2011. máj. 8.

Parfum d’Empire – Eau Suave (2005) 7.5/10

A Parfum d’Empire Marc-Antoine Corticchiato vezérlete alatt, egyike a kedvenc parfümházaimnak és férfi meg uniszex vonalon abszolút minden alkotásukat szeretném a magaménak tudni, de a hölgyeknek szánt illataikkal kicsit bajban vagyok. Sem az Equistrius, sem pedig az Osmanthus Interdite nem vett le a lábamról, s most a Joséphine császárné ihlette Eau Suave-val (Selymes víz) is bizonytalan a viszonyom. Mind nagyon jó minőségű, szépen megkomponált, egyedi illatok, de valamiért a Cuir Ottoman kivételével egyikük sem találta el azt a hangot, amivel megpendíthetné lelkem húrjait.

Joséphine császárné eredeti neve Marie-Joséphe Rose Tascher de la Pagerie és egészen addig, amíg az önkényes Napóleon át nem keresztelte Joséphine-né, mindenki Rose-ként ismerte. Talán innen ered a császárné mindent elsöprő rózsa-mániája is, mely odáig fajult, hogy ura és parancsolója távollétében, engedélye nélkül megvásárolta Malmaison kastélyát, és az udvarát 250 különböző fajtájú rózsával telepíttette be. Persze, nem lett nagy vita a dologból, Napóleon – miután elpárolgott a haragja – megtoldotta a Malmaison-i birtokot 5000 hold földdel, hogy az asszony és a rózsák is elégedettek legyenek a császárral. Vive l'empereur!

Az Eau Suave-ban Corticchiato Joséphine császárné eme legendás rózsaszeretetéről kialakuló érzéseit zárta palackba, az eredmény pedig egy zöld, nyers hatású chypre lett, egy rendkívül elegáns, arisztokratikus rózsával a közepében. A parfüm fejillatában feketebors, fás-citrusos koriander, némi fanyar, gyógyszeres sáfrány, és egy paradicsomlevélre emlékeztető méregzöld jegy teremti meg a szúrós rózsáknak otthont adó vad, fűszeres udvart. Erős, már-már agresszív kezdet, nagy a tolakodás, de néhány perc alatt letisztul a parfüm egy friss, zöld és régimódi rózsává, amelynek a hátterét szúrós tölgymoha, sáfrány és pacsuli képezi, s a továbbiakban ez is marad a domináns akkord. Számomra a gyümölcsök, vanília és mósusz egyáltalán nem nyilvánvaló, pedig egy kis vaníliás melegséget el tudnék viselni ebben a szigorú, kissé fennhéjazó rózsaerdőben, viszont a leszáradás utolsó óráira feltűnik egy tenyérnyi bőrös akkord is, ami tovább rontja a parfüm szelídség-mutatóját. Tartóssága és hatósugara egyaránt rendben van, főként az első órákban egész szobát betöltő illatfelhőt ereget magából.

Az Eau Suave kétségtelenül egy jó parfüm, ötletes, változatos, komplex és erős személyiségű, csak épp az általa sugárzott hangulat, magatartás nem fekszik nekem. Valószínűleg, ha egy császárnén érezném ezt az arrogáns, lendületes rózsakölteményt, akkor ott rendben lévőnek találnám, egyszerű halandókon azonban egy kicsit soknak tűnik. Bandit kedvelőknek ajánlom figyelmükbe.

Illatjegyek: koriander, sáfrány, rózsa, barack, málna, tearózsa, vanília, mósusz, tölgymoha, pacsuli

Kreátor(r): Marc-Antoine Corticchiato

10 megjegyzés:

  1. Nekem egyik nagy kedvencem a TDC rózsájával együtt. Hajdanán YSL Párizsa tetszett a legjobban, a talpra nem állítható üvegével. Ez volt az első Párizs... Már ez is a múlté... Nagyapám virágkertész volt. Évente 4-5000 rózsatövet adott el. Ott görnyedt egész nap, szemezte a rózsákat. Szóval... a fenti illat a nagy kedvencem. Emlékeztet a gyermekkorom illatára. Csodás minőségű anyagok keverednek fás jegyekkel. Éppen azért tetszik a sűrűsége is, mert egész nap én is érezhetem magamon. Nem tartom tolakodónak. Furfangos rózsa. Varázslatos a bőrömön. Egy egész 50 ml-s üveggel elhasználtam.

    VálaszTörlés
  2. Igen! Minden szavad talált! Az egyik kedvencem : arrogáns, távolságtartó, de mégis /vagy pont ezért/ erotikus. A Bandit mellett a helye. Ott is van a polcomon mindkettő. :) Úgy tűnik engem a szúrós chypre-ek vonzanak. Csak rájöttem végre, milyen illatok állnak hozzám a legközelebb. :)

    VálaszTörlés
  3. Szegény nőket annyi hátrány, nehézség sújtja a teremtés óta, hogy kellenek ezek a praktikák, titkos fegyverek. A hadviselés eszköze ez az illat. Még Szimatnál is hatásos lenne. Bár azt mondja, nem szereti az ilyen illatos letámadást. Hát néha azért Szimatnak is tetszene az ilyen úgymond letámadás. Megvan a varázsa. A nők nem egyszerű halandók, hanem császárnők, cárnők... bizonyos helyzetekben... Na erre mondj valamit Szimat!

    VálaszTörlés
  4. Csí! Kellőképpen meggyötörtük Szimatot. Kedves Szimat! Ilyen az, amikor a hóhért akasztják!!... Most már azt csinálunk veled, amit akarunk. Letaglóztunk! Teljes győzelmet arattunk fölötted. Csak rajtunk múlik, hogy mennyit kínzunk még...

    VálaszTörlés
  5. Huuu, ettől a hatalmas női letámadástól egy kicsit szó nélkül maradtam :)) Még szerencse, hogy Csí azért egy-két dícsérő szóval is illette az irományomat :)

    VálaszTörlés
  6. Jó az írásod. Sőt igazság is sok van benne. De nekünk, nőknek így tetszik. Kell egy ilyen is. Gondold végig logikusan: ma hány császárnő vagy császárné él a földön...? Nekem egy sem jut az eszembe. Nagyon tetszenek az írásaid. A fenti sorokat inkább csak viccből, évődésből írtam. Más. Ismered Tom Ford illatait? Mi a véleményed róluk? Az alapanyagok minőségére gondolok elsősorban. Én nem ismerem őket, de ha Bécsbe megyek ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
  7. Persze, a korbácsomat még nem említettem. :)

    VálaszTörlés
  8. Kedves Névtelen: értettem a viccet, csak megpróbáltam én is abban a hangnemben válaszolni :) Tom Ford illatait nem próbáltam, de azok alapján, amit olvastam róluk, valószínűleg jó kis parfümök. Ha sikerül kipróbálnod őket, örvendenék egy rövid kis beszámolónak ;)

    VálaszTörlés
  9. Azt hiszem, ki kéne próbálnom. Rajtam a Bandit is simulékonyan viselkedett, nem is értettem semmit abból, amit eddig olvastam róla.

    VálaszTörlés
  10. Pedig a Bandit-ban épp az az izgalmas, hogy annyira nem simulékony :)

    VálaszTörlés