2011. jún. 26.

Top 10 Nyári Parfüm - 2011

Rá kellett jönnöm, hogy a folytonos és kielégíthetetlen kíváncsiságom ellenére, igazából egy nagyon hűséges típus vagyok. Elnézegetve a tavalyi válogatásomat, simán kiegyeznék most is azokkal a parfümökkel és egész nyáron boldogan viselném őket. Ugyanakkor, azóta eltelt egy év, s én sok új alkotással megismerkedtem, amelyekről szintén úgy gondolom, hogy nagyszerű nyári illatok és érdemes megemlíteni őket, ráadásul azt hiszem, hogy ti sem szeretnétek ugyanazt a tavalyi sort viszontlátni. Ennek a gondolatnak a jegyében, de a régi kedvenceket nem feledve állítottam össze az idei nyár számomra legszebb illatait. Jó böngésződést!

Acqua di Parma – Colonia: Nyáron alapvető követelmény egy jó kis sziporkázó, eleven kölnivíz, s engem az idén az Acqua di Parma méltán klasszikus Colonia-ja fogott meg a leginkább. Illanékony szépség.

Yves Saint Laurent – Kouros: Az egyre nagyobb kedvencemmé váló Kouros első pillantásra talán soknak tűnhet a hőségben, de óvatosan adagolva szerintem gyönyörűen működik. Nálam ő az ügyeletes sármőr.

Lorenzo Villoresi – Uomo: Villoresi mester eredetileg magának készítette ezt a citrusos, gyógynövényes, fűszeres parfümöt, de egy cseppet sem bánom, hogy nekünk is adott belőle. Klasszikus, karakteres férfiasság egy elegáns üvegben.

Parfums D’Orsay – Tilleul: A virágzó hársfák illata nélkülözhetetlen kelléke a nyáresti sétáknak. Olivia Giacobetti Tilleul-je szinte tökéletesen visszaadja ezt a romantikus illatot, s bár ez a parfüm inkább nőies, mint férfias, én mégis úgy érzem, hogy a hangulata miatt itt a helye.

Cartier – Déclaration: Tudom, tudom, ez a parfüm tavaly is szerepelt a listán. De annyira jó, akkora kedvencem, hogy egyszerűen nem hagyhattam ki. Remélem, hogy még sokáig változatlanul élvezhetem az illatát.

Vero Kern – Rubj EdP: A válogatás második női darabja a csodálatos Rubj, amely jázmin, narancsvirág és római kömény ördögi keveréke. Lehet, hogy furcsán hangzik, de olyan, mintha csak nekem találták volna ki. Vagy legalábbis a barátnőmnek…

Diptyque - L’Eau de Tarocco: A klasszikus kölni mellett néha egy modern változatra is szükség lehet, ennek a célnak pedig tökéletesen megfelel a L’Eau de Tarocco. Vérnarancs, grapefruit és fűszerek izgalmas, könnyed elegye.

Parfum d’Empire – Iskander: Gyengeségem újabb jele az Iskander, ugyanis tavaly óta nem tudtam elszakadni tőle. Talán a legjobb, legfrissebb citrusos parfüm, amit ismerek.

Parfumerie Generale - Papyrus de Ciane: A galbánum méregzöld kesernyéssége jól jön a hőségben, s mivel a Bandit-ot nem viselem, így marad a Papyrus de Ciane. A kissé édes, borbélyműhelyes alapja miatt inkább esténként élvezem a társaságát.

Guerlain – Vétiver: Tavaly az Eau Sauvage volt a nagy öreg a válogatásomban, az idén a Vétiver-re esett a választásom. Ha egy testes, de mégsem nyomasztó illatra vágyom, akkor nehezen találnék jobbat ennél a száraz, zöld és természetesnek ható vetivernél.

Végül pedig ne feledjétek el megnézni az Illatoskert és a Parfümblog Top 10-ét is és persze a ti nyári kedvenceiteket is mindenképp áruljátok el!

15 megjegyzés:

  1. Az Acqua di Parma a következő kiszemelt illatházam, már annyiszor telepakoltam a virtuális kosaramat a parfümjeikkel, aztán mégis mást vettem. Tényleg illékony? Csak a Colonia vagy a többi is?

    VálaszTörlés
  2. Én két illatukat próbáltam, a Colonia-t, meg az Iris Nobile-t. Az előbbi egy igazi kölnihez hűen mindössze fél órát tart, az Iris Nobile viszont egy nagy, testes parfüm, kifejezetten jó tartóssággal. Cikk is van róla ;)

    VálaszTörlés
  3. Most hogy így mondod, hozzá is szóltam az iris-hez:)) Az Iris Nobile-t nézegetem már vagy fél éve...:)

    VálaszTörlés
  4. Akkor itt az ideje, hogy a tettek mezejére lépj :)

    VálaszTörlés
  5. Sajnos ez a nyár másról szól, de majd!:)

    VálaszTörlés
  6. A Tilleul és a Papyrus de Ciane keltették fel leginkább az érdeklődésemet, de szemrevaló kis lista, mint mindig. :) amikor említetted a Banditot, akkor a Robert Piguet-félére gondoltál?

    VálaszTörlés
  7. OK!!! - marmint a lista :)

    VálaszTörlés
  8. Kedves Szimat!

    Sajnos, tegnap nem tudtam belépni, mert nem tudom, hogyen kell regisztrálnom, hogy ne névtelenként jelenjek meg. Az Iskander egy csodás parfüm. Jó választás mindenkorra.

    VálaszTörlés
  9. Timka: Igen, a Piguet féle Bandit-ra gondoltam, szerintem abban a parfümben van a legtisztább galbánum. Tulajdonképpen azt is használhatnám, mert nem gondolom annyira nőiesnek, de azért a Papyrus de Ciane mégis csak helyénvalóbb :)

    VálaszTörlés
  10. Kedves Névtelen I: Köszi a dicséretet :)

    Kedves Névtelen II: A regisztrálás egy kicsit bekavart, egy ideig én sem tudtam válaszolni a kommentekre (ezért is késtem meg velük). Most vissza van állítva, írhatsz regisztrálás nélkül is, s ha nem szeretnél névtelenként megjelenni, akkor a "Megjegyzés írása mint"-nél kiválasztod a Név/URL-t és oda írod a neved.

    VálaszTörlés
  11. Az egyetemem udvarán van pár korosodó, virágba borult hársfa és az általuk nyújtott illatélményt a D’Orsay Tilleul–ja annyira hűen adja vissza... Szeressem :)

    A Diptyque név számomra a természetességgel csengett össze (Ofresia, Philosycos, L'Ombre dans l'Eau, Eau Lente - mind természetesnek hat), most azonban, a Tarocco Víz kapcsán, rá kellett jönnöm, hogy több alkotásuk is valamelyik közös összetevő miatt nyomasztó, kibírhatatlanul szintetikus tud lenni.

    Ezt leszámítva, szimpi kis válogatás ;)

    VálaszTörlés
  12. Örvendek, hogy tetszik a lista :) Az általam ismert Diptyque-ek közül nekem csak az Oyedo tűnt zavaróan szintetikusnak, a L'Eau de Tarocco szintetikusságával jól kijövök.
    Ja, és az én egyetemem udvara is tele van hársfával :)

    VálaszTörlés
  13. Nincs 10-es listám, csak néhány nyári kedvenc: Diptyque:Vetyverio, Miller et Bertaux: A Quiet Morning, és a legújabb felfedezés az Officina delle Essenze: Puro Lino-ja

    VálaszTörlés
  14. Ja és a Kouros nagy kedvencem :-)

    VálaszTörlés
  15. Kedves Szimat és többiek!

    Nagyon jó a blog tetszik, jó olvasgatni! Azaz igazság, hogy én egy 22 éves srác vagyok és a tanácsotokat szeretném kérni! Eddig nem használtam különösebben parfümöket, de mostanában kezd magával ragadni a téma. Igazából szeretnék egy „univerzális” parfümöt, amit használhatnék hétköznaponként suliban, de egy buliban vagy társasági alkalomkor( barátokkal való találkozás) is megállja a helyét. Ma elmentem nálunk lévő drogériában és ezek az illatok nyerték el a tetszésemet: Paco Rabanne Black XS, Yves Saint Laurent La Nuit de l`Homme, Carolina Herrera 212 VIP Men. Tetszenek ezek az illatok, de már mindenki ilyet hord, szeretnék egy kicsit egyedit vagy legalább olyat amit nem minden második emberen érezni, ezért kérném a segítségeteket. Ilyesmi vagy hasonló karakterű parfümöket szeretnék találni, de nem tudom, hogy melyikeket lenne érdemes kipróbálnom. Sajnálom, ha rosszul fogalmaztam esetleg, de még nagyon új vagyok ebben a témában.

    Köszönöm a kedves segítségeteket.

    Üdv.: Chris

    VálaszTörlés