :) (és az üveget is eltalálták)

    VálaszTörlés
  27. Próbáltad már Marc Jacobs Splash sorozatának Fig nevű darabját? Lehet, hogy az a füge jobban fog tetszeni.

    VálaszTörlés
  28. Még nem, de megnézem :)

    VálaszTörlés
  29. elsőre nekem sem tetszett, de most megőrülök érte!

    VálaszTörlés
  30. Én nem hiszem, hogy valaha is meg fogom szeretni, de azért néha majd még adok neki esélyt :)

    VálaszTörlés
  31. Nekem nagyon bejön a parfüm de nagyon gyorsan elmúlik az illata- 1óra múlva köddé válik rajtam :((

    VálaszTörlés
  32. Érdekes tapasztalat. Nekem egészen jónak tűnt a hatósugara... Vajon a környezeted sem érzi, vagy csak neked tűnik el?

    VálaszTörlés
  33. en imadom ezt a parfumot...orokke vonzottak a kulonleges illatok.a krnyezetemtol is pozitiv visszajelzest kaptam a womanity-t hasznalva

    VálaszTörlés
  34. Én elsőre beleszerettem! Amikor parfümöt keresek és elkezdek válogatni, mindegyik emlékeztet valamelyik másikra. Ehhez hasonlóval viszont még nem találkoztam! Nekem nagyon tetszik az egyedisége, még ha ezt a "perverz" illatjegyek is teszik! Kipróbáltam magamon is, élveztem! Most a beszerzésén fáradozok! :-)

    VálaszTörlés
  35. uuh ez az az illat ami egyáltalán nem jött be, sokszor felpróbáltam az illatot, meg is leptem magam egy üveggel, de megbántam. először egy érdekes sós fuvallat(ebbe szerettem bele) és aztán elillan, marad utána egy kevésbé kellemes felhő. kicsit kommersz "szag" marad.
    azóta ott áll..

    VálaszTörlés
  36. Jó dolog, hogy legalább te osztozol velem a Womanity nemszeretetében :) Az utóbbi időben csak a rajongói hallattak magukról :)

    VálaszTörlés
  37. Nagyon finom illat:) Egyáltalán nem kellemetlen, és legfőképp nem unalmas! Sőt!!:) Egyszerűen csak finom,finom,finom.....

    VálaszTörlés
  38. Nekem nagyon tetszik az illata, épp a múlt héten kaptam egyet, mert már régóta vágytam rá.

    VálaszTörlés
  39. Nos ez a perverz kifejezés tetszk....tényleg van benne egy csipet fülledt perverzitás, de nekem pot ettől magával ragadó!

    VálaszTörlés
  40. ha valaki olcsón eladja az övét vagy cseréli,engem érdekel:)

    VálaszTörlés
  41. Off! Jut eszembe, Szimat esetleg indíthatnál egy adok-veszek,csere-bere topicot ahol a már megunt vagy félre ment parfümökkel lehetne "bizniszelni". Persze ez csak egy javaslat.:-)

    VálaszTörlés
  42. Megszagoltam. Felnevettem. Magamra fújtam. Hazamentem. Másnap vissza a boltba. Nem tudtam otthagyni. Számomra egyetlen másik parfüm volt ilyen különleges, a Gonosz Farkas. A Womanity olyan érzés számomra, mintha egy ázott erdőben sétálnék rothadó őszi gyümölcsök és odvas fák között. Imádom, pedig tényleg perverz illat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Néha én is járok így parfümökkel, hogy első szippantás után muszáj elmosolyodnom. Sajnos, egyre ritkábban...

      Törlés
  43. Érdekes darab, az már egyszer biztos. Első alkalommal engem elriasztott az agresszivitása, pedig ha valamit szeretek, az az agresszív (és minőségi) parfüm. De ez nekem is sok volt. Aztán a tengerparton, a sós víz illata visszaidézte hónapokkal később a Womanity-t, így szereztem egy kisüvegest. Most barátkozunk. Környezetemtől teljesen vegyes visszajelzéseket kapok, de ájult csodálója még senki nem lett sem a családból, sem a munkatársak közül.
    A fügét egyáltalán nem érzem, pedig azt szeretem, a kaviárt(?), mint sós-halas illatot egy kicsit igen, de inkább csak hangulat. A legnagyobb bajom, hogy valami iszony szintetikusat viszont érzek benne, valamit, amitől az egész illat élessé és szúróssá válik, hiányzik a "lekerekítettsége", vagy nem is tudom, hogy fogalmazzam meg.
    Szóval szerelem nem lesz, de ha a hangulatom úgy kívánja, fogom használni.

    VálaszTörlés
  44. Az Angel és az Alien után kicsit más,ujszerű,imádom Mugler összes "finomságát" Tartossága veri a többi parfümöt.Nekem csak egy bajom van velük-nem tudok olyan keveset fujni belőlük,hogy ne lenne zavaro a környezetemben.Agressziv illat az biztos:)

    VálaszTörlés
  45. Mint egy tengerparti nyaralásból megmaradt emlék, az illat; és kifejezi mindazt, ami vagyok, hiszen a sajàt "szagommal" keveredve jön létre egy olyan kompozíció, amire szerintem Mugler is utalni szeretett volna. Ez maga a megtestesült nőiesség!

    VálaszTörlés