2011. febr. 15.

Les Parfums de Rosine – Rose d’Homme (2005) 8.5/10

A Les Parfums de Rosine volt az első divatház, amely saját parfüm-kollekciót adott ki. Meglepő, nem? Az igazság az, hogy a napjainkban inkább niche parfümházként működő cég, Paul Poiret divattervező irányítása alatt már 1911-ben megjelentette az első parfümét, a La Rose de Rosine-t, ezzel tíz évet ráverve a Coco Chanel legendás No.5-jára. Paul Poiret első lányáról, Rosine-ról nevezte el a kollekciót, és néhány évig nagyon jól is ment az üzlet, fogytak a parfümök, ámde az első világháború kirobbanása véget vetett a hattyúdalnak és a Les Parfums de Rosine bezárta kapuit. Az újraélesztésre 1991-ig kellett várni, amikor is egy Marie-Helen Rogeon nevű hölgy – kinek a nagyszülei egykoron Paul Poiret alkalmazottjai voltak – nekifogott, hogy egy régi recept alapján, Francois Robert parfümőr segítségével, újra megalkossa a La Rose de Rosine-t. A vállalkozást siker koronázta és napjainkban már több mint húsz különböző Rosine parfüm van forgalomban, melyeknek majd’ mindegyike a rózsa témáját boncolgatja és az egy Roseberry-t leszámítva (ezt Pierre Bourdon készítette), mind Francois Robert orrát dicsérik.

Lévén egy Y kromoszómával ellátott egyén, az ismerkedést a parfümház egyetlen férfiaknak szánt illatával, a Rose d’Homme-mal kezdtem, és nem is bántam meg a dolgot, mert az nagyon jó parfümnek bizonyult. Egy kissé régimódi és visszafogott, de rendkívül elegáns alkotás, melyben a kiegészítő jegyek szépen körülfogják a rivaldafényben álló rózsát, így az egyáltalán nem tűnik hivalkodónak, vagy kirívónak, de nem is veszik el a forgatagban. A Rose d’Homme nyitánya kifejezetten aromás, citrusos (számomra a bergamott a legnyilvánvalóbb, de a mandarin is jelen van), szúrós, szappanos jellege pedig a 80’-as évek nehéztüzéreit juttatja eszembe. Markáns egy kezdet, és nem is igazán nekem való, de mindössze tíz perc után lecsitulnak a dolgok, s a Rose d’Homme egy megnyugtató, már-már nőiesen púderes parfümmé szelídül, melyben a rózsa élénk, zöldes fanyarságát jól ellensúlyozza a puha bőr, a száraz, földes vetiver és az édes vanília képezte alap. Az idő előrehaladtával egyre jobban hangsúlyozódik a parfüm fás-poros jellege és egyre kisebb szerepet kap a rózsa, de ez egyáltalán nincs ellenemre, kellemes irányba haladnak a dolgok, s szerencsére egyetlen pillanatra sem válik túl édessé, vagy nyomasztóvá az illat. A Rose d’Homme tartóssága és hatósugara egyaránt elfogadható, nem kimagasló, de panaszra sem ad okot.

Ez a parfüm nem egy sokkoló, kötélen táncoló, hatásvadász alkotás, de ettől még nagyon jól végzi a dolgát, érdekes átalakulásokon megy keresztül, és tulajdonképpen nem lehet unalmasnak nevezni. Az igaz ugyan, hogy nekem jobban megmozgatja a fantáziámat a Black Aoud sötét vadsága, vagy a No.88 arisztokratikus szépsége, de viselhetőség tekintetében kétségtelenűl a Rose d’Homme a nyerő, és ez is egy fontos szempont. Sajnos én egy irracionális vásárló vagyok és szinte mindig a nehezebben viselhető illatok mellett döntök, de ettől függetlenül ajánlom mindenkinek a figyelmébe ezt a parfümöt: egy minőségi alapanyagokból összerakott, kifinomult alkotás, mely jó úton halad a klasszikussá válás felé.

Illatjegyek: bergamott, mandarin, citrom, levendula, jázmin, rózsa, pacsuli, bőr, vetiver, vanília

Kreátor(r): Francois Robert

12 megjegyzés:

  1. Hát, ahogyan írsz róla, szerintem nekem is tetszene. Rájöttem, rózsamániás vagyok.
    Egyébként megvettem az Eau Suave-ot, a fűszeres rózsát, nagyon szeretem. A Rose Poivrée-ból kaptam egy mintát a ... üzletben, de valami szörnyűség jött ki a kis üvegből. Olyan, mintha megromlott volna a parfüm benne. Lehet ez? Mert nem hiszem,hogy ilyen szörnyű illata lenne...

    VálaszTörlés
  2. De, a Rose Poivree az ilyen. Én égett gumiabroncs-nak éreztem, mikor teszteltem. (Jó régen volt.) Azóta az üveget sem vettem a kezembe.
    Inkábba a Czech&Speake Dark Rose-t próbáld ki, az biztosan jobban tetszik majd, oud is van benne.
    És hogy ne legyek ennyire off: rajtam nem jó a Rose d'Homme, de hat másik Rosine meg isteni :)

    N_azalea

    VálaszTörlés
  3. Nem ismerem az osszes parfumuket, de amelyeket teszteltem, azok mind tetszettek. Kulonosen jo pont nekik, hogy mindegyik parfum a rozsa kore epul.
    A Czech Speake Dark Rose-a szerintem kivalo alkotas, egyetlen hibaja a tartossaga.

    VálaszTörlés
  4. A Rose Poivrée tényleg nagyon meredek parfüm, szerintem tömény vizeletszag lengedezik a szúrós rózsák felett. Nekem a régi változatból van mintám (néhány éve átformálták a parfümöt), de úgy tűnik, hogy Jean-Claude Ellena az új változatot sem kímélte meg a "furcsa" jegyektől :) Újra ki kell próbálnom...

    A Dark Rose témához csak annyit fűznék hozza, hogy bár nekem is tetszik, szerintem nem sok újat tud hozzatenni a Montale által már alaposan körbejárt rózsa-aoud témához. Talán azoknak lett kitalálva, akik szeretik Montale parfümeit, de túl erősnek találják őket.

    VálaszTörlés
  5. Én nem használom az enyémet, valahogy úgy érzek iránta, mint te: egyszerűen vannak izgalmasabbak, az élet pedig rövid. Viszont pont ma szerettem bele újra a Dark Rose-ba:) Na, az tényleg izgi...mind a 60 percen át, amíg tart:(

    VálaszTörlés
  6. Szimat, ha kéred, szívesen elküldöm neked ezt a rettenetet, ha szeretnél kicsit élvezkedni. :)
    csi4920 kukac gmail pont com. Ahogy a reklámban mondják: A hatása drámai! :)
    Lehet, hogy Ellana stílusa nem jön be? A Sublime Balkiss sem tetszik, és a Jasmine de Nuit sem az én világom. De nem baj, vannak sokan, akikért odavagyok. :)

    VálaszTörlés
  7. Bár, most nézem, a JN a lánya alkotása, de sajna akkor sem..

    VálaszTörlés
  8. A. a háztájiról: Én sem értem, hogy miért csak EdC-ben léteznek a Czech & Speake-ek, jó néhányukra ráférne egy kis plusz koncentráció, meg tartósság. Rajtam csak a No. 88 alkot igazán maradandót :)

    VálaszTörlés
  9. Csí: Köszi a segítőkészséget, nagyon jól esik, de nem szeretnélek egy mintácska miatt a postázás bonyodalmaiba küldeni :)
    Ha minden jól alakul, akkor néhány hét múlva eljutok Pestre, és akkor kipróbálom a kis fenevadat.

    Egyébként a Jasmin de Nuit nekem hatalmas kedvencem, Celine Ellena nagyon megfogott vele. Kár, hogy azóta nem hozza ugyanazt a színvonalat...

    VálaszTörlés
  10. Egy találó megjegyzést olvastam a Rose Poivrée-ről angol nyelven: shit in the rosebush. És hát nekem se a vizelet jutott az eszembe róla...

    VálaszTörlés
  11. Kedves Névtelen, igazad van. Bár szerintem sokat fejlődtem orrilag az elmúlt időkben, de a Rose Poivrée-t nem sikerült megszeretnem.

    VálaszTörlés
  12. Nekem még mindig inkább vizelet, mint "shit in the rosebush", de azért ez a kifejezés is egész jól megközelíti a lényeget :)

    VálaszTörlés