2010. márc. 23.

Gucci pour Homme II (2007) 9/10

A Gucci divatházat 1920-ban alapította Guccio Gucci (szerintetek is humorosak a szülei?), kezdetben csak bőrrel foglalkoztak, majd ahogy a hírnevük nőtt, úgy a palettájuk is kiszélesedett így néhány évtízed alatt világhírűvé válltak. Legnagyobb sikereiket azonban csak a 90-es évek vége fele érték el, amikor is a Tom Ford nevű fenegyerek próbálgatta a szárnyait a Gucci-nál, hajmeresztőnél hajmeresztőbb ötletekkel előállva. Ebből az időszakból származnak a legnépszerűbb parfümeik is, úgymint az Envy és a Gucci pour Homme, viszont az én személyes kedvencem, a GpH II már Tom Ford tovaröppenése után keletkezett, így nem az ő géniuszát dícséri.

Ez a parfüm elsőre babakék színével és szemrevaló üvegével vetette észre magát, ami vizes jelleget sugall, de ha egy pillantást vetűnk az illatjegyekre, akkor láthatjuk, hogy szó sincs erről. A GPH II ugyan egy könnyű parfüm, ami melegebb időben hozza a legjobb formáját, de távol áll tőle minden vizes, friss karakter. Számomra ez az illat a Tea for Two könnyedebb változata, amelyhez jó adag Fahrenheit-ot löttyentettek, hogy egy kicsit férfiasabbá és zöldebbé tegye. A férfiasság azonban nincs túlzásba víve, ez nem egy macsó illat, sokkal inkább egy elegáns, szofisztikált alkotás, érzéki leszáradással.

A fejillatban az ibolyalevél zöld jellege dominál egy kevés bergamottal kiegészítve, de már érezni lehet a szegfűbors fűszerességét is. Rövid idő alatt a szegfűbors teljesen átveszi az irányítást és megjelenik a fekete tea is, ami meleget csempész az illatba és nagyszerűen kiegészíti a szegfűbors-ibolyalevél alkotta párost. Ahogy a percek múlnak, úgy hömpölyög az orromba egyre több fekete tea, míg végűl az ibolyalevelek teljesen eltűnnek az árban, a szegfűborsok viszont, akár az Indiából hazatérő, fűszerekkel megrakódott hajók, fantasztikus szegfűszeg illatot árasztva magukból, a felszínen maradnak. Ez a stádium három-négy órát tart a bőrömön, és azalatt is erősen bőrközelben marad, így nagyon gyakran az orromhoz kell emelnem a csuklómat, ha érezni akarom. Talán ez a parfüm legnagyobb hibája, de néhány extra fújással ezen is lehet segíteni. A leszáradás utolsó óráira előkerűl egy kevés mósusz is, aminek itt púderes jellege van és szépen alájátszik a fűszeres teának.

A GpH II férfiillatként van megjelőlve, de ennek ellenére a szagolgatását mindenkinek ajánlom. Elsősorban otthoni, kényelmi illatként tudom elképzelni, vagy elegáns partikra diszkrét kiegészítőként, annak aki jár ilyenekre. Nekem nem szokásom.

Illatjegyek: bergamott, ibolyalevél, fahéj, szegfűbors, fekete tea, mirha, dohánylevél, fehér mósusz, olajfa

Kreátor(r): Karine Dubreuil

12 megjegyzés:

  1. a fejillatát nagyon szeretem:)mostanában sokat vonatoztam, s minden egyes alkalommal a székek színe és mintázata ennek az illatérdekességnek a dobozát juttatták eszembe.

    VálaszTörlés
  2. Azt hiszem, tudom, hogy miről beszélsz :) Felénk is a Gucci tervezte a vonatülések burkolatait :P
    Amúgy a GpH II-nek szerintem is a fejillata sikerült a legjobban, de a leszáradása sem elhanyagolandó.

    VálaszTörlés
  3. A Gucci Pour Homme I. nem nyerte el a tetszésedet Szimat, azért nem írtál róla, vagy még nem tesztelted?

    VálaszTörlés
  4. A Gucci pour Homme I-et ismerem, és szeretem is. Szerintem előbb vagy utóbb cikk is lesz róla, csak legyen rá időm :)

    VálaszTörlés
  5. Én is szeretem, mondjuk azt a rengeteg összetevőt nem érzem ki, amiből elvileg áll, de azt hiszem ez nem is baj. :) Kíváncsian várom a szakértői véleményt.

    VálaszTörlés
  6. Minap kipróbáltam az új Gucci Guilty-t és meglepődtem, mert tetszett (a női nem)..nem túl bonyolult illat, a páromnak jó lenne kis laza tavaszi illatnak. Neked mi a véleményed? Próbáltad már?

    VálaszTörlés
  7. Nálunk még nem jelent meg a Guilty, de rajta vagyok :) Az illatjegyei jól hangzanak, ha tényleg azok lesznek benne, akkor szerintem tetszeni fog. Ugyanakkor kicsit tartok tőle, hogy nagyon szintetikus lesz...
    Ha kipróbáltam, akkor jelzek ;)

    VálaszTörlés
  8. Szeretem a II-est, mert a parfümökben a tea eléggé alárendelt szerepet játszik általában, könnyen elnyomják más összetevők, itt meg majdhogynem főszerepet kap.
    Ha csak az illatot nézem, zseniális szerzemény, viselve már kevésbé hibátlan, a tartóssága miatt szigorú pontlevonás jár, bár én még így is azon szerencsések közé tartozom, akiken ez az átlagnál tovább kitart, úgy kb 5-6 óra (rajtam a hírhedt, szintén dohányos D&G The One is 8h körül teljesít).

    Nem akarok vészmadár lenni, de szerintem az I-es sorsára jutott és beszüntették ezt az illatot is, lehet még kapni, de a polcokról kezd látványosan eltűnni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kár lenne érte... Szép parfüm.
      Nem is értem, hogy miért nem lett népszerűbb. Pedig nem az a nehezen emészthető darab.

      Törlés
    2. Gondolom a kicsi hatósugara és a nem túl nagy tartóssága miatt. Mert az illat önmagában fantasztikus. :) Gondolkozok egy flakonon :)))

      Törlés
    3. Én is sokáig gondolkodtam :) Aztán Dreamer lett belőle...

      Törlés
  9. Szia SZimat!Nem rossz illat,bár az én bőrömön van valami zavaró szúrós füstösség,ami nem igazán szép,engem az égett cukorra emlékeztet,így nem tudnám viselni az illatot.Ez az illatjegy olyan öt óra múlva elhalványul rajtam,ill.majdnem teljesen el is tűnik,és innentől kezdve tetszik a dolog.Olyan világoskék(mint a folyadék színe),édeskés viszont egyben friss,kellemes illat lesz belőle,amit hűvös időjárásban tudnék szeretni nagyon.Ha lenne valami ötleted kedves Szimat,hogy milyen hasonló illatok vannak(vagy nincsenek),szívesen tesztelném őket,mert öt órát az tutti,hogy én nem várok az élményre.Előre is köszi:negro

    VálaszTörlés