2010. febr. 22.

Dolce & Gabbana – Light Blue (2001) 9/10

A Light Blue a Dolce & Gabbana aranytojó tyúkocskája. 2001-es megjelenése óta az egyik legnépszerűbb és legkeresettebb női parfümnek számít és még az egyik legmérvadóbb parfümös honlap, a basenotes.net is rendszerint elismeri az érdemeit. 2007-ben az olvasók megválasztották a legjobb nappali viselésre alkalmas parfümnek, 2008-ban és 2009-ben pedig a szintén előkelő második helyen végzett, előszőr az Infusion d’Iris-től, másodszor pedig a Chanel No. 5-tól szenvedve vereséget. De hát ilyen nevektől nem szégyen kikapni…

Számomra a Light Blue jelentette a belépést a minőségi parfümök világába és a kezdetektől fogva szeretem. Azóta ugyan több száz új illattal találkozott az orrom, de ezt a parfümöt nemcsak, hogy nem felejtettem el, hanem egyre jobban tudom értékelni a nemes egyszerűségét, azt, hogy látszólag erőlködés nélkül tud kellemes, friss és nőies lenni, elkerülve az unalmas parfümkliséket. A fejillat egy szokatlan, petrezselymes jellegű akkorddal nyit, amelyben azonban jól érezhető a szintetikus alma, egy kevés citrom valamint egy virágos-vizes jegy is. Nagyon tetszik, ahogy a vizes jegy beépül a parfümbe, nem zavaró és tolakodó, mint ahogy a legtöbb modern sportillat esetében tapasztalhatjuk, hanem diszkréten a háttérben marad és csupán a frissességet biztosítja.

Sajnos, a kedvenc részem, a fejillat nagyon gyorsan elillan és a petrezselymet áruló lányka átalakul egy elegáns, fennkölt nővé, olyanformán, mint ahogy az apró, zöld alma is megsárgul és kikerekedik. Ez az átalakulás nagyrészt a mósusz megjelenésének és a gyümölcsös jelleg felerősödésének köszönhető, ami egyáltalán nem kellemetlen, csak kevésbé friss, mint a kezdet. A vizes-citrusos jelleg is elcsendesedik így a parfüm felmelegedik és nőiesebbé válik, de továbbra is könnyed hatást kelt és megőrzi a légiességét. Az alapjegyeket egyértelműen a mósusz uralja, ami igencsak szintetikusnak hat, de ettől függetlenűl kellemes és köszönhetően a kiegészítő elemeknek, kellőképpen egyedi is ahhoz, hogy bármikor felismerhető legyen. Friss parfümhöz képest meglepően tartós, hat-nyolc órát is elvárhatunk tőle, ami szerintem igazán szép teljesítmény. Amit még fontos megjegyeznem, a Light Blue-nak igen nagy a hatósugara, mindenki észre fogja venni, aki egy picit is figyel a szaglószervére.

Mint minden sikerillat, ez a parfüm is „megihletett” néhány illatkeverőt. Hasonló alkotásokért próbáld ki Montale Soleil de Capri-ját, vagy Paco Rabbane Black XS-ét.

Illatjegyek: harangvirág, citrom, alma, jázmin, bambusz, fehér rózsa, mósusz, ámbra, cédrus

Kreátor(r): Olivier Cresp

19 megjegyzés:

  1. annak ellenére, h nagy rajóngótábora van a Light Blue-nak, én még nem ismerkedtem meg vele...minden ami szintetikus, általában kimarad az érdeklődési körömből, de ha te ennyire értékeled...talán mégis csak permetezek a csuklómra belőle:)

    VálaszTörlés
  2. Ezek szerint nekem koszonhetoen fedezted fel az "orrod"???

    VálaszTörlés
  3. Tulajdonképpen nem csak az orrom felfedezését, hanem magát az orromat is neked köszönhetem... :)

    Illatvirág, neked csak javasolni tudom az ismerkedést. Azt hiszem, nem kell félnünk a szintetikusságtól, nekem például a kedvenc jegyem az ámbra, amit manapság már csak mesterséges úton állítanak elő és mégis nagyon jó tud lenni. Ügyes parfümőr kezében szintetikus anyagok is szűlhetnek nagyszerű illatot, és szerintem a Light Blue esetében épp ez történt.

    VálaszTörlés
  4. Azt hiszem nekem is ez volt az első parfüm, amire igazán felfigyeltem:)

    VálaszTörlés
  5. Már ez is jelzi, hogy milyen fontos alkotásról van szó... :)

    VálaszTörlés
  6. A kedvedért adok neki egy esélyt egyszer. Eddig csak másokon találkoztam vele, ami nem ugyanaz, mint kipróbálni. Bevallom - engem a népszerűsége riasztott el a kipróbálástól. Ez a sznobéria átka. Még szerencse, hogy csak fékezett habzású sznob vagyok :D

    VálaszTörlés
  7. Valószínűleg nem fog az újdonság erejével hatni, vagy teljesen lenyűgözni. Az utábbi években annyit utánozták, hogy kicsit elcsépeltté vált, de ennek ellenére szerintem meglehet látni benne a szépet meg az innovációt.

    VálaszTörlés
  8. Egyszeruen imadom ezt az illatot, amiota talalkoztam vele, s nem tudom megunni. Nekem ez a kedvencem es meg egy jo darabig ez is marad :)

    VálaszTörlés
  9. Remélem még sokáig élvezheted változatlan formában és nem fogják reformulálni :)

    VálaszTörlés
  10. Kedves Szimat!

    Imadom a Light Blue-t, valószínűleg ez lett a vesztem, mert mióta ezt az illatot használom, egyszerűen nem tudok más illatot elképzelni magamon! Tudnál esetleg tanácsot adni, hogy milyen parfümmel próbálkozzak?

    Brigi

    Válaszodat előre is köszönöm

    VálaszTörlés
  11. Bocs hogy Szimat előtt belekotyogok, de valaki rádszegezett egy fegyvert, hogy illatot kell váltanod?
    Igaz hogy rengeteg Light Blue utánérzés van forgalomban ( és akkor még szépen fogalmaztam), de miért kellene mással helyettesíteni, mikor azt szereted.
    A Chanel Chance Eau Tendre-el tehetsz azért egy próbát, az ugyanis arcpirítóan lájtblús lett :P

    VálaszTörlés
  12. Brigi: Először is bocs a kései válaszért. Szerencsére N_azalea kisegített egy kicsit :). Elsőre én is azt mondanám, hogy ha szereted a Light Blue-t, akkor használd azt, ha azonban mindenképp váltani szeretnél, akkor a fentebb említett mellett kipróbálhatod Montale Soleil de Capri-ját, amely egy hasonló parfüm, de talán egy szikrányit természetesebb. Ezen kívül a Moschino parfümök között is van egy nagyon hasonló, csak annak sajnos nem tudom a nevét (talán a Hippy Fizz). Sok sikert az utánpótlás megtalálásához ;)

    VálaszTörlés
  13. Sziasztok!

    Köszönöm szépen a válaszokat! N_azalea -nak is külön köszönöm, el is mentem megszagolni a Channelt és tetszett is az illat, de abszolút nem tartós!
    Amúgy nem lecserléni szeretném a light blue-t, mert azt szerintem soha:DD Egyszerűen csak szeretnék mellé másik parfümöt, mert mindig irigyeltem azokat akik egyszerre több illatot is tudnak használni! A light blue-val mi annyira összenőttünk, hogy minden ismerősöm már csak "Brigiillatnak" hívja!:D

    Mit gondoltok a Tommy Hilfiger Hilfiger Peach Blossomról??

    Bocsánat ha untattalak titeket!
    További szép estét!
    Brigi

    VálaszTörlés
  14. Egyáltalán nem untattál, mindig jó érzés beindítani az agyat és parfümök után nyomozni benne :) A Tommy Hilfiger Peach Blossom-ot sajnos nem ismerem, de arra gondoltam, hogy ha nem lecserélni akarod a Light Blue-t, hanem csak a kollekciódat szeretnéd kibővíteni, akkor talán nem is lájtblús illatokat kellett volna javasolnunk, hanem valami egészen más jellegűeket. Esetleg van ötleted, hogy milyen irányba induljunk el (orientális, virágos, citrusos, fás, fűszeres, stb.)?

    VálaszTörlés
  15. Szia!

    Nem vagyok nagy parfüm szakértő, de azt tudom, hogy nekem a fás fűszeres illatok abszolút nem jönnek be. Inkább a picit édeskés (de nem nehéz) illatok tetszenek! Legyen tartós, természetes. Nem tudom máshogy mondani, olyan illat ami körülölel...:DDD

    Érthető ez valamennyire??

    köszönöm a fáradozásodat!

    Brigi

    VálaszTörlés
  16. Sokkal okosabb nem lettem :), de azért eszembe jutott egy két illat, amit kipróbálhatsz: Hermés - Un Jardin sur le Toit, Un jardin sur le Nil, meg az Eau de Merveilles, Gucci - Envy, Donna Karan - DKNY, Estée Lauder - Beyond Paradise. Jó kisérletezést, s ha van kedved, áruld majd el, hogy mi lett a végeredmény.

    VálaszTörlés
  17. Köszönöm szépen a segítséget, és a fáradozást! Azt hiszem megtaláltam az illatot, ami nagyon tetszik! Lehet, hogy nem egy márkás darab, de tartós és az illata pont az én ízlésemnek felel meg! Yves Rocher Eau de Cologne Bamboo. Isteni nyári illat!

    Még egyszer köszönöm!

    Szép napot!

    Brigi

    VálaszTörlés
  18. Nem ismerem az Eau de Cologne Bamboo-t, de az Yves Rocher parfümök általában egyszerű, kellemes illatok. Biztos vagyok benne, hogy jó nyári kiegészítő lesz :)

    VálaszTörlés
  19. Anyukámnak szoktam mindig Dolce- Light Blue parfümöt venni. Sajnos nálunk a drogériában (nem is értem miért???) nem lehet kapni, ezért én rendelni szoktam. Régóta vagyunk visszatérő vásárlók a parfümotthon.hu (
    http://www.parfumotthon.hu/ )oldalon. Így amikor anyunak rendelek, akkor egyúttal magamnak is mindig találok parfümöt.

    VálaszTörlés