2010. febr. 14.

Giorgio Armani – Armani Mania (2002) 6/10

Giorgio Armani napjaink egyik leghíresebb divattervezője és úgy tűnik, bármihez nyúl, sikerre viszi. A parfümvilágba való beilleszkedéssel sem voltak problémái, az Acqua di Gio és később az Armani Code is hatalmas siker volt és még mindig szép számban fogynak a polcokról. Az Armani Mania, bár nem örvend az előbbiekhez hasonló népszerűségnek, de azért szégyenkeznie sem kell.

Engem elsőre az üvege fogott meg és úgy tűnik, hogy másoknak is tetszett, ugyanis később ennek az alapján készítették el a Armani Code üvegét is. Az igazi meglepetés azonban akkor ért, amikor a szaglóhámommal is érintkezésbe került, ugyanis nem számítottam arra, hogy ennek a parfümnek karaktere is lehet. Pedig van. A fejillat meglehetősen alkoholos hatású, de alatta ott bújkál egy kellemes citrusos jelleg és egy kevés sáfrány, ami a különleges, savanykás-kesernyés jelleget adja. Emmellet az egész frissnek, virágosnak hat, de nem tudnám egyetlen konkrét virághoz sem hasonlítani. Ez egy teljes egészében szintetikus parfüm és szerintem nem is próbál másnak tűnni, és talán épp ezért működik. Van benne valami elevenség, életigenlés, ami hiányzik a legtöbb hasonló parfümből és ami a tavaszt juttatja eszembe. Ha viselném, akkor csakis kora-tavaszi sétákon, olvadozó jégcsapok között tenném. Egyszerűen oda illik.

Sajnos a folytatásról már nem beszélhetek ilyen szépen, ugyanis két-három óra virulás után következik a semmi. Pontosabban vetivernek, mósusznak és ámbrának kellene következnie, de mindebből csak valami jellegtelen, bőrközeli melegség marad a fejillatok halvány emlékével megtoldva. Lehet, hogy a bőröm kémiája a hibás, de valószínűbbnek tartom, hogy ez is egyike a fejillattal hódító parfümöknek. Sajnos, sok parfümház teljes egészében a fejillatokra teszi a hangsúlyt és elhanyagolja a szív-, meg alapillatokat, ugyanis a legtöbb ember néhány szippantás után dönt és az alatt kell megfogni az orrukat, na meg a pénztárcájukat. Nem szép dolog…

Mivel a leszáradás csalódást okozott és hosszú távon (főleg zárt helységben) a szintetikusságát is zavarónak találom, ezért biztos vagyok benne, hogy nem fog helyet kapni a polcomon, de alkalmanként azért tudnám viselni. Egy igazán modern illat, amely bár sok hiányossággal bír, azért kellemes meglepetés a citrusos egyenillatok között.

Illatjegyek: tangerine (citrusféle), sáfrány, cédrus, veriver, ámbra, mósusz

Kreátor(r): Francis Kurkdjian (kérdéses)

2 megjegyzés:

  1. Most látom, hogy fent van ez is! :) Na most első leszek :D Tényleg egyéni ízlés dolga, de én imádtam ezt az illatot. Mini üvegben volt és az osztálytársnőim el voltak ájulva tőle, mindig ezt szaglászták :D Nem is éreztem ehhez hasonló illatot azóta. Ami viszont érdekes, hogy mikor parfümériában szagoltam, nem ismertem fel. Valószínűleg olyan környezetben érdemes tesztelni, ahol nincs egyéb illat jelen. Az én avatatlan orromnak erős 8-as :)

    VálaszTörlés
  2. Az első fele szerintem is nagyon rendben van, de a végjátékot lyukasnak érzem. Ugyanakkor elhiszem, hogy szerették a lányok, van benne vonzerő :)

    VálaszTörlés