2010. febr. 20.

L’Artisan Parfumeur – Tea for Two (2000) 10/10

A Tea for Two számomra a teás parfümök királya. Rengeteg teát iszom, sokukat szeretem is, de az egyik legnagyobb kedvencem a Lapsang Souchong, amely ennek a parfümnek is központi eleme. Ez egy Kínából származó fekete tea különlegesség, amely úgy készül, hogy a tealeveleket fenyőfa tűzön füstölik, mindaddig, amíg elnyerik a jellegzetes füstös-aromás ízüket és illatukat. Leforrázva igazi lélek- és testmelengető folyadékot eredményez, amely tökéletes ellenszere lehet a téli hidegeknek.

A Tea for Two is egy hasonló füstös akkorddal kezd, amelyet azonban alaposan felpörgetnek a fűszerek, név szerint a fahéj, ánizs és szegfűszeg, igazi mézeskalács jelleget adva a parfümnek. Emellett kiérezhető még egy kevés gyömbér is a füstből, amitől kap egy enyhe szúrósságot is a fejillat, olyant, amit leginkább a gyömbérteákból ismerhetünk. Egyszerűen nagyszerű. Az idő múlásával, ahogyan a tea hűlni kezd a bőrön, eltűnik a gyömbér és a fűszerek is visszafognak az erejükből, helyet adva a méznek amely szétfolyik az alapjegyek között, még erősebbé téve a mézeskalács kerítést, ami körülöleli a nyakamat. Igazi ennivaló parfüm, amely azonban a füstösségének köszönhetően mégis megőriz valami misztikus hangulatot, ami messze a gourmand parfümök fölé röpíti a Tea for Two-t. Ilyen illatok terjenghettek néhány ezer évvel ezelőtt az indiai, kínai tábortüzek környékén is, miközben a sámán a teafüvekből jósolt.

Az utolsó néhány órára megjelenik egy halvány vaníliás érzet és egy kevés fásság is, ami egy kissé lekerekíti az éleket, de nem nyomja el a fűszeres-mézes füstösséget és ennek csak örvendeni tudok. A L’Artisan-ra jellemző illanékonyság és könnyedség a Tea for Two esetében nem annyira nyilvánvaló, de öt-hat óránál többre itt sem számíthatunk és bár számunkra ezalatt mindvégig érezhető lesz, nem biztos, hogy a környezetünk is észre fogja venni. De hát nem is ez a lényeg…

Szerintem ez egy igazi téli parfüm amely a kandalló mellet, Karácsony este és havas sétákon egyaránt tökéleteset nyújthat és amint az a nevéből is kiderül, nemtől függetlenül viselhető. Érdekes lenne kipróbálni egy romantikus kandallózás alkalmával, hogy milyen különbségek jönnek létre a férfi és a női bőrön.

Megjegyzés: ha egy hasonlóan füstös, de kevésbé fűszeres illatot keresel, próbáld ki a CB I Hate Perfume-tól a Burning Leaves-t.

Illatjegyek: bergamott, narancsvirág, tárnics, ánizs, fahéj, gyömbér, tea, guajakfa, méz, vanília

Kreátor(r): Olivia Giacobetti

18 megjegyzés:

  1. kívánatos tea...egy nagy korty jól esne...

    egyszer egy ismerősöm ezt a parfümöt használta, amikor autókáztam vele s "pofátlanul" betöltötte a rendelkezésére álló teret...talán akkor szerettem meg, és azóta is a kívánságlistámat gazdagítja:) és a cikk után egy romantikus, medvebőrközeli kandallózás a Tea for Two hatókörében, szintén helyet kap a listán:P

    VálaszTörlés
  2. Irigylésre méltó bőre lehet az ismerősödnek és irigylésre méltó ismerőseid vannak :))

    VálaszTörlés
  3. vissza-vissza kacsintgatok ehhez az irományhoz, s érdemeihez képest kevés a hozzaszólás, ú h teszek ez ellen:)

    olyan nagyon jooooooooooo

    VálaszTörlés
  4. Pár hónapja próbálgattam a L'Artisan parfümöket, a Tea for Two-ról sok-sok jó kritikát olvastam. Sajnos nem lett szerelem..bár lehet, hogy rosszkor talált meg az illat.

    Viszont kérhetek egy jó kis posztot a Nuit Tuberose és a Tuberose zseniális darabokról? Nagyon gondolkodom azon, hogy egy tubarózsás L'Artisant beszerzek!

    VálaszTörlés
  5. Sajnos egyik L'Artisan tubarózsás illatmintával sem rendelkezem (talán, mert a tubarózsa nem tartozik a kedvenc illatjegyeim közé), de ha sikerül hozzajutnom a mintákhoz, akkor poszt is lesz belőlük ;)

    VálaszTörlés
  6. Érdekes, mástól is hallottam már, hogy nem szereti a tubarózsát:)
    Nagyon várom a posztot!

    VálaszTörlés
  7. Végre kipróbáltam! :) Egyetértek Illatvirággal, tényleg kevés a hozzászólás! Először a Neroliban papíron próbáltam ki, nem tetszett. Aztán mégis rendeltem egy illatmintát és nagyon meglepődtem, teljesen más volt bőrön, isteni! Kár, hogy nem erősebb és tartósabb!

    VálaszTörlés
  8. Én sem bánnám, ha egy kicsit erőteljesebb lenne, de ha szórófejes üvegből alaposan befújjuk magunkat, akkor azért elég rendes illatfelhőt lehet létrehozni vele.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. kedves szimat, esetleg érdekel:
      http://www.artisanparfumeur.com/sale/sale/

      Törlés
    2. Köszi, megnézem, bár jelenleg nem tervezem L'Artisan-okkal gyarapÍtani a gyűjteményemet.

      Törlés
  9. Tea for Two rajongók!

    7 perce írta meg a Neroli, hogy megszüntetik a Tea for Two-t :(
    Ezért volt leárazva gondolom. Sajnálom, mert a jövőben én is szerettem volna belőle.

    VálaszTörlés
  10. Köszi az információt. Elég rossz hír, és teljességgel érthetetlen. Az egyik legnépszerűbb L'Artisan volt...
    Erősen gondolkodom rajta, hogy beszerzek belőle egy pár üveggel.

    VálaszTörlés
  11. Akkor ne gondolkodj sokat, mert már az NLC-n is keresnek még használtat, meg olyat is, aminek csak az alján van! :)
    Nehogy mindet megvegyék előled :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zólyomi Zsoltnál a Le Parfumben még kapható az 50ml-s 21.000 forintért. magor

      Törlés
    2. Mindkettőtöknek köszi az infót :) Én az AZLD-n néztem meg, és ott is van még, igaz csak száz millis.

      Törlés
  12. Szia Szimat, sziasztok többiek! :) Rég írtam, a vállalkozói lét nem kedvez a hobbiknak! :) Egy kedves vendégem szerint, (fodrász vagyok) aki a Neroliban dolgozik, a Tea for Two azért szűnt meg, mert nem fogyott a franciáknál! :( Én, a L'Oréal partnereként, számtalan példát látok arra, hogy a magyar fodrászok kedvenc termékei sorra szűnnek meg,mert a csehek, szlovákok nem kedvelik őket! Hiába, ha a döntések az Excel táblázat előtt születnek, így járunk!

    VálaszTörlés
  13. Sajnos, hihetően hangzik a dolog...
    A franciák meg szégyelljék magukat, amiért nem szeretik a Tea for Two-t. Nekem van egy 100ml-s tartalékom, de előbb-utóbb az is el fog fogyni :(

    VálaszTörlés
  14. Sziasztok, a L'Artisan FB oldaláról tudom, hogy ismét kapható a francia webshopjukban a Tea for two: http://www.artisanparfumeur.fr/shop/nos-parfums/tea-for-two-eau-de-toilette-1026567.html

    VálaszTörlés