2010. márc. 8.

Les Néréides – Douceur de Vanille 7/10

Vanília kisgyerekeknek. Röviden így lehetne jellemezni a Douceur de Vanille-t, amely egyike a legpuhább, leginkább gourmandba hajló vanília interpretációknak. Ez a fantasztikus fűszer, egy Mexikóból származó orchideaféle (kosborféle) termése, amelyet leginkább desszertek ízesítéséhez használnak, így az első asszociációink az édes, telt, fűszeres ízek. Ezen a nyomvonalon indultak el a Douceur de Vanille alkotói is, elhanyagolva a vanília fás, száraz oldalát és csak a desszertekből ismert jellegére fókuszáltak.

Ez egy rendkívűl lineáris illat, mindféle átalakulást nélkülöz, így ha a fejillat tetszik, akkor akár el is kötelezheted magad, mert a leszáradásban már nem fognak kellemetlen meglepetések érni. Hacsak nem épp a változás hiánya a kellemetlen… Már a legelejétől fogva az erősen púderes vanília dominál egy kevés rózsavízzel és mandulával megfűszerezve, így a végeredmény olyan, mintha összekevertem volna Montale Sweet Oriental Dream-jét és Vanille Absolu-ját egy kevés babahintőporral. Az illatpiramis megemlíti az ánizst és a kakaót is, és bár nem tudom egyenként kiszimatolni őket, elképzelhetőnek tartom, hogy csakugyan ott lapulnak a vanília árnyékában. A végeredmény egy nagyon kellemes illat, de valahogy hiányzik belőle a maturitás, inkább illik egy vattacukrot majszoló gyerekhez, mint egy érett nőhöz. Nekem ez a parfüm Rubens angyalkáit juttatja eszembe, ugyanaz a kövér, puha, meleg selymesség jellemzi, mint az említett festő védjegyének számító kisbabákat. Ugyanakkor megértem, hogy sok nő a magáénak érzi ezt az illatot, úgy gondolja, hogy ő is egy kis angyal, ami rendjén is van, de megjegyezném, hogy egy férfi orra szerintem nem egy kis angyalra vágyik, hanem egy nőre. Azt annál inkább meg tudom érteni, ha valaki otthoni, kényelmi illatként használja, hiszen megvan benne mindaz a melegség, nyugalom és kedvesség, ami a lazításhoz szükséges. Vaníliaillathoz képest a tartossága nem kimagasló, mindössze négy-öt órára számíthatunk, a hatósugara meg közepesnek mondható.

Bár valószínűnek tartom, hogy nagy rajongótáborral bír, én mégsem tartom egy igazán jó parfümnek, számomra túlságosan egyoldalú és ártatlan. Jobban szeretem az összetetteb, izgalmasabb vaníliákat, mint amilyen a Jaïpur, Montale Boise Vanille-ja, vagy Nicolai Vanille-Tonka-ja.

Ki tud egy jó vaníliás desszert receptet?

Illatjegyek: ánizs, kakaó, vanília, mandula, rózsa

Kreátor(r): ismeretlen

7 megjegyzés:

  1. Vanilias-dios kiflicskek - amikor a forro kiflicskeket vanilias porcukorba forgatjuk....na, nekem ez az ellenallhatatlan vanilia illat, de parfumnek ezt nem tudnam elkepzelni.

    VálaszTörlés
  2. Egy újabb telitalálat, ami a festményválasztást illeti, habár nekem szimpatikusabb az, ahol több angyalka árasztja magából a vaniliaillatot mindezt egy bárány jelenlétében:)

    Azt gondolom, h vannak olyan napjaink nekünk nőknek, amikor egy ferfiorrot sem akarunk célbavenni hódítás céljából, és ezek azok a napok amikor én szívesen magamra önteném a gyermeki ártatlanság illatát a maga puhaságával, melegségével és kövérségével:P

    Vaniliás-diós kiflicskék...hmm:)érzem is az ínycsiklandozó vaniliás kigőzölgést!

    VálaszTörlés
  3. Ezek a vaníliás-diós kiflicskék tényleg jól hangzanak, bár azt hiszem, hogy nekem elsősorban nem az orromhoz szólnának :)

    VálaszTörlés
  4. 1 éve próbálkoztam a Néréides illatokkal, beszereztem egy üveg D. de vanille-t, de sem lett szerelem,pedig nagyon akartam. A kifújás utáni édes vanília illat nagyon tetszett, de sajnos az alapjegyek rajtam inkább fanyarrá váltak.

    VálaszTörlés
  5. Érdekes ez a bőr-parfüm reakció. Rajtam egy cseppnyi fanyarság sem jelentkezik, csupa pihe-puha édesség, pedig lehet hogy nekem úgy jobban tetszene :)

    VálaszTörlés
  6. A kifújás utáni első 10 percben isteni, azt hittem életem parfümjét megtaláltam, de ez a finom édes illat rajtam hamar lecsengett, és a maradék illat rajtam már nem tetszett. Bár sokat lemond rólam, hogy egyik nagy kedvencem a Serendipity 3, ami tömény csoki és szirup!

    VálaszTörlés
  7. Ha szereted a gourmandokat, de a Douceur de Vanille nem működik rajtad, akkor szerintem próbáld ki Montale Sweet Oriental Dream-jét, esetleg a Vanille Absolu-t, mindkettő igazi édes nyalánkság.

    VálaszTörlés