2010. febr. 8.

Parfum d’Empire - Cuir Ottoman (2006) 9/10

A Törökország ihlette parfümök egyik legérdekesebb darabja a Parfum d’Empire Cuir Ottoman-ja, amely a hírek szerint az Oszmán birodalmat és még inkább annak bőrcserző műhelyeit próbálja megidézni. Természetesen ezt a leírást nem kell túl szigorúan venni, elsősorban a hangzatossága miatt van szükség rá. Nyilván nem kerültek bele az üvegbe a bőrcserzéssel járó kellemetlen szagok, mint a csersav, füst, olvadozó faggyú és nyers bőr, csupán a végtermék jellegzetes, kellemes illata.

A parfümiparban a bőr valóságos csodabogárnak számít, amit ritkán használnak, de hozzaértő kezek között igazi remekműveket eredményezhet. Ilyen például a Knize Ten, vagy a Chanel klasszikus - a Cuir de Russie, és hogy a modern alkotásokbók is megemlítsek egyet, Olivia Giacobetti zseniális Dzing-je. Sajnos a társadalom nagy része elutasítóan reagál a bőrös illatokra, ezért azok visszaszorultak a niche parfümériák polcaira, ott azonban valóságos fanatikusai vannak e különleges jegynek. Biztos vagyok benne, hogy Corticchiato sem a nagyközönségnek szánta a Török Bőrt, ugyanis szokásához híven bátor kézzel nyúlt a kémcsöveihez és egy nagyon furcsa illatot hozott létre.

A parfüm egy igencsak erős és élethű bőrjeggyel indít, ami valószínűleg rögtön elijeszti a nem kellőképpen nyitott elméjű szaglászódókat, azonban igazi élvezetet nyújthat annak, aki képes befogadni ezt a szokatlan akkordot. Engem leginkább egy cipőboltra emlékeztet, ahol egymás mellet sorakoznak a puha, fekete bőrcipők és csizmák, azonban annál lényegesen kerekebb és mélyebb illat. Ehhez egy kevés lakk és motorolaj szaga társul, csakhogy végképp eltanácsolja a gyanútlan bámészkodókat, számomra azonban igazi gyönyörűséget jelent. A folytatás kissé emberbarátabb, ugyanis megjelenik egy vajpuha írisz jegy, ami édesebbé és lágyabbá teszi a parfümöt, de a szabályokat továbbra is a bőr szabja meg. Ez a kedvenc részem: mély, érzéki és méltóságteljes, a hangulata szerintem leginkább egy fekete estélyihez és egy gyönyörű óperához illik. A leszáradás során egyre melegebbé, púderesebbé válik a parfüm, köszönhetően a vaníliának és a tonkababnak, ami számomra egyértelművé teszi, hogy ez egy női illat. A Cuir Ottoman nem egy hangoskodó parfüm, bár igen tartós, mindvégig bőrközelben marad, így nem kell attól tartanunk, hogy elijesztjük a környezetünket. Csak ajánlani tudom!

Szeretitek a cserzett bőr szagát?

Illatjegyek: bőr, írisz, egyiptomi jázmin, vanília, tonkabab, benzoégyanta, sztórax

Kreátor(r): Marc-Antoine Corticchiato

30 megjegyzés:

  1. egy időben ez az illat volt a nr.1 számomra, aztán egy meglepő kritika, egy igencsak "nyitott elméjű" személy részéről(ezért is meglepő), s akaratlanul egy időre meg is feledkeztem róla...
    És most, ennek az irománynak köszönhetően, ismét előtérbe került!!!!:)

    ki művészkedte ezt a festményt?igencsak tetszetős és nagyon találóóó:D

    VálaszTörlés
  2. Örvendek, hogy ekkora hatással vannak rád az "irományaim" :)
    Sajnos a festő kilétéről semmit sem tudok, véletlenül akadtam rá a neten, de engem is érdekel, hogy kitől származik a mű. Ha valaki esetleg tudja, segítsen :)

    VálaszTörlés
  3. Nekem volt szerencsem - igaz, nem Torokorszagban, hanem a marokkoi Fes varosaban - beszagolni egy borcserzo muhelybe (egy hatalmas epulet belso udvaran kutszeru kerek "kadakban" tettek-vettek, festettek a boroket). Az a szag leirhatatlan! Felfele menet a teraszra - ahonnan vegulis belestunk - kis koteg frissen illatozo mentat adtak mindenki kezebe, es mutattak, hogy tegyuk az orrunkhoz. Hat mit mondjak... enelkul valoszinuleg nem elem tul az esetet :)) Az illatjegyeket meg sem probalom leirni, a tartossagrol meg annyit, hogy egesz nap szedelegtem tole. Egy elmeny volt!
    Gyanitom, hogy ez a parfum sem lehet egy hetkoznapi illat. Az irisz, a jazmin es a vanilia azert biztatoan hangzik! :D

    VálaszTörlés
  4. Irigylésre méltó helyeken jártál, én is szívesen beleszaglásznék Marokkó illataiba :)
    Nem kell, hogy elijesszenek az ott tapasztaltak a Török Bőrtől, mint már említettem, nem a kellemetlen, hanem a kellemes része van megörökítve a bőrcserzésnek. Na meg ott vannak a díszítő elemek is...

    VálaszTörlés
  5. Mindenkeppen kivancsi vagyok az illatra, de gyanitom, hogy nem lesz a kedvencem. :)
    Marokkorol meg annyit, hogy nem szabad kihagyni! Ott aztan mindenfele "illatelmenyben" reszesul az ember a meztol csopogo, fuszeres sutemenyek illatatol kezdve a meregeros mentateakon at egeszen a napra kilogatott, aszalodo husok szagaig minden van (nem is beszelve a sikatorokban terjengo macskapisi szagrol). Es mindez csak felerosodik az ejszaka leszalltaval. Szoval kulonleges elmeny az biztos. :)

    VálaszTörlés
  6. Szia!
    A leirasod alpjan nekem a Dior-Homme jutott az eszembe, amit egy nagyon elegans illatnak tarok. Uj borfotel illatat idezi meg bennem. Szeretem

    VálaszTörlés
  7. Nem rossz az asszociációd :) Bár jól megkülönböztethető az illatuk, stílusban igencsak közel állnak egymáshoz és mindkettőben megtalálható egy puha írisz jegy, ami még csak fokozza a hasonlóságot. Egyébként én is nagyon szeretem a Dior Homme-ot.

    VálaszTörlés
  8. Ha már bőrös illatú parfümök... Az Amouage Epic Man-jét próbáltad már? Nálam kiütéssel győzött az érzékszerveim felett. Gondolkodom a egy egész üveg beszerzésén, bár elég húzós, de az az illat...

    Amúgy az oldalon lévő írások nagyon tetszenek, rendszeres olvasód vagyok, és lassan illatrajongóvá válok. Először csak a "földhözragadtabb" illatokat fedeztem fel magamnak(Christian Dior, Jean Paul Gaultier, Roberto Cavalli stb...), de részben az oldalad hatására, részben a parfümériák mintakollekcióiban való kalandozásaim hatására, egyre merészebb vizekre evezek, és most már a Montale, Amouage, Parfum d'Empire stb. illatok felé kacsintgatok. Remélem még sokáig olvashatom majd szellemes, és szereteágazó írásaidat az illatok mesébe illő világáról.

    niof

    VálaszTörlés
  9. Kedves Niof!
    Köszönöm a dícséretet, nagyon jó tudni, hogy ilyen hatással vannak az irományaim :)
    Az Amouage Epic Man-t - bár van belőle mintám - ezidáig csak egyszer sikerült tesztelnem, így még nincs kiforrott véleményem róla. Az emlékeim alapján egy szigorú, de gazdag szantálfás, bőrös, aoudos illat, amely nem feltétlenül az én stílusom, de kétségtelenül jól összerakott parfüm. Újra fogom tesztelni és akkor talán cikk is lesz belőle.
    Nekem egyébként az Amouage-ok közül a Dia Man a kedvencem, de nem hiszem, hogy valaha is ki fogok adni annyi pénzt érte :)

    VálaszTörlés
  10. A Cuir Ottoman nekem is felkeltette az érdeklődésem, de egyelőre nem valószínű, hogy a mintánál nagyobb üveggel próbálkoznék. Kifejezetten férfiasnak érzem, az összhatása olyan, mintha hozzábújnék egy férfihoz, aki bőrdzsekit hord, és a dzseki alól leselkednek elő az illatszerének illatai. Az élmény nem rossz, sőt, de nem a saját bőrömön akarom viszontszagolni, de egy megfelelően bőrdzsekis, vonzó egyénen szívesen illatolgatnám.

    VálaszTörlés
  11. Érdekes, én meg kifejezetten nőiesnek érzem, főként a fejillat elpárolgása után :) Szerintem ha érdekesnek találod és tetszik az illata, akkor adj neki egy-két viselést, hátha ráakadsz a női énjére is ;)

    VálaszTörlés
  12. Nekem az oszmán bőr a kedvencem, és minden nőtársamnak csak ajánlani tudom. Pompás illattá válik rajtam. Egyáltalán nem lesz férfias, inkább különleges. Szuper!!! Én azt tapasztaltam, hogy a legkülönlegesebb illatokat férfiak és nők egyaránt viselhetik. Ha jön a Néroliba az oszmén bőrből, - mert most kifogytak - akkor veszek egy 50 ml-es üveggel.

    VálaszTörlés
  13. Valaki ma berírta a Neroli oldalára, hogy a megérkezett üveg teljesen más illatú, mint a minta. Ez létezhet? Szerintem inkább csak erősebbek a fejjegyek, de azt nem tudom elképzelni, hogy más az illata.

    VálaszTörlés
  14. Nem létezhet. Ha nem volt elromolva a minta, akkor tökéletesen ugyanazt kellett tartalmazza, mint a nagy üveg. Legfennebb abból adódhatott különbség, hogy mennyit, és miként vitt fel a bőrére belőle. Esetleg még gondolhatnánk reformulálásra is, de nem hallottam arról, hogy a Parfum d'Empire-nél ilyesmi történt volna.

    VálaszTörlés
  15. A Neroli oldalán olvastam. Már válaszoltak is neki, hogy kicserélik, ha esetleg megromlott. hm. Kíváncsi vagyok, ír-e még valami kommentet az illető hölgy. :)

    VálaszTörlés
  16. Én is kíváncsi lennék a fejleményekre, de valószínűleg nem fogjuk megtudni, hogy mi lett a vége :)

    VálaszTörlés
  17. Ha mégis, tájékoztatlak ;)

    VálaszTörlés
  18. Szia Szimat! A múltkor írtad, hogy nem baj, ha valaki kijavít, szereted, ha minden rendben van a blogodon. Ezért vettem a bátorságot, és a fenti írásodból az alábbi szavakat ajánlanám figyelmedbe: nyilván, faggyú, elutasítóan, visszaszorul, társul. Ezeket így kell helyesen írni.
    A fogalmazás viszont csillagos ötös! :)

    VálaszTörlés
  19. Huha, ezekbe alaposan beleszaladtam :) Főként a hosszú ú-k bosszantanak, mert elméletileg tudom, hogy nem így kell írni őket, a gyakorlatban mégis nagyon gyakran elszúrom...
    Köszi a segítséget :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyébként pedig írd nyugodtan úgy, ahogy érzed, úgysem ez a lényeg!

      Törlés
    2. Nagyon szívesen! Egy nagyon kedves barátunk is Erdélyi (Deák Elemér) és amikor beszélgetünk, halljuk, hogy sok mindent úgy mond, ahogy Te leírod, hosszú ú-val! :) (Mellesleg ez nagyon tetszik)

      Törlés
    3. Én is szeretek hosszú ú-val beszélni, de azt nem bánnám, ha az irományaimból kimaradnának :)

      Törlés
    4. TímeaZsófia, remélem, nem kövezel meg, de az erdélyi (mint jelző) kis kezdőbetűs. Mindkettőtöknek oly szép stílusa van, ne rontsátok el ;)

      Törlés
  20. sziasztok, nem tudtok mondani egy olyan ferfi parfumot aminek az illata leginkabb tenyleg egy finom illatu bőrhöz hasonlit es ismertebb helyeken kapható is?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Névtelen! Próbáld ki a Néroliban Geo. F. Trumper Spanish Leather illatát. Angol kölni és nagyon finom. Lehet, hogy megfelelő, de az is lehet, hogy markánsabb, mint amire Te gondolsz. Az oszmán bőr egy csodás illat, nekem ez a kedvencem. magor

      Törlés
    2. Sajnos a mainstrem parfümök között nem ismerek egyetlen tisztán bőrös illatot sem, de ajánlom figyelmedbe a Knize Ten-t, amleyhez nem annyira nehéz hozzajutni, az ára is egész jó, és egy viszonylag egyszerű, klasszikus bőr-illat.

      Itt beszerezheted, vagy mintát is rendelhetsz:
      http://www.ausliebezumduft.de/knize-knize-ten-2.html

      Törlés
    3. Próbáltam a Néroliban Nicolai Carre d'As parfümjét. Érdemes volna kipróbálnod. magor

      Törlés
    4. A leírás és illatjegyek alapján egész jól hangzik. Ha lesz rá lehetőségem, ki fogom próbálni. Köszi a tippet!

      Törlés